
עם סיום הרבעון הראשון של 2022 דיווחה מרצדס-בנץ כי מכרה 501,600 רכבים ברחבי העולם מתחילת השנה. מדובר בירידה של כ-15 אחוזים ביחס לרבעון הראשון של 2021 – אך מכירות הרכבים החשמליים זינקו פי שלושה תוך שנה.
מתחילת השנה מכר מותג מרצדס בנץ (הנמצא בבעלות דיימלר) 67,800 אלף רכבים נטענים (BEV + PHEV), עליה של 37 אחוזים ביחס לשנה שעברה. מתוכם 21,900 היו BEV, פי יותר משלושה ממספר המכירות בשנה שעברה – בעיקר בזכות הדגמים החדשים שהחלו להימכר השנה.
מעניין לראות שלמרות שהדגמים ההיברידיים הנטענים עדיין היוו את הרוב עם 45,900 רכבים שנמכרו, מדובר בעליה של 8 אחוזים בלבד בשנה שעברה, כך שנראה שעיקר העליה במכירות הסקטור הנטען התקבל בזכות הרכבים המונעים בסוללה שנעשים יותר ויותר פופולריים.
יחד עם הרכבים של smart (שנמצאת בבעלות מרצדס), המהווים כמעט רק רכבים חשמליים – המכירות החשמליות של מרצדס עולות עד 74,200 רכבים מתחילת השנה – כמעט שישית מכלל המכירות שלה ב-2022. באירופה היוו הרכבים החשמליים כשליש ממכירות המותג.
״חשמול המותג ממשיך לצבור תאוצה.״ נכתב בהודעת המותג עם סיכום המספרים לרבעון, ״בזכות EQA, EQS ו-EQC החדשים, מרצדס-בנץ הצליחה לשלש את מכירות דגמי EQ המונעים בסוללה ולהגיע לכמעט 22 אלף יחידות שנמכרו… באירופה משלוחי הרכבים החשמליים של מרצדס-בנץ היוו שליש מכלל המכירות, ובבריטניה כמעט כל רכב חמישי שמכרה החברה היה חשמלי.״

כמו כן, המותג מכר 2,700 רכבי משלוחים חשמליים במהלך הרבעון, יותר מאשר הכפלה של מספר המכירות ביחס לרבעון הראשון של 2021, וסימנה את השלמת הייצור של 25 אלף וואנים חשמליים ראשונים – עם זאת, אלו עדיין היוו רק 3 אחוזים מכלל מכירות הוואנים של מרצדס-בנץ.
המכירות החשמליות של המותג צפויות להמשיך לנסוק במהירות גדולה בשנה הקרובה ובעתיד הקרוב, בעוד המותג ממשיך לתכנן דגמים חדשים, כמו גרסת הפנאי של ה-EQS שהושק אתמול וצפוי לפופולריות גבוהה.