תערוכת IAA 2024: יצרנית הרכב הסינית מקסוס שפועלת תחת קבוצת SAIC מציגה טנדר חשמלי חדש. המקסוס eTerron 9 מזכיר מאד את ה-BYD שארק (Shark), הטנדר החדש של BYD שהוצג לאחרונה בגרסת פלאג-אין הייבריד אבל צפוי להגיע גם בגרסה חשמלית מלאה.
נכון להיום, מרבית הדגמים בסגמנט הטנדרים החשמליים הם דגמים אמריקאיים גדולים ויקרים כמו פורד F-150 לייטנינג או שברולט סילברדו החשמלי, אבל התחרות צפויה להתגבר בתקופה הקרובה כי נראה שיצרני הרכב הסיניים החליטו שהגיע הרגע להכנס לזירה.
המקסוס eTerron 9 מיועד לשיווק באירופה, והוא צפוי להגיע במהלך שנה הבאה לישראל ולהתחרות בפוטון אי-טונלנד שהחל להמכר כאן לאחרונה או להוות חלופה זולה לשברולט סילברדו החשמלי, שנחת לאחרונה בארץ ונמכר במחיר התחלתי של 420,000 ש"ח. כמובן שאנחנו עדיין איננו יודעים מה יהיה מחירו של הטנדר החשמלי החדש של מקסוס כאשר הוא יגיע לכאן.
המקסוס eTerron 9 הוא הטנדר 4X4 החשמלי הראשון שמגיע לאירופה ביבוא סדרתי והדגם הראשון בליין מוצרים חדש של מקסוס שמיועד לשוק האירופאי. זהו הטנדר החשמלי השני של המותג הסיני, קדם לו המקסוס T90EV.
"אירופה ממלאת תפקיד מרכזי עבור מקסוס וקבוצת SAIC. לאחר ההשקה המוצלחת באחד האזורים התובעניים בעולם, אנו יוצאים כעת למתקפה. עם דגמים חדשים נוספים, אנו רוצים להרחיב את תפקידנו החלוצי בניידות בת קיימא וללא פליטות. הטנדר החדש שלנו eTerron 9, שאנו מציגים לציבור העולמי בפעם הראשונה כאן בהאנובר, נותן לנו טעימה ראשונה ממה שעתיד לבוא" נאמר בהצהרה שסיפק אחד הבכירים בחברה.
המקסוס eTerron 9 מגיע עם סוללה בנפח נדיב של 102 קוט"ש שמייצרת טווח נסיעה מוצהר של כ-430 ק"מ על פי תקן WLTP, חשוב לזכור כי טווח הנסיעה צפוי להצטמצם משמעותית כאשר הרכב מועמס לעייפה או גורר אחריו נגרר במשקל כבד. הטנדר החשמלי מצויד בשני מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק של כ-440 כ"ס, ועם טעינה מהירה סוללת המקסוס eTerron 9 תטען מ-10% ל-80% בתוך כ-46 דקות.
המקסוס eTerron 9 לא רק צורך אנרגיה אלא יכול לשמש גם כמקור שמספק אנרגיה – הטנדר החשמלי מצויד ביכולות V2L ובכמה שקעי חשמל בהספקים שונים – מ-2.2 ועד 6.6 קילוואט, טעינה והפעלה ממכוניות חשמליות אחרות דרך כלי עבודה חשמליים, אופניים חשמליים, תאורה לקמפינג, גנרטור ועוד.
חלק משקעי החשמלי הללו נמצאים ב-Frunk, תא המטען הקדמי של המקסוס eTerron 9 שמציע נפח אחסון של 236 ליטר ומגיע עם שני כסאות מובנים.
במקסוס אמרו כי בגרסה שאורכה כ-5.5 מטרים אפשר להעמיס משקל של עד כ-620 ק"ג בארגז האחורי – העובדה כי לגרסה זו יש גם מתלי אוויר וגם אפשרות להאריך את הארגז (פיצ'ר שראינו כבר בחלק מהטנדרים החשמליים האמריקניים) לכמעט 2.5 מטרים מרמזת על כך שבעתיד יוצעו אולי גרסאות זולות יותר ומאובזרות פחות של המקסוס eTerron 9.
מתלי האוויר של המקסוס eTerron 9 יכולים להנמיך או להגביה את הטנדר החשמלי לפי מהירות הנסיעה ותנאי השטח, והגובה יכול לרדת בעד 60 ס"מ כדי לאפשר העמסה קלה ונגישה בחלקו האחורי. המקסוס eTerron 9 מציע יכולת גרירה מקסימלי של 3.5 טונות – נתון מרשים בהתחשב בכך שהוא זהה לזה של השברולט סילברדו החשמלי.
המקסוס eTerron 9 מגיע מצויד במערכת All-Terrain System עם 6 מצבי נהיגה לבחירה, כולל מצב בוץ, מצב חול וגם מצב בו ניתן להתאים עצמאית את רגישות ההגה ובקרת היציבות, את תגובתיות המנוע, את רמת אחזור האנרגיה, גובה הרכב (דרך מתלי האוויר) ועוד.
המחיר יקבע
על הנייר המקסוס eTerron 9 נראה לא רע בכלל, אבל ראינו כבר המון רכבים חשמליים טובים שהגיעו עם תג מחיר גבוה. בשביל להיות אטרקטיבי לקהל הישראלי, המקסוס eTerron 9 צריך לעלות פחות מ-420,000 ש"ח שתמורתם אפשר לקבל שברולט סילברדו חשמלי, מהצד השני ב-306,000 ש"ח ניתן לרכוש פוטון אי-טונלנד.
מותג מקסוס הגיע לישראל בשנת 2021 וכעת משווקים בישראל 5 דגמים שלו, כולם 100% חשמליים – מקסוס איוניק 5, מקסוס איוניק 5 פלוס – צמד המיניוואנים החשמליים, מקסוס איוניק 6, רכב הפנאי החשמלי ושני רכבים מסחריים – אי-דליבר 3, רכב מסחרי חשמלי סגור ואי-דליבר 9, ואן חשמלי.
שברולט סילברדו באוטומקס מתחיל ב320 אלף לפני מע"מ…. מאיפה הגיע הנתון של 420 אלף?
רכב חשמלי נוסע חצי , עולה חצי !!!!!
200,000 ₪ מחיר ראוי מעבר לכך , לא שווה ….
כמו כן צדק מי שרשם אם המשקל הכולל יהיה מעל 3.5 טון או לא !!!
רכב מוכר 100% מעל 3.5טון סולר
משתלם לעסק יותר מרכב חשמלי מתחת ל3.5טון
השאלה היא אם הוא יהיה מוכר למס (מעל 3.5 טון)
או לא
רכב סביר לא לגעת אין שרות ואין אחריות
החליפו יבואן
הסילברדו זה מחיר כולל מע"מ שזה בערך 50 אלף אן הרכב הזה לא יעלה 250 גג אף אחד לא יקנה אותו
האחריות והשירות שמקבלים מטעם טנדרים חשמליים אחרים הוא לשנת אחריות אחת עד שלוש שנים, מה הוא ההבדל ? אין !