מרצדס EQS, הדגם הבכיר בליין רכבי המנהלים החשמליים של החברה נמצאת איתנו קרוב לשלוש שנים. משנת 2021 ועד היום במרצדס לא שידרגו יותר מידי את ה-EQS אלא בחרו, באופן הגיוני, לעבות את היצע המוצרים וכך קיבלנו את ה-EQS SUV, גרסת הפנאי לדגם זה, את ה-EQE ואת ה-EQE SUV ועוד.
אחרי שביססו ליין דגמים מוצלח, מתפנים כעת במרצדס לשדרג את הקיים – הדגם הראשון שמקבל עדכון הוא מרצדס EQS, המקבילה החשמלית לדגם ה-S-CLASS של מרצדס, שזוכה לשורה של שדרוגים ושיפורים.
מרצדס EQS 2024
תא הנוסעים של רכב המנהלים היוקרתי-חשמלי כמעט ולא השתנה, למעט תוספת של ספוג למושבים האחוריים, מה שצפוי לשפר את נוחות הנסיעה ליושבים מאחור ועוד מספר שדרוגים קלים.
מרצדס EQS 2024 מקבל סוללה גדולה מעט יותר, עם עלייה בנפח של 9.6 קוט"ש, מ-108.4 ל-118 קוט"ש. העלייה בנפח הסוללה צפויה לבוא לידי ביטוי בעלייה בטווח הנסיעה שמציע המרצדס EQS, שעומד על 780 ק"מ בגרסת ה-+450 ועל 719 ק"מ בגרסאות ה-450 וה-580 4MATIC.
בנוסף לשיפור בטווח הנסיעה, מציע המרצדס EQS גם מערכת בלימה רגנרטיבית משופרת, יכולת גרירה של עד 1,700 ק״ג (לעומת 750 ק״ג בדגם היוצא), ושדרוג למערכות האוטונומיות של הרכב, התומכת כעת במעבר בין נתיבים אוטומטי בכבישים מהירים.
ומה יהיה עם הגריל הזה?
האמת היא שבמבט ראשון כשראינו את התמונה של ה-EQS החדש חשבנו שמדובר באיזה חיקוי סיני למקור – לא ברור לנו מה עבר למעצבים בראש ואנחנו לא נוטים בדרך כלל לעשות את זה אבל ה"גריל" הזה פשוט לא נראה טוב – בטח כשמשווים אותו ל"גריל" של הדגם היוצא.
יכול להיות שבמרצדס רצו להצניע את האופי החשמלי של רכב המנהלים היוקרתי ובמקרה הזה גם הרעיון וגם הביצוע – לא משהו. כנראה שהחבר'ה במרצדס לא שמעו על האמרה If it ain't broken, don't fix it או בגרסה העברית עם הפתגם "כל המוסיף גורע".
גרסת הסדאן של ה-EQS כבר לא מופיע באתר היבואן של מרצדס, אלא רק ה-EQS SUV שמחירה מתחיל מ-990,000 ש"ח לגרסת ה-EQS 450 4MATIC ו-1,250,000 ש"ח לגרסת ה-EQS 580 4MATIC.