כניסה גדולה ומשמעותית של רכבים חשמליים לגוף ממשלתי – והפעם מדובר דווקא בכלים דו-גלגליים. חברת מטרו-מוטור, יבואנית אופנועי זירו ומשטרת ישראל הודיעו לאחרונה על הסכם במסגרתו יכנסו לשירות כ-20 אופנועי FX ו-DSR מתוצרת החברה האמריקנית, שמייצרת אופנועים חשמליים.
על פי ההודעה, זהו רק השלב הראשון, ובעתיד אף יגויסו כלים נוספים – אופנועים / קטנועים וגם רכבים חשמליים.
אופנועים חשמליים ש"לובשים" מדים משטרתיים זה לא דבר חדש – ממש לאחרונה ראינו את אופנועי ה-LiveWire החשמליים מבית הארלי דוידסון מפטרלים בשטח ועידת האקלים שהתקיימה בגלזגו. לא מעט גופי ביטחון ורפואה ברחבי העולם ובעיקר בארה"ב ואירופה, גילו ומגלים את היתרונות שמציעים הכלים החשמליים – המנוע השקט הופך אותם למתאימים במיוחד למשימות שיטור באזורים שקטים כמו פארקים גדולים, ועלויות אחזקה נמוכות מאפשרות לגופים אלו לחסוך סכומי כסף גדולים מאד בכל שנה.
דגמי ה-FX וה-DSR שיכנסו לשירות במשטרת ישראלים הם מהדגמים היותר ותיקים של החברה, שניהם מוגדרים כאופנועים דו-שימושיים, משמע שהם יכולים לנוע גם בשטחים לא סלולים. דגם ה-DSR מגיע למהירות מירבית של כ-160 קמ"ש, משקלו עומד על כ-190 ק"ג, יש לו טווח רכיבה עירוני של כ-260 ק"מ ונדרשות כשעתיים כדי להטעינו. בגרסת ה-Power Tank, טווח הרכיבה העירוני עולה מעל ל-300 ק"מ, שוודאי יכולים להספיק ליום שיטור מלא.
דגם ה-FX דומה קרוב יותר מבחינת מראהו ומימדיו לאופנוע שטח קליל. המהירות המירבית שלו עומדת על 136 קמ"ש, והוא שוקל כ-112 ק"ג בסה"כ – לא רע לאופנוע חשמלי. ובגרסת ה-ZF3.6 מציע טווח רכיבה צנוע של כ-73 ק"מ בלבד. בגרסת ה-ZF2 מתארך טווח הרכיבה בין טעינות ל-145 ק"מ והמשקל עולה ל-131 ק"ג.
ה-DSR וגם ה-FX, אינם כוללים סוללה נשלפת.
בשירות המשטרה נמצאים כיום מספר דגמי אופנועים וקטנועים דו ותלת גלגליים, מתוצרת ב.מ.וו, פיאג'ו וסוזוקי – מעניין לראות את מי מהם יחליפו הכלים החשמליים של זירו.
זבל!