fbpx

הארלי דוידסון מציגה אופנוע חשמלי חדש

דגם שלישי למותג LiveWire שפועל תחת יצרנית האופנועים הוותיקה הפעם אופנוע בסגנון קרוזר, העונה לשם מולהולנד.

הארלי דווידסון, שכל האופנועים החשמליים שהיא מייצרת משווקים תחת מותג LiveWire, חושפת דגם שלישי, במספר, אח לדגם ה-וואן (One) ודגם ה-דל-מאר (Del Mar). דגם ה-וואן נחשף לראשונה בשנת 2014, בתור LiveWire, עוד לפני שהחליטו בהארלי לפצל את המותג. לקח להארלי לא פחות מ-8 שנים להציג את הדגם החשמלי שלה, הדל-מאר, ששווק תחת מותג LiveWire.

בשונה מהוואן והדל-מאר, ששניהם נוטים יותר לכיוון הנייקדי-סטריטפייטרי, המולהולנד מציג עיצוב עם קווים שמאפיינים אופנועי קרוזר, משמע חזרה והתקרבות יותר למקורות של מותג הארלי דוידסון ועדיין, לא בטוח שההארליסטים ה"אסליים" היו מקבלים את הבן החדש למשפחה בכל כך קלות, אם בכלל.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

"קרוזר ביצועיסטי", עונים בהארלי כשמבקשים מהם להסביר מהו המולהולנד, ליצרנית האופנועים ממילווקי יש רומן רב שנים עם הסגמנט הזה, עם דגמים כמו ה-V-ROD, ה-FXDR, הנייטסטר ועוד.

השם מולהלנד לא נבחר במקרה – בהארלי רוצים שתדמיינו שאתם רוכבים על האופנוע החדש שלהם בדרך הציורית בלוס אנג'לס (השם זכור במיוחד בזכות הסרט ההוליוודי משנת 2001) ובגלל שהאופנוע חשמלי, אתם יכולים לשמוע גם את ציוץ הציפורים, או צפירות הרכבים – אתם יודעים, אל-איי וזה…

הארלי דוידסון LiveWire מולהלנד

אופנוע חשמלי הארלי דיווידסון LiveWire מולהולנד

בדומה לדל-מאר, גם המולהלנד הוא אופנוע חסר שלדה. חסר שלדה, מה זאת אומרת? זאת אומרת שהאופנוע נבנה סביב הסוללה שמשמשת כגורם נושא העומס העיקרי באופנוע, אליה יחוברו כל הרכיבים החיוניים – ובתוך כך המנוע, האלקטרוניקה, מערכת הקירור, ההיגוי, המתלים והזרוע האחורית.

זו למעשה פלטפורמה חשמלית לאופנועים, כפי שאנחנו מכירים מעולם המכוניות, ARROW קוראים לה בהארלי, על בסיסה תוכל יצרנית הדו-גלגלי לבנות כמה וכמה דגמים שונים – הדל-מאר הוא האופנוע הראשון במשפחת דגמי ה-S2 של הארלי שעושה שימוש בפלטפורמה, המולהלנד הוא השני ואנחנו סקרנים לראות מי יהיה השלישי – אולי אופנוע אדוונצ'ר חשמלי שיתחרה ב-DSR/X של זירו?

אופנוע חשמלי הארלי דיווידסון LiveWire מולהולנד בנסיעה בעיר

האופנוע החשמלי החדש של הארלי דוידסון מגיע מצויד בסוללה בנפח של 10.5 קוט"ש, מה שבא לידי ביטוי בטווח רכיבה עירוני של 194 ק"מ, שנופל ל-117 ק"מ ברגע שעולים על הכביש המהיר ומגבירים את המהירות לכ-90 קמ"ש בממוצע. המולהלנד מציע טווח רכיבה עירוני טוב יותר מזל של הדל-מאר, ולמרות שמדובר בכלים די זהים, אנחנו רואים שעדיין יכולים להווצר ביניהם הבדלים.

רכיבה מהירה יותר, מטבע הדברים, תרוקן את הסוללה מהר יותר – ועם הספק של 84 כ"ס, זהה כמעט לזה של ה-MT09 של ימאהה (87 כ"ס) אחד מאופנועי הנייקד הפופולרים של השנים האחרונות, מומנט של 26 קג"מ ותאוצה ממצב עמידה לרכיבה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.3 שניות בלבד (ושיהיה בהצלחה לימאהה ביציאה מהרמזור) המולהלנד בהחלט מסוגל לעשות את זה…

זמני הטעינה שמציע המולהולנד עומדים על כ-6 שעות במטען ביתי רגיל וקצת יותר משעה לטעינה ל-80% סוללה במטען מהיר.

חלקו הקדמי של LiveWire מולהולנד

האופנוע החשמלי החדש של הארלי מגיע עם מזלג קדמי הפוך, המציע את כל אפשרויות הכיוון, כידון מוגבה, גלגל 19 קדמי וגלגל 17 אחורי, עטופים בצמיגי דנלופ Sportmax Roadsmart IV, מערכת ABS להטייה, מערכת למניעת החלקה של הגלגל בזינוק (26 קג"מ חביבי, לא צחוק), בקרת אחיזה להטייה, בלמים של ברמבו וגם – חלקים שמיוצרים מניילון שנאסף מהאוקיינוס (אוווו, איזה מתוקים).

מבט צד על הארלי דיווידסון LiveWire מולהולנד בצבע שחור

עם משקל עצמי של כמעט 200 ק"ג (195 ק"ג), המולהלנד רחוק מלהחשב קל – אבל ברגע שרוכבים, המשקל נעלם – רק אל תפילו אותו, הא? גובה מושב ידידותי של 768 מ"מ מפצה מעט על עניין המשקל.

גבר ואישה רוכבים על LiveWire מולהולנד

המולהלנד הוא אופנוע שמיועד להסעת שני רוכבים, אם כי לא בטוח שתוכלו למצוא מי שתרצה או ירצה לשבת על חלקיק הספוג הזה שנקרא מושב – בהארלי כמו בהארלי, מבטיחים מגוון רב של אביזרים מתאימים שהרוכבים יוכלו להוסיף לאופנוע החשמלי שלהם. האופנוע החשמלי החדש של הארלי מגיע בכמה צביעות – אנחנו אהבנו את הליקוויד בלאק עם המושב האדום.

אופנוע חשמלי הארלי דיווידסון LiveWire מולהולנד שחור עם מושב אדום

המחיר? החל מ-16,000 דולרים, המולהולנד יקר מעט יותר מהדל-מאר שמחירו 15,500 דולרים ונמוך הרבה יותר מה-וואן שמחירו עומד על 22,000 דולרים. 

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button