מותג MG בבעלות תאגיד הרכב הסיני SAIC כמעט הכפיל את מכירותיו בבריטניה ביחס לרבעון הראשון של 2019 ורכבי החברה היוו אחוז מכלל מכירות הרכב בממלכה בחודש פברואר האחרון. עיקר הגדילה במכירות נרשמה בזכות העליה בפופולריות של הג'יפון החשמלי שלה – MG ZS EV.
הדגם החשמלי, שנמכר גם בארץ, היווה כמעט 30 אחוזים מכלל מכירות הרכב של החברה הסינית בבריטניה – עם כמעט 250 רכבים שנמכרו וכניסתו לרשימת רכבי הפלאג-אין החשמליים הנמכרים במדינה.
בעוד שהצרכנים ברחבי העולם ובבריטניה מחפשים רכבים משתלמים יותר, MG הצליחו להגיע לחודש העשרים ושמונה ברציפות של עליה בנפח המכירות ובחלקה בשוק הרכב בבריטניה.
פופולריות מתחזקות ודגם נוסף בקנה
הג'יפון של MG הופך ליותר ויותר פופולרי בעולם, וגם בישראל עשוי להיות הרכב החשמלי הנמכר ביותר לשנה הנוכחית. הצלחת הדגם להגיע ליותר מרבע מכלל מכירות החברה במהלך החודש האחרון הוא עוד סמן לפופולריות העולה שלו – בעודו עונה על הרצון של לקוחות לרכבים גדולים ודמויי ג'יפ מחד ועל השאיפה לאחריות סביבתית מאידך.
הדגם נטול הפליטות מציע ביצועים יעילים ופרקטיים למדי, תוך שמירה על הסביבה ועל חשבון הבנק בהיותו רכב חשמלי לא יקר ביחס לביצועיו ולאור מחירו הנוח גם בארץ הוא עשוי להגיע לגדולות.
במקביל להצלחת הדגם הנוכחי, ב-MG כבר מכינים את הקרקע להגעתו של רכב SUV פלאג-אין חשמלי נוסף בשם eHS שיגיע לבריטניה עוד השנה – ויהיה גם הוא זול, פרקטי ויעיל בביצועיו. אמנם לא מדובר בסייברטראק או במודל Y, אך בהחלט ברכבים המתאימים לשימוש שגרתי.
רכבים במקום מכונות הנשמה
לאור משבר הקורונה יצאה הממשלה בבריטניה, כמו במקומות אחרים בעולם, בבקשה מתעשיית הרכב להתגייס ולייצר מכונות הנשמה על מנת לעזור למלא את החוסרים העולמי יחד עם הפחתת התלות ביצרנים חיצוניים.
על אף שחברות רכב רבות נענו לבקשות של ממשלות בבריטניה ובעולם, ב-MG בחרו לדבוק במה שהם יודעים הכי טוב (ולקבל קצת פרסום לדגמים החשמליים על הדרך) – המשך ייצור רכבים ותרומתם למערכת הבריאות.
בפרט, החליטו בחברה לספק מאה רכבי ZS EV לעובדי מערכת הבריאות הממלכתית (NHS) ממספר בתי חולים ברחבי האי, כדי לתמוך בצוותים המיועדים להתמודדות עם נגיף הקורונה.
למרבה הצער לא מדובר בתרומות נוסח אופרה ווינפרי והרכבים יסופקו לשישה חודשים, בתקווה שאחר כך המשבר כבר יירגע ברוב העולם והעסקים יחזרו לשגרה. עם זאת, שישה חודשים של נהיגה ברכב חשמלי הם כלי טוב לשכנוע מאה לקוחות חדשים להצטרף למעבר לתחבורה חשמלית.
האם הוא מתאים גם לישראל? כנראה שכן
יחד עם ההתלהבות הכללית מהמחיר והביצועים הנוחים למדי, קשה להתעלם מכך שטווח הנסיעה של ZS EV אינו מרשים במיוחד – 263 ק"מ אינם מרחק אטרקטיבי כשיש יותר ויותר רכבים שמגיעים לארבע מאות ק"מ ואף יותר עבור סוללה מלאה.
אמנם טווח זה אינו בעייתי בשימוש יומיומי אך יגביל בכל הנוגע לנסיעות רחוקות יותר או כאשר אין נקודות טעינה זמינות מספיק. בטעינה מהירה (DC) ניתן להגיע לסוללה מלאה ב-80% תוך חצי שעה ובמטען ביתי סטנדרטי דרושות כשש וחצי שעות לטעינה מלאה.
מחיר הרכב אמנם מנצח את חרדת הטווח, אך לאלו שאינם רגועים נראה שהדגם הבא eHS יגיע עם ביצועים טובים יותר – על אף שטרם פורסמו באופן רשמי.
מכירות ZS EV הן רק חלק מהשינוי בבריטניה
בחזרה לבריטניה, ה-ZS EV מהווה עוד סמן למגמה ההולכת ומתחזקת בבריטניה כמו גם בכל אירופה לכיוון רכבים חשמליים על פני אחיהם הוותיקים בעלי האגזוז המזהם.
בחודש פברואר שיעור הרכבים החשמליים שנמכרו הכפיל את עצמו ביחס לשנה שעברה והגיע לכדי 5.7 אחוזים מכלל מכירות הרכב באי. במקביל, צנחו מכירות רכבי הדיזל מעשרים ושבעה אחוזים לפחות מעשרים ושניים מכלל שוק הרכב הבריטי – אחד השווקים שנפטרים מרכבי הדיזל בקצב המהיר ביותר.
שיעור הרכבים החשמליים בבריטניה ממשיך להתחזק וככל הנראה יתייצב סביב שישה אחוזים בשנה הנוכחית, אמנם שיעור נמוך ביחס לחברותיה מצפון אירופה אך עשוי להספיק למדינה שמתכננת להיפטר לחלוטין מרכבים המונעים בדלקים מאובנים עד שנת 2035 ואולי אף לפני כן.
פעם הבאה תכתבו מראש שמדובר בכתבה ממומנת
גם אני אם אני ימכור רכב אחד ב2019 וב2020 אני ימכור 2 אז הכפלתי את המכירות אבל שורה תחתונה הגדלתי את המכירות רק ברכב אחד