מארסק, חברת אוניות המכולות והאספקה הגדולה בעולם, המתעסקת בין היתר בפתרונות לוגיסטיים ברי קיימא ופועלת ב-130 מדינות, הכריזה על רכישת 25 משאיות חשמליות מסוג וולוו FH, שיהיו חלק מיוזמה חדשה שמטרתה היא הפחתת פליטת גזי חממה של הובלת מכולות.
מהלך זה הוא חלק מתכנית רחבה יותר של החברה להפסיק עד 2040 את פליטות גזי החממה לחלוטין בכל סוגי התחבורה. המכירה יצאה לדרך בתמיכתו של משרד התחבורה והתשתיות הדיגיטליות הגרמני, שהשקיע 4.3 מיליון אירו (עלותו הכוללת של הפרויקט אינה ידועה עדיין).
״אנחנו מכירים בצורך הדחוף לטפל בבעיה הסביבתית, ולכן מבצעים צעד אמיץ ומזמינים 25 משאיות חשמליות מתקדמות.״, אומר על המהלך ג'נס-אולה קרנזיין, מנכ"ל צפון אירופה של מארסק, ״כלי רכב אלה מונעים על ידי אנרגיה מתחדשת הטומנת בחובה פוטנציאל עצום בבלימת פליטות הפחמן הדו-חמצני. אנחנו רואים כי עולה הביקוש בקרב הלקוחות שלנו לפתרונות תחבורה נקיים, ולא פחות חשוב, פריסת משאיות חשמליות צפויה להפחית את הרעש באזורי המגורים בהן הן יפעלו״.
החברה אמורה לקבל שתי משאיות חשמליות ברבעון הרביעי של 2023, ואת השאר עד הרבעון הראשון של 2024. בנוסף לכך, מארסק בוחנת אפשרות להקמת תשתית לטעינת המשאיות החשמל במחסניה בגרמניה.
אגב, מארסק מבצעת את המעבר למשאיות חשמליות גם מחוץ לגרמניה. לפני שנה החברה הזמינה 110 משאיות חשמליות של וולו VNR לאזור צפון אמריקה, והגדילה את מספר המשאיות בארה"ב ל-126. על פי החברה, היא מתכננת לבצע מהלכים דומים במדינות נוספות. בנוסף, מארסק הודיעה בחודש מאי האחרון על הקמת מפעל לוגיסטי לסוללות.
גם ג'ון היל, ראש המחלקה למעבר לאנרגיה ירוקה במארסק קופנהגן, התייחס לעסקה: ״ההצלחה של המשאיות החשמליות בארצות הברית, כמו כן הביקוש העולה, הופכות את העסקה בגרמניה לצעד הגיוני. התחום של משאיות חשמליות עדיין בחיתוליו, עלויות ההקמה גבוהות, ההמתנה ארוכה, יש מחסור בתשתיות וגם חוסר יעילות תפעולים. נוכל להתגבר על כל אלו אם הגורמים בתעשייה, הלקוחות והממשלות יעבדו יחד. בכך שאנחנו לוקחים את ההובלה וממלאים את חלקנו בסיפור אנחנו יוצרים מצב של ביצה ותרנגולת, ומעוררים השראה.״
הנעת ספינות ע"י היתוך גרעין, ללא ספק היא האלטרנטיבה הנקיה והזולה ביותר שקיימת כיום והיא משמעיתית לא פחות מפתרונות תחבורה יבשתיות