הכירו את ה-Varg של חברת Stark Future השוודית ותזכרו את השם הזה טוב טוב, כי מצב שאתם מסתכלים על אופנוע השטח של העתיד.
ולמה אנחנו אומרים את זה? כי ה-Varg הוא נושא בשורה.
אפשר לייצר אותו בכמה וריאציות – מקביל למנועי בעירה פנימית 2 פעימות בנפח 125 סמ"ק ועד למנוע 4 פעימות בנפח 650 סמ"ק – סוג של פלטפורמה חשמלית לאופנועי שטח אם תרצו.
אבל זו רק ההתחלה…
ה-Varg הוא ממש לא אופנוע השטח החשמלי הראשון בסביבה – מותגים כמו ALTA (שעלה בסערה השמימה), Sur-Ron ו-Cake (גם היא שוודית), זירו עם הדגמים הדו-שימושיים שלה ואפילו ק.ט.מ – כולם כבר עשו את זה לפני, ולכולם מכנה משותף אחד – בדגמי השטח ה"מקצועיים" שלהם הסוללה מחזיקה רק כמה שעות בודדות.
אבל הוא כן האופנוע החשמלי הראשון שיכול להחזיק רכיבה למשך זמן זהה לזה של אופנוע מוטוקרוס עם מנוע בנזין בנפח 450 סמ"ק – מרוץ MXGP (אליפות העולם במוטוקרוס) שלם או 6 שעות רכיבת פאן (כשפועל רוכבים פחות) לצורך המחשה – כך לפי טענת החברה הצעירה, שהיזם הצעיר שעומד מאחוריה הוא אנטון וואס, מהמקימים של XLMoto – חנות אונליין ענקית לממכר ציוד רכיבה.
זמן הטעינה גם הוא מרשים ונדרשות בסה"כ בין שעתיים לשעה אחת בלבד לטעון את סוללת ה-6 קוט"ש בה מצויד הכלי – תלוי בסוג המטען בו משתמשים.
וזה בדיוק ה-Game Changer שסגמנט אופנועי השטח החשמליים צריך כדי להפוך לאלטרנטיבה אמיתית לדגמי הבעירה הפנימית.
450 CC KILLER
עם הספק מירבי של 80 כוחות סוס ונתון מומנט כמעט דמיוני של 95 קג"מ (תחזיקו חזק) בגלגל האחורי, כנראה שמדובר באופנוע המוטוקרוס החזק ביותר, בטח באופן שבו הוא משחרר את הכח.
משקל הסוללה מקוררת האוויר של ה-Varg החשמלי עומד על 32 ק"ג, ולמרות זאת בחברה מצליחים לשמור על משקל עצמי של כ-110 ק"ג בלבד לכלי – תחרותי בהחלט אל מול אופנועי 450 סמ"ק מתחרים.
העובדה כי לסוללה אין קירור נוזל עלולה להדאיג מעט, ובמיוחד אותנו הרוכבים במדינות חמות כמו ישראל, אך בחברה מבטיחים כי פריסת תאים חכמה אמורה למנוע התחממות של הסוללה. הסוללה הגיעה לדירוג של IP69K בתקן IP שבודק עמידות בפני מים ואבק, כך שאין שום בעיה לרכב בתנאים רטובים או לחצות מעברי מים עמוקים עם ה-Varg.
ה-Varg חמוש בבולמי KYB עם מהלך של 310 מ"מ מקדימה ומאחורה, יש לו בלמים מתוצרת ברמבו, גלגלי אלומיניום (לבחירה בין 18 ל-19 אינטש), שלדה קלה עשויה שילוב של חומרי אלומיניום, מגנזיום וקרבון-פייבר.
רוכב ה-Varg יוכל להתאים את ביצועיו של האופנוע לסגנון הרכיבה המועדף עליו, על ידי בחירה של פרופילים ומפות שונות – דרך הסמארטפון.
המחירים נעים מ-11,900 דולרים (לגרסת ה-60 כ"ס) ועד ל-12,900 דולרים לגרסה החזקה ביותר (80 כ"ס) – יקר בכמה אלפי דולרים מאופנועי מוטוקרוס בעלי מנועי בעירה פנימית בנפח 450 סמ"ק שמחירם נע באזור ה-9,000 – 9,500 דולר בארה"ב.
עם העקב אכילס הזה יצטרכו ב-Stark Future, היצרנית של אופנוע המוטוקרוס החשמלי לדעת להתמודד – ויש להם סיכוי, כל עוד יצליחו לשווק בצורה נכונה את היתרונות של אופנוע חשמלי כמו תחזוקה זולה יותר בתדירות נמוכה משמעותית.
המכירות צפויות להתחיל בשנת 2023.
ומה אנחנו חושבים?
שאם כל הנתונים שהחברה מציגים נכונים, הרי שמדובר בחדשות ענקיות של ממש. אמנם מדובר ביצרן די אנונימי ולא באחת מהחברות הגדולות בתחום, אבל אתם יודעים איך זה – ברגע שהוצב הרף, כל האחרות חייבות ליישר קו. ה-Varg ("זאב חזק" בשוודית) של Stark Future הוא אופנוע מוטוקרוס אמנם, אבל על בסיסו יהיה ניתן לפתח אופנועי אדוונצ'ר, אופנועי דו-שימושיים, אופנועי אנדורו ועוד.
יש רוכבי שטח בקהל? ספרו לנו אם הייתם חושבים להחליף את הכלי שלכם ל-Varg הזה.