fbpx

מחקר חדש: מנהלי ציי רכב מעדיפים רכב חשמלי

המסקנות של חברת Cox Automotive האמריקנית, המספקת פתרונות לחברות ועסקים ובתוך כך גם לציי הרכב שלהן, חוזות את התחזקות שילוב הרכב החשמלי בתחבורה המסחרית בעתיד. על פי הדו"ח, 14% מציי הרכב בארה"ב כוללים כיום רכבים חשמליים.

מחקר של חברת Cox Automotive, חברה אמריקנית המספקת מגוון פתרונות ושירותים לבעלי חברות ועסקים, ערכה לאחרונה מחקר בקרב מנהלי ציי רכב בארצות הברית – המחקר שופך אור על החדירה של רכבים חשמליים לציי רכב ועל האתגרים והחששות של חברות המעוניינות לשלב רכבים חשמליים בצי התפעולי שלהן.

מסקנות המחקר של Cox Automotive גובשו על בסיס המידע שהתקבל מנציגים של מאות ציי רכב בגדלים שונים שפועלים בכל רחבי ארה"ב, החל מציי רכב של עסקים קטנים בעלי 5 רכבים בלבד ועד לציי רכב של חברות גדולות עם 500 רכבים ומעלה. שני סוגי ציים השתתפו במחקר – בחלקם כבר משולבים רכבים חשמליים לצד רכבי בעירה פנימית ובחלקם אין (עדיין) רכבים חשמליים.

המחקר המקיף של Cox Automotive כלל שלוש שאלות מרכזיות:

  1. האם ומתי מתכננים בעלי ציי רכב בהם אין עדיין רכבים חשמליים להכניס כאלו לשירות?
  2. מהם החסמים העומדים בפני מנהלי הציים בדרך לרכישת רכב חשמלי?
  3. חשמלי או בעירה פנימית – אילו רכבים מעדיפים המנהלים בציים בהם יש את שני סוגי הרכבים?
רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

87% מהנשאלים בקבוצת ציי הרכב בהם אין רכב חשמלי עדיין, ענו כי הם מעריכים כי זה הולך לקרות ב-5 שנים הקרובות. 90% מהנשאלים בקבוצת ציי הרכב בהם יש רכבים חשמליים, ענו כי הם מעריכים שהם יוסיפו עוד רכבים חשמליים לצי שלהם בסבב הרכישה הבא.

חסמים ואתגרים בציי רכב

תוצאות המחקר מגלות כי החסמים העומדים בפני מנהלי הציים בדרך לרכישת רכב חשמלי דומים מאד לאלו של הלקוחות הפרטיים: 

בקבוצת מנהלי הציים בהם אין עדיין רכבים חשמליים:

  • 32% מודאגים מהעלות הגבוהה יחסית של הרכבים המסחריים החשמליים.
  • 27% מודאגים מטווחי נסיעה קצרים.
  • 24% מודאגים ממחסור בעמדות טעינה זמינות.
  • 22% מודאגים מעלות החלפת הסוללה.
  • 20% חוששים מירידה בביצועי הטעינה של הסוללה.

בקבוצת מנהלי הציים בהם יש רכבים חשמליים: 

  • 21% מודאגים מהעלות הגבוהה יחסית של הרכבים המסחריים החשמליים.
  • 20% מודאגים מטווחי נסיעה קצרים.
  • 27% מודאגים ממחסור בעמדות טעינה זמינות.
  • 18% מודאגים מעלות החלפת הסוללה.
  • 8% חוששים מירידה בביצועי הטעינה של הסוללה.

משתתפי המחקר התבקשו לציין את האתגרים שבניהול רכבי בעירה פנימית מול רכבים חשמליים:

  • 46% – זמינות עמדות טעינה לרכב חשמלי.
  • 35% – הירידה בביצועי הסוללה.
  • 30% – המבחר המצומצם יחסית בדגמים החשמליים המסחריים אל מול דגמי בעירה פנימית.
  • 29% – עלויות התפעול הגבוהות.
  • 24% – יכולת גרירה.

תחזוקה של רכב חשמלי

המחקר מצא כי על פי הדיווחים של הנשאלים, רכבים חשמליים דרשו מעט יותר תחזוקה מרכבי בעירה פנימית – 63% ענו כי רכבים חשמליים דרשו טיפול באופן שוטף או לעתים קרובות, לעומת 57% ברכבי בנזין ו-54% ברכבי דיזל, אך יחד עם זאת, בסה"כ הכללי, תוצאות המחקר מראות הפרש גדול לטובת רכבים חשמליים בנושא האחזקה השוטפת – 48% הצהירו כי הם מרוצים יותר מתחזוקה של רכבים חשמליים, מול 27% בלבד שמעדיפים את רכבי הבעירה הפנימית.

ומהם הרכיבים שדורשים הכי הרבה תחזוקה ברכבים מסחריים חשמליים? 

  • 59% ענו שהרכיב שדרש הכי הרבה תחזוקה הם הצמיגים.
  • 45% – מערכת הבלמים.
  • 38% – עדכוני תוכנה.
  • 31% – תיקון סוללה.
  • 28% – החלפת סוללה.

רכבים מסחריים חשמלייים

ליין של רכבים חשמליים מסחריים מבית אופל

רכב מסחרי חשמלי או רכב מסחרי בעלי מנוע בעירה פנימית – מה מעדיפים מנהלי הציים?

  • בשביעות הרצון הכללית, 41% ענו כי הם מרוצים יותר מרכבים מסחריים חשמליים מול 24% שמרוצים יותר מרכבים מסחריים בעלי מנוע בעירה פנימית.
  • בחישוב העלות הכללית, 35% ענו כי הם מרוצים יותר מרכבים מסחריים חשמליים מול 29% שמרוצים יותר מרכבים מסחריים בעלי מנוע בעירה פנימית.
  • בשאלת ההתאמה לצרכי העסק, 29% ענו כי הם מרוצים יותר מרכבים מסחריים חשמליים מול 27% שמרוצים יותר מרכבים מסחריים בעלי מנוע בעירה פנימית.
  • בשאלת השימוש והיכולות, 33% ענו כי הם מרוצים יותר מרכבים מסחריים חשמליים מול 24% שמרוצים יותר מרכבים מסחריים בעלי מנוע בעירה פנימית. 

למרות האתגרים הלא מעטים, תוצאות המחקר מעידות שבסה"כ, מנהלי ציים מעדיפים רכבים חשמליים. כלל שתשתית הטעינה תתרחב, היצע הדגמים יגדל וביצועי הסוללות ישופרו, נתונים אלו ילכו ויעלו.

זו רחים, אנליסט בכיר ב-Cox Automotive: "כלי רכב חשמליים יכולים להוות פתרון אידיאלי עבור ציי רכב רבים, שלעיתים קרובות פועלים במסלולים ידועים מראש עם מרחקים מוגדרים, רכבים שנוהגים לחנות במהלך הלילה באותו מקום, ומקרים בהם מתעדפים את עלות האחזקה הכוללת (TCO)".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button