לפני שמתחילים, קצת היסטוריה:
חברת מאיירס (Meyers) הוקמה בשנת 1964 בקליפורניה על ידי ברוס מאיירס, מהנדס, בונה סירות, גולש, ועוד שלל טייטלים שמתאימים לקליפורניה של שנות ה-60. החברה אחראית למעשה להמצאה של המונח דיון באגי (Dune Buggy), רכב שטח קליל שנועד לנסיעה בדיונות.
"לדיון באגיס' יש מסר – כיף", כך כתב מאיירס באתר החברה.
הדיון באגי הראשונה נבנתה על שלדה של פולקסווגן חיפושית, עליה הולבש גוף פיברגלס. השלדה של החיפושית התאימה "בול" למשימה – קצרה, צרה, ועמידה.
למרות הפופולריות הגדולה לה זכתה המנקס, הדיון באגי של מאיירס, במרוצי דיונות וסתם בקרב קליפורניאניים מבוססים (ובעיקר בקרב בני העשרה שלהם) בשנות ה-60, החברה סגרה את שעריה בשנת 1971.
במהלך השנים נולדו לא מעט חיקויים לדיון באגי המקורית של מאיירס, וניתן למצוא "חברות" שמייצרות דיון-באגיס משלהן מיוון ועד ברזיל. ניתן לזהות אותן בקלות על פי המנוע שממוקם מאחורי וצמד פנסי התאורה העגולים.
בשנת 1999 מאיירס, המייסד המקורי, רכש שוב את החברה, ולאחר כ-21 שנות פעילות, עזב אותה לתמיד.
למעשה, הרעיון לעשות דיון-באגי חשמלית לא חדש בכלל – כבר ב-2014 אותו מאיירס הציג גרסה חשמלית של הבאגי, וב-2019 פולקסווגן בכבודה ובעצמה חשפה את ה-ID.Buggy, דיון-באגי חשמלית לחלוטין.
נכון לכתיבת שורות אלו, פולקסווגן לא החליטה להביא לייצור את ה-ID.Buggy, ומי שבנתיים עשתה מהלך היא מאיירס עצמה, שמציגה את המנקס 2.0, דיון-באגי חשמלית שבניגוד לקונספט ההוא משנת 2014 (ואפילו בהשוואה ל-ID.Buggy של פולקסווגן שבואו נגיד את האמת, קצת איבדה מהמגניבות שלה) נראית ממש טוב!
המנקס 2.0 הוא למעשה בסך הכל הדגם השני אי פעם בייצור סדרתי של מאיירס, והוא אמור לצאת לדרך (הייצור) בעוד כשנתיים – 2024.
בינתיים, החברה ערכה מסיבת חשיפה לדגם (במעמד ג'יי לנו ועוד אושיות חשובות מעולם הרכב) הודיעה שהיא לוקחת הזמנות מוקדמות (500 דולר פקדון) ושהיא מחפשת "טסטרים" – 50 מתעניינים שרוצים לרכוש את הבאגי החשמלית לפני כולם ויסכימו לנהוג כמות מסוימות של מיילים בתנאים מסוימים למשך כ-12 חודשים, על פי הגדרת החברה – זאת כדי לדווח אם יש ליקויים כאלו או אחרים לפני תחילת הייצור הסדרתי.
על פי מאיירס, הדיון-באגי החשמלית תהיה זמינה עם סוללת 20 או 40 קוט"ש, שתייצר לרכב טווח נסיעה משוער של 240 ועד 380 ק"מ, עם תאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש ב-4.5 שניות.
200 ק"מ או 400 ק"מ… מה זה בכלל משנה?! תראו כמה מגניב הדבר הזה! במאיירס השכילו לשמור על מאפייני המפתח של הדיון-באגי המקורית – גלגל חלופי מקדימה, מנוע מאחורה וכמובן שני פנסי תאורה קדמיים עגולים.
שימו לב אלפא מוטורס – יש כאן תחרות רצינית על תואר הרכב החשמלי הכי מגניב.