מרצדס השיקה את הגרסה החשמלית החדשה של הרכב המסחרי הפופולארי ספרינטר. הגרסה החשמלית, הקרויה eSprinter, הושקה לראשונה ב-2019, ונמכרה בחלק ממדינות אירופה. לגרסה הראשונה הייתה סוללה קטנה וטווח הנסיעה שלה היה מוגבל (פחות מ-200 קילומטרים לטעינה).
הגרסה החדשה מיוצרת עם שלושה גדלי סוללה, 56, 81 או 113 קילוואט שעה. הסוללה הגדולה מספיקה לטווח נסיעה של 400 קילומטרים לפי תקן WLTP. לפי מרצדס, הרכב יכול להגיע לטווח של עד 500 קילומטרים בנסיעה עירונית, כך שהוא יכול להוות פתרון מעולה לרכבי רכבי שילוח לקילומטר האחרון ורכבים שעובדים בעיקר בסביבה עירונית.
לספרינטר החשמלית נפח תא מטען של 14 מ״ק, עם משקל כולל של עד 4.25 טון, והיא מצוידת במנוע של 100 או 150 קילוואט (136 או 204 כוחות סוס), עם 41 קג״מ. בנוסף הרכב תומך בטעינה מהירה של עד 115 קילוואט, המאפשרת טעינה ל-80% ב-42 דקות (או ב-28 דקות לסוללה הקטנה).
הרכב מצויד בסוללת LFP, סוללה נקיה מקובלט וניקל, יחד עם מערכת ניהול תרמית אקטיבית להבטחת יעילות מירבית.
״עם הספרינטר החשמלית החדשה, אנו לוקחים את סגמנט הוואנים החשמליים לרמה חדשה.״ אומר מתיאס גייזן, ראש תחום רכב מסחרי במרצדס-בנץ, ״השילוב של יעילות, טווח ויכולת הטעינה עם אופטימיזציית TCO בו-זמנית הופכת את הספרינטר החשמלית החדשה לוואן החשמלי הכי וורסיטלי של מרצדס״.
עלויות הטעינה של הספרינטר החשמלית מהווים יתרון כלכלי משמעותי. טעינה מלאה של ה-eSprinter בעל הסוללה הגדולה תעלה בין 40 ל-50 שקלים בטעינה לילית + מע״מ (תעו״ז), ויחד עם נסועה של עד 400 קילומטרים, עלות החשמל תעמוד על 10-13 אג׳ לקילומטר בלבד (לעומת כ-90 אג׳ בגרסת הדיזל).
מרצדס השקיעה 350 מיליון שקלים בפיתוח הגרסה החדשה והיא צפויה להשקיע 50 מיליון דולר בשלושה מפעלים בגרמניה כדי להתאים אותם לייצור הדגם החדש. כלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, מסרה שהספרינטר החשמלית החדשה צפויה להגיע לישראל ברבעון האחרון של השנה.