fbpx

מארסק מכניסה 25 משאיות חשמליות

מארסק רכשה 25 משאיות חשמליות של וולוו, שישמשו אותה להובלת מכולות ידידותיות לסביבה בגרמניה, שתיים מהן יגיעו אליה עד סוף שנה זו. מדובר בצעד נוסף של החברה להשגת יעד אפס פליטות עד שנת 2040.

מארסק, חברת אוניות המכולות והאספקה הגדולה בעולם, המתעסקת בין היתר בפתרונות לוגיסטיים ברי קיימא ופועלת ב-130 מדינות, הכריזה על רכישת 25 משאיות חשמליות מסוג וולוו FH, שיהיו חלק מיוזמה חדשה שמטרתה היא הפחתת פליטת גזי חממה של הובלת מכולות.

מהלך זה הוא חלק מתכנית רחבה יותר של החברה להפסיק עד 2040 את פליטות גזי החממה לחלוטין בכל סוגי התחבורה. המכירה יצאה לדרך בתמיכתו של משרד התחבורה והתשתיות הדיגיטליות הגרמני, שהשקיע 4.3 מיליון אירו (עלותו הכוללת של הפרויקט אינה ידועה עדיין).

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

״אנחנו מכירים בצורך הדחוף לטפל בבעיה הסביבתית, ולכן מבצעים צעד אמיץ ומזמינים 25 משאיות חשמליות מתקדמות.״, אומר על המהלך ג'נס-אולה קרנזיין, מנכ"ל צפון אירופה של מארסק, ״כלי רכב אלה מונעים על ידי אנרגיה מתחדשת הטומנת בחובה פוטנציאל עצום בבלימת פליטות הפחמן הדו-חמצני. אנחנו רואים כי עולה הביקוש בקרב הלקוחות שלנו לפתרונות תחבורה נקיים, ולא פחות חשוב, פריסת משאיות חשמליות צפויה להפחית את הרעש באזורי המגורים בהן הן יפעלו״.

החברה אמורה לקבל שתי משאיות חשמליות ברבעון הרביעי של 2023, ואת השאר עד הרבעון הראשון של 2024. בנוסף לכך, מארסק בוחנת אפשרות להקמת תשתית לטעינת המשאיות החשמל במחסניה בגרמניה.

אגב, מארסק מבצעת את המעבר למשאיות חשמליות גם מחוץ לגרמניה. לפני שנה החברה הזמינה 110 משאיות חשמליות של וולו VNR לאזור צפון אמריקה, והגדילה את מספר המשאיות בארה"ב ל-126. על פי החברה, היא מתכננת לבצע מהלכים דומים במדינות נוספות. בנוסף, מארסק הודיעה בחודש מאי האחרון על הקמת מפעל לוגיסטי לסוללות.

משאית חשמלי של וולוו FH פועלת במסגרת הפעילות של חברת מארסק, ליד המפעל של וולוו

גם ג'ון היל, ראש המחלקה למעבר לאנרגיה ירוקה במארסק קופנהגן, התייחס לעסקה: ״ההצלחה של המשאיות החשמליות בארצות הברית, כמו כן הביקוש העולה, הופכות את העסקה בגרמניה לצעד הגיוני. התחום של משאיות חשמליות עדיין בחיתוליו, עלויות ההקמה גבוהות, ההמתנה ארוכה, יש מחסור בתשתיות וגם חוסר יעילות תפעולים. נוכל להתגבר על כל אלו אם הגורמים בתעשייה, הלקוחות והממשלות יעבדו יחד. בכך שאנחנו לוקחים את ההובלה וממלאים את חלקנו בסיפור אנחנו יוצרים מצב של ביצה ותרנגולת, ומעוררים השראה.״

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. הנעת ספינות ע"י היתוך גרעין, ללא ספק היא האלטרנטיבה הנקיה והזולה ביותר שקיימת כיום והיא משמעיתית לא פחות מפתרונות תחבורה יבשתיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button