fbpx

מרצדס משיקה את ה-EQT: מיניוואן חשמלי

מרצדת השיקה באירופה רכב נוסף ממשפחת ה-EQ, מיניוואן חשמלי (T קלאס), המיועד ללקוחות פרטיים, יחד עם ה-eCitan ללקוחות מסחריים. מחירו של ה-EQV בגרמניה מתחיל מ-49 אלף יורו. למרות מחירו, לא בטוח שה-EQT יהיה אטרקטיבי ללקוחות בעיקר בשל הטווח הנמוך שהוא מציע.

מרצדס חשפה את המחירים של המיניוואנים החשמליים החדשים של החברה, ה-EQT וה-eCitan. ה-EQT מיועד בעיקר ללקוחות פרטיים ומחירו יתחיל מ-49,000 יורו (כ-195 אלף שקלים), ומחירו של ה-eCitan, המיועד לשמש כרכב מסחרי, יתחיל מ-42,840 (כ-171 אלף שקלים).

המיניוואנים החדשים פותחו בשיתוף עם רנו, והם מבוססים על אותה הפלטפורמה בה משתמשים גם רכבים כמו הגרסה החשמלי של רנו קנגו (הקרויה E-Tech), ושני רכבי עבודה נוספים של ניסאן ואופל.

שני הדגמים מצוידים במנוע צנוע יחסית של 90 קילוואט (122 כוחות סוס), עם 25 קג״מ, וסוללה צנועה אף יותר, של 45 קוט״ש בלבד. בנוסף הרכב תומך בטעינה מהירה בהספק של עד 80 קילוואט, המאפשרת טעינה מ-10 ל-80% ב-38 דקות, ומאפשר טעינה מעמדה רגילה בהספק של 11 קילוואט, אך ניתן לשדרג גם לאפשרות של 22 קילוואט.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הצריכה של הרכב לפי תקן WLTP עומדת על 189.9 וואט-שעה לקילומטר, כך שעל הנייר טווח הנסיעה עומד על 237 קילומטרים בלבד, אך סביר להניח שהצריכה בפועל תהיה גבוהה יותר, וטווח הנסיעה בפועל יהיה באיזור ה-200 קילומטרים בלבד, כתלות גם בהעמסה של הרכב.

גם הטעינה המהירה נמצאת בטווח הנמוך של המהירויות, לצורך השוואה רכבים כמו סיטרואן ברלינגו חשמלית מאפשרים טעינה בהספק של 100 קילוואט, והיום נמכרים דגמים עם מהירויות טעינה של עד 350 קילוואט. מי שיהיה מעוניין לנסוע למרחקים יאלץ להמתין זמן רכב בעמדת טעינה מהירה – כך לדוגמה לנסיעה של 300 קילומטרים יש צורך בעצירה של מעל חצי שעה.

מבט צד על המיניוואן החשמלי מרצדס EQT

מידות הרכב הן 4498 מ״מ אורך, 1859 מ״מ רוחב ו-1819 מ״מ גובה, דומה במידותיו לפולקסווגן קאדי. נפח תא המטען הוא 551 ליטרים, או 1979 ליטרים בקיפול שורת המושבים האחורית. כושר ההעמסה עומד על 516 ק״ג, יחד עם מסילות על הגג התומכות במשקל של עד 80 ק״ג.

הזווית שלנו

המיניוואן החשמלי מרצדס EQT
קמפר חשמלי, האמנם?

לא ברור מי קהל היעד של ה-EQT, מרצדס משווקים אותו כרכב חשמלי לקמפינג – אך לרכב יש טווח מאוד נמוך, כנראה באיזור ה-200 קילומטרים, וטעינה במהירות איטית יחסית, כך שהוא לא מתאים לאנשים שמטיילים, והטווח שלו מתאים בעיקר לנסיעות עירוניות.

גם לרכב עבודה (ה-eCitan) מדובר על טווח מצומצם. השנה היא 2023, ולהשיק רכב עם סוללה של 45 קוט״ש, בזמן שכמעט כל הרכבים שעולים על הכביש מצוידים בסוללות בגודל של 60 עד 80 קוט״ש, לא נראה טוב. הגרסה המסחרית יכולה להתאים לרכבים שלא יוצאים מהעיר (או מהמטרופולין), והיא לא מתאימה לנסיעות בין עירוניות.

נראה שחלק גדול מהמיניוואן והמסחריות באו לענות על צרכי הרגולציה באירופה, אבל הגיע הזמן שנתחיל לראות רכבי עבודה עם נתונים שתואמים את הצרכים של הלקוחות, כמו לדוגמה הטנדרים החשמליים האמריקאים, שהם רכבי עבודה לכל דבר, ללא פשרות – עם יכולות גרירה והעמסה, וטווחי נסיעה שנעים בין 400 ל-800 קילומטרים לטעינה.

יותר מכך, הרכבים המסחריים שנמצאים הרבה על הכביש, הם אלו שיכולו להביא לחסכון הגדול ביותר במעבר לחשמלי, בעיקר במקומות כמו אירופה וישראל, עם עלויות דלק גבוהות. מעבר של הרכבים האלו לרכבים חשמליים יכול לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה, ורכב עם סוללה גדולה, למרות מחירו – יחזיר את ההשקעה בזמן קצר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button