חברת מרצדס-בנץ הודיעה על הקמת מפעל חדש לייצור סוללות לרכב חשמלי. המפעל ישכון ליד המפעל הנוכחי שלה לייצור מנועים באזור העיר שטוטגרט ויהיה משודרג היי-טק, כלומר כזה שהרכיבים בו יהיו אלקטרוניים ושלא יהיה מזהם בתהליך הייצור שלו. שטח המפעל יהיה כ- 12,000 מ"ר והסוללות שייוצרו בו מיועדות לרכבים החשמליים של החברה, כחלק מהחזון שלה להפוך את הרכבים לירוקים יותר בעתיד. לפי התכנון, עד סוף העשור הרכבים של מרצדס-בנץ ייהנו מסוללות יעילות יותר אשר יפחיתו את כמות הפחמן הנפלט לאוויר.
המפעל החדש הוא אחד מתשעה מפעלים לייצור סוללות אשר מתוכננים לפעול בשבעה מקומות שונים ובשלוש יבשות שונות בעולם. חוץ מהמפעלים שמוקמים בגרמניה, מתוכננים גם מפעל בבייג'ינג שבסין, מפעל אחד בארה"ב, מפעל בבנגקוק שבתאילנד ובסוף העשור גם מפעל אחד בפולין.
הסוללה היא מרכיב מרכזי ובלתי נפרד בפיתוח של הרכבים. הבינה המלאכותית של הסוללה נמצאת במכלול שמורכב מחומרה ותוכנה ומרצדס-בנץ יודעת כיצד לפתח, לייצר ולשלב את המערכות השונות של הסוללות הללו.
מנכ"ל חברת דיימלר, דיטר זטשה, אשר עומד בראש קבוצת הרכב של מרצדס-בנץ, אמר בטקס הפתיחה של המפעל שזהו סימן להבטחה שלהם כחברה לייצר מכוניות ירוקות יותר ורכיבים ירוקים יותר. כמו כן, זו גם התחייבות כלכלית של החברה לאזור כולו של המפעל. בעתיד, טען זטשה, כל הרכיבים של הסוללה יורכבו במפעל שלה.
חוץ מבכירי החברה, נכחו בטקס הפתיחה גם נציגים מטעם המדינה והאזור. אחד מהנציגים הללו, ווינפריד קרטשמן, המשמש נשיא המחוז, אמר שאחת המטרות שלהם היא להגיע לאפס בפליטת גזים של רכבים והקמת המפעל הנוכחי היא צעד קדימה לעבר מטרה זו. עוד הוסיף קרטשמן, שזהו חיזוק לאזור הן כספק מוביל בעולם והן מבחינת תעסוקה לסביבה כולה לטווח הארוך.
נציג נוסף, ד"ר יורגן זייגר, ראש העיר אסלינגן, אשר המפעל החדש שוכן בתחום השיפוט שלה, אמר בטקס שהאזור מקבל בברכה את המעבר ממנוע בעירה למנוע חשמלי כחלק מהשינוי בעולם הרכב. זייגר הוסיף, שבוגרי האוניברסיטה בעיר מוצאים את מקומם בתעשייה החדשה ושההשקעה במפעל כזה היא הבטחה לעיר כמקום תעשייה של טכנולוגיות העתיד.
ברקע להקמת המפעל החדש, היו לא מעט חילוקי דעות בין הנהלת החברה לנציגי העובדים שלה על רקע הכוונה לצמצם את מספר העובדים, אך בסוף הוחלט על צביון המפעל כך שלא יפגע בעובדי הייצור. נציג העובדים של המפעל, מיכאל הברלה, אמר שפועלים רבים אשר עובדים בייצור מנועים המבוססים על דלק ודיזל, צריכים לעבור הכשרה לייצור אנרגיה חלופית. לדבריו, העובדים והחברה חתמו על הסכם להבטחת עבודה ועצירת הפיטורים עד סוף שנת 2029 ולכן השקעות לטווח ארוך שכזה חשובות לאזור כולו.
קבוצת דיימלר משקיעה למעלה ממיליארד אירו בייצור סוללות לרכב ברשת של מפעלים שונים בעולם, דבר המעיד על הצלחה בתחום של הרכבים החשמליים והביקוש הגובר בתחום, בעיקר כשפני העולם הם לעבר יעילות חשמלית מבחינת תחבורה. בנוסף, ייצור הסוללות הללו ממקם את החברה בשורה אחת עם מתחרות אחרות שלה.