חברת REE הישראלית מפתחת פלפטורמה מודולרית חשמלית לרכבים מסחריים. הפלטפורמה השטוחה של REE מאפשרת לחברות לבנות משאיות וכלי רכב מסחריים חשמליים בכל צורה וגודל. החברה אף חשפה בשנה שעברה משאית חשמלית, ה-P7-B, הבנויה על השלדה המודולרית שלה.
לאחרונה החברה הודיעה על חתימה על הסכם הספקה ורכישה של סוללות עם חברת Microvast, המפתחת, מעצבת ומייצרת פתרונות בתחום סוללות הליתיום-יון. בהתאם להסכם, Microvast, תספק מארזי סוללות מבוססות ליתיום-יון מהדור הרביעי, שישולבו בפלטפורמות הרכב החשמליות של REE.
״אנו מאמינים כי השותפות עם Microvast תציע לספקיות ציי רכב וחברות שילוח ולוגיסטיקה ליהנות מכלי רכב חשמליים מסחריים המותאמים לצורכיהם״ אומר על המהלך דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ"ל REE, ״בהם מושלבות סוללות ליתיום-יון הצפויות להיות בעלות טעינה מהירה ולאפשר משך נסיעה ממושך״.
פלטפורמת ה-P7 של REE, בה ישולבו מארזי סוללות הליתיום-יון MV-C דור 4, מיועדת לשמש כתשתית לבניית ציי רכב מסחריים חשמליים לשוק השילוח ומותאמת ליישומים הכוללים משאיות מסחריות, משאיות קלות מסוג ורכבי שילוח, במשקל של עד 8.9 טון.
הפלטפורמה מבוססת על גבי ה-REEcorners, אשר כולל את רכיבי ההיגוי, בלימה, מתלים, מערכת ההנעה והבקרה במודל קומפקטי אחד הממוקם בין השלדה והגלגל.
״אנו נרגשים לחבור ל-REE, חברת אוטוטק פורצת דרך החולקת איתנו את השאיפה לחולל מהפכה בעולם התחבורה תוך שמירה על יעדי הבטיחות הבלתי מתפשרים שאנו מציבים למוצרינו״, אומר סשה קלטרבורן, מנהל המחקר ב-Microvast.
״מארזי הסוללות שלנו מספקות כ-27% יותר אנרגיה והספק בהשוואה לסוללות ליתיום-יון מהדורות הקודמים. במארז החדש משולבות מערכות ניהול תרמי ובקרת בטיחות משופרת, שמבטיחות הלימה לתקני הבטיחות התרמית הצפויים להיכנס לתוקף בעתיד הקרוב.״