fbpx

מטרו מוטור מסכמת את 2021: קטנועי GOGORO ומותג קארמה בישראל!

יבואנית האופנועים החשמליים של זירו (ועוד שורה של מותגים לא חשמליים) קיימה את מסיבת העיתונאים המסורתית שלה והטילה שתי פצצות חשמליות.

אמ;לק 1

הקטנועים החשמליים של חברת גוגורו (GOGORO) הטאיוונית שעובדים על טכנולוגיית ה-BaaS (החלפת סוללות / Battery as a Service) הגיעו לישראל!

אמ;לק 2

מטרו-מוטור הופכת ליבואנית רכב ותייבא בתור התחלה את רכבי הספורט החשמליים של המותג האקזוטי קארמה!


חברת מטרו-מוטור היא אחת היבואניות הוותיקות בשוק התחבורה הישראלי – היא מייבאת מספר דגמי אופנועים וקטנועים מובילים – ימאהה, קוואסאקי, סאן-יאנג, טרקטורונים, רכבי SBS, רכבים תפעוליים, ואפילו אופנועי ים וסירות.

בשנים האחרונות, החלו במטרו לזהות את הפוטנציאל הגלום בתחבורה חשמלית, וצירפו את מותג האופנועים החשמליים ZERO לארסנל המותגים.

קטנועים חשמליים של גוגורו
צילום: EV Magazine

השנה, תגדיל מטרו אף יותר את המעורבות שלה בתחום זה, עם השקת מותג חדש בישראל – הקטנועים החשמליים של GOGORO. השת"פ בין שתי החברות ידוע כבר במשך תקופה ארוכה – כבר בסוף שנת 2019 מטרו הודיעה שהקטנועים החשמליים בדרכם לארץ – רגע לפני שהקורונה השתלטה על חיינו כשהסוף לא נראה באופק.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

זה לקח שנתיים, ועכשיו זה סוף סוף הולך לקרות – ההשקה הרשמית מתוכננת לחודש אפריל הקרוב, כשבכמה חודשים שנשארו מטרו תצטרך להקים רשת של כוורות טעינה – לקטנועים החשמליים של GOGORO אין אופציה לטעינה ביתית – הם מגיעים עם סוללות נשלפות שמחליפים בכוורת טעינה ייעודית.

עמדה להחלפת סוללות מתחלפות של חברת גוגורו
עמדה להחלפת סוללות מתחלפות של חברת גוגורו (צילום: גוגורו)

הרעיון העיקרי שעומד מאחורי טכנולוגיה זו, כך הסבירו לנו אנשי מטרו, היא לפטור את בעלי הקטנוע מבעלות על סוללה. לא פעם אנחנו שומעים חששות הנוגעים לעלות הגבוהה של הסוללה ברכב חשמלי (ובצדק, נכון להיום זהו החלק היקר ביותר ברכב) ובעיקר לגבי מה יקרה ביום שהיעילות שלה תרד ויצטרכו להחליף אותה – ב-GOGORO רוצים שלא תחשבו על זה בכלל.

את פני באי האירוע שהתקיים בתל אביב קיבלו שני דגמים – ה-Viva – קטנוע עירוני עם מנוע 3 קילוואט המפיק הספק של 4 כ"ס, מוגבל למהירות של 45 קמ"ש – באירופה כבר קיימת תקנה שפוטרת נהגים מלהוציא רישיון ייעודי לדו-גלגלי כדי לרכב על כלים כאלו – בישראל עדיין לא, אך כולנו תקווה שזה כן יקרה בזמן הקרוב – מה שיכול להקל על גודש התנועה בצורה משמעותית.

ה-Viva מגיע עם סוללה נשלפת אחת שמעניקה לו טווח רכיבה של כ-85 ק"מ בין החלפות.

הוא קל במיוחד – שוקל רק 80 ק"ג ונמוך במיוחד, עם גובה מושב של 74 ס"מ בלבד – יחד עם מסעד רגליים שטוח לחלוטין ו-21.6 ליטרים של שטחי אחסון, הוא מהווה פיתרון עירוני יעיל וזריז. 

את ה-Viva של GOGORO מדליקים בעזרת כרטיס חכם (קיים גם בגרסה רגילה) ויש לו גם התאמה לאפליקציה שעובדת עם המכשיר / שעון חכם של הרוכב. 

עוד מציע ה-Viva אפשרות לכיוון רגישות הבלימה הרגנרטיבית, מגוון שילובי צבעים ותוספות מקוריות כמו סבל או ארגז קדמי. 

הכלי השני שהוצג הוא ה-S2. יש לו מנוע חשמלי 7.6 קילוואט המפיק הספק של כ-11 כ"ס, שתי סוללות נשלפות שמייצרות טווח רכיבה מרשים של 170 ק"מ (ברכיבה במהירות שלא עולה על 30 קמ"ש) משקלו עומד על 123 ק"ג (עם שתי סוללות), גובה המושב על 740 מ"מ והוא מציע נפח אחסון של 25 ליטרים.

במטרו-מוטור בחרו לכנות את GOGORO כ"אפל" של עולם הדו-גלגלי (האמת, חשבנו שהם יגידו טסלה) ועם שלל מערכות טכנולוגיות מתקדמות, בהחלט אפשר לומר שמדובר בקטנועים "חכמים" – מהנעה ללא מפתח עם כרטיס חכם, דרך הפעלה קולית עם "סירי", חיישן תאורה, אפליקציה ייעודית שעובדת עם טלפון / שעון חכם, שליטה ברגישות הבלימה הרגנרטיבית ועד למנגנון נעילה חכם ועוד.

מנכ"ל מטרו, תומר קומרוב, אמר במסיבת העיתונאים כי "לקוחות חדשים שלא היו מגיעים לדו-גלגלי יגיעו בעקבות החשמלי" – כלים "נקיים" חסכוניים ולא מרעישים שמושכים את נהגי המכוניות ששורפים את חייהם בפקקים. במידה ותתוקן התקנה שמאפשרת לנהגי מכוניות לרכב על קטנועים חשמליים כמו ה-Viva ללא הצורך בהוצאת רישיון ייעודי לדו-גלגלי, אז מן הסתם נראה את התנועה הזו גדלה יותר ויותר.

החדשות על GOGORO מעניינות ללא ספק, אבל ברשותכם, אנחנו רוצים להתייחס לידיעה היותר-מרעישה של האירוע הזה – מטרו-מוטור מודיעה רשמית שהיא נכנסת לתחום הרכב! 

והם מתחילים בגבוה – כמה גבוה? המותג הראשון אותו היא תייבא לארץ הוא לא פחות ולא יותר מ-Karma Automative (לשעבר בבעלות פיסקר) חברה מקליפורניה שמייצרת את GS-6e – רכב ספורט חשמלי אקזוטי.

קארמה GS e6 בצבע לבן
צילום: Karma Automotive

ה-GSe-6 מגיע בכמה גרסאות, עם סוללה בנפח מקסימלי של 110 קוט"ש, טווח נסיעה של כ-480 ק"מ ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-3.9 שניות. 

המחירים מתחילים מ-80,000 דולר בארה"ב וכמו שאתם בוודאי יכולים להבין, המחיר בישראל ממש לא הולך להיות לכל כיס.

קארמה היא רק הסנונית הראשונה מבחינת מטרו – בימים אלו ממש מתנהלים מגעים עם מותג רכב חשמלי נוסף, אך בחברה סירבו לחשוף פרטים נוספים.

שלושה רכבי קארמה GS e6
צילום: Karma Automotive

באירוע פגשנו גם את ה-FXE, הסופרמוטו החשמלי החדש של זירו שהגיע לאחרונה לישראל, שמענו על דגמי ה-FX וה-DS שנכנסו לשירות במשטרת ישראל, והתבשרנו שגרסה חדשה של דגם מהבכירים בליין של החברה, ה-SR/F, תגיע לישראל – עם סוללה קלה יותר, אפשרות להגדיל את טווח הרכיבה דרך האפליקציה, זמן טעינה מהיר יותר ותמיכה בעדכונים דרך האוויר (OTA).

הדגמים החשמליים החדשים (מכוניות ודו-גלגלי) ימכרו תחת "מטרו-אלקטריק" – חטיבה חדשה שהקימה היבואנית, שתרכז את כל הפעילות החשמלית. סניף ראשון בו יוצגו רכבי קארמה וקטנועי GOGORO יפתח בתל אביב, כשהתוכנית היא להתרחב ללוקיישנים נוספים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button