TfL, רשות התחבורה בלונדון, עובדת בימים אלו על שיפור התחבורה הסובבות את העיר במטרה להרחיב את התחבורה הציבורית בעוד מילוני קילומטרים של נסיעת אוטובוסים. מעבר לשיפור הכבישים ותוספת של נתיבים חדשים, הרשות הכניסה לשירות מעל ל-80 אוטובוסים חשמליים לצי שלו המיועדים להתחיל לפעול בקיץ ברובע סאטון. בזכות תוספת זו שמגדילה את צי האוטובוסים החשמליים באזור זה לכ-100, יותר ממחצית האוטובוסים שבצי יהיו אוטובוסים עם אפס פליטה. בנוסף, באביב 2024 אמורים להצטרף אליו אוטובוסים חשמליים נוספים.
האוטובוסים החדשים יהיו בעלי מקום גדול יותר עבור כיסאות גלגלים ועגלות תינוק והיושבים בקומה השנייה ייהנו מגג פנורמי. כמו כן, הם יהיו מאובזרים באפשרויות טעינה לטלפונים ומסכי LED. כיום ברחבי בירת אנגליה פועלים מעל 1,100 אוטובוסים חשמליים כאשר המטרה היא שעד שנת 2034 כל הצי יהפוך לחשמלי. על פי ההודעה לתקשורת, ב- TfL מאמינים כי בעזרת תמיכה ממשלתית ניתן להשיג יעד זה אפילו עד 2030.
מעבר לשדרוג התחבורה, השקעה זו תורמת גם למטרת שיפור איכות הסביבה. זיהום אוויר הוא אחד האיומים הבריאותיים המרכזיים כיום בלונדון, הסטטיסטיקה מצביעה על תמותה של כ-4,000 תושבים מדי שנה כתוצאה מכך. הבירה ידועה באיכות האוויר הירודה שלה שמזיקה להתפתחות הריאות של הילדים הגדלים בה וגורמת למחלות לב, סרטן ריאות ועוד. בעקבות כך, ראש העיר פועל לא מעט בנושא וכפי שפרסמנו בעבר אף הטיל מס שמטרתו להפחית את מספר הרכבים המזהמים הנכנסים לעיר.
לואיז צ'יזמן, מנהלת תחום האוטובוסים ב- TfL סיפרה כי היא שמחה על התוספת החדשה לצי: "אוטובוסים הם הדרך המהירה, הקלה והזולה ביותר לבצע נסיעות, וכעת מחצית מהנסיעות באוטובוסים שיבוצעו ברובע יהיו בעלי אפס פליטות, דבר שיעזור לשפר את איכות האוויר עבור אלה שעובדים ומתגוררים באזור ועבור אנשים שמגיעים לביקור באחד ממתקני הטיפול והמחקר בסרטן בסאטון".
גם במכון לחקר הסרטן בלונדון בירכו על היוזמה: "אנו יודעים שזיהום אוויר מזיק לבריאותנו ומכיל חומרים הגורמים לסרטן. טוב לראות את ההתקדמות הזו בשיפור התחבורה הציבורית בסאטון." אמר פרופסור כריסטיאן הלין, מנכ"ל המכון.