fbpx

מחלקה ראשונה: לי אוטו משיקה מיניוואן יוקרה חשמלי

מושבים מרווחים עם הדום, מיני מקרר, מסך נשלף מהתקרה וטעינה במהירות שיא: לי מגה הוא הדגם החשמלי הראשון של החברה הסינית הצעירה.

בשנים האחרונות נדמה שאנו בעיצומה של אינפלציית מותגי רכב סיניים: המעצמה היצרנית אחראית על כמעט 60 אחוזים מכלל ייצור הרכבים החשמליים בעולם. רק בישראל נמכרים מעל 20 מותגים סיניים שונים, ובעולם המספר מזנק לכ-200 יצרנים שונים רק לרכבים חשמליים מלאים.

עם כמות כזו, לא פלא שלא שמענו עדיין על חברת לי אוטו (Li Auto) הצעירה יחסית, שהוקמה ב-2015, וייצרה עד כה רכבי פנאי היברידיים בעיקר. אלא שכעת היא נכנסת לשוק החשמלי בצעד מפתיע, עם מיניוואן יוקרה חשמלי. לי מגה (Li Mega) הוא מה שנראה כהכלאה בין לימוזינת פאר ורכב פנאי חשמלי. מדובר במיניוואן חשמלי עם 7 מקומות ישיבה, שמנסה לספק חוויית נסיעה במחלקה ראשונה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הרכב, המעוצב בצורה עתידנית, מתהדר באורך של 5.35 מטרים, עם בסיס גלגלים של 3.3 מטרים, מה שמקנה לו חלל מרווח במיוחד, המנוצל כמעט כולו לטובת תא הנוסעים. עם הבטחה לטווח נסיעה יחד עם זמני טעינה קצרים, ונוחות נסיעה גבוהה במיוחד, מדובר ברכב מפתיע למדי, במיוחד לאור תג המחיר שלו, העומד על החל מ- 559,800 יואן סיני, שהם כ-290 אלף שקלים. עבור השוק הסיני לא מדובר בהכרח במחיר נמוך, אך עבור הישראלים המורגלים ליוקר המחייה מדובר בתג מחיר העשוי להשמע מפתה. עם זאת, הרכב אינו צפוי להגיע לארץ בקרוב, אם בכלל. גם אם כן יגיע, המחיר צפוי לזנק משמעותית כתוצאה בין היתר מהמיסוי הגבוה על רכבים.

סוללה, טווח והנעה

מבט צד על המיניוואן החשמלי לי אוטו לי מגה
תמונה: Li Auto

אחת ההבטחות הגדולות של הלי מגה הוא טווח הנסיעה. לרכב סוללה בקיבולת של 102.7 קוט"ש, שעל פי החברה מאפשר טווח של 710 ק"מ לפי תקן CLTC הסיני, שאינו מתהדר באמינות גבוהה. טווח הנסיעה של הרכב צפוי לנוע באיזור ה-450 ק״מ לטעינה בעולם האמיתי. על אף ההבדל המשמעותי ביותר מול התקן, מדובר עדיין בטווח מרשים למדי.

בנוסף לי אוטו מתהדרת בטעינה אולטרה מהירה של 520 קילוואט – הספק טעינה יוצא דופן, מה שמאפשר את טעינת הרכב מ-10 אחוזים ל-80 אחוזים בכ-11 דקות בלבד, ומאפשר, תיאורטית לפחות, להטעין 100 ק״מ של טווח בשתי דקות בלבד.

באחת הסקירות ברשת נראה כי הרכב אכן מצליח להגיע להספק טעינה של 520 קילוואט בשיא, ולשמור על טעינה בהספקים גבוהים גם כאשר הסוללה מתמלאת, כנראה במטענים ייעודיים שהוקמו על ידי לי אוטו. אם אכן לי אוטו עומדים בהבטחות שלהם, מדובר ברכב הפרטי בעל מהירות הטעינה הגבוה ביותר בשוק בפער.

תחנת טעינה סופר מהירה של לי אוטו

ללי מגה מערכת הנעה כפולה בהספק של 544 כוחות סוס, המאפשרת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-5 שניות בלבד. אמנם לא מדובר ברכב ספורט, אלא דווקא אחד שמיועד למשפחות, אך למרות זאת הרכב מצויד בהנעה עצמתית.

הרכב מצוייד בשבבי NVIDIA Orin-X וחיישן ליידר, המאפשרים נסיעה סמי-אוטונומית וניווט בטייס אוטומטי ברחבי העיר ובנסיעות בין-עירוניות. ברכב קיימת גם מערכת חנייה אוטונומית מתקדמת, הודות לחיישנים הרבים ומצלמת 8 מגה פיקסל בקדמת הרכב, וכן מצלמת גג הכלולה במחיר.

פנים הרכב ואבזור

פנים הרכב ופריסת המושבים בלי מגה החשמלי
תמונה: Li Auto

הלי מגה משווק כרכב יוקרה, ולא בכדי. פנים הרכב מתחייב לספק חוויית נסיעה נוחה במיוחד עבור כל מקומות הישיבה ברכב. המושבים יכולים להתכוונן באופן מלא, עד למצב שכיבה מלאה, ובעלי עיסוי מובנה. בעמדת הנהג נוכל למצוא שני מסכי OLED גדולים בגודל 15.8 אינץ' כל אחד, המאפשרים שליטה בנפרד, כך שגם היושב ליד הנהג יוכל לשלוט במדיה המתנגנת בנוסף לאפליקציית הניווט הנבחרת. מתחת למסכים קיימים שני משטחי טעינה אלחוטית, ועל ההגה נוסף לוח מחוונים דיגיטלי.

פנים הרכב וסביבת הנהג בלי מגה החשמלי

השורה השנייה לא נותרה מאחור ואינה מקפחת את היושבים בה כלל. מדובר בשני מושבי קפטן המתכווננים באופן חשמלי, ומספקים חימום או קירור מובנה לא רק במושב, אלא אפילו על משענות היד. מלבד מערכת מיזוג נפרדת, יש כאן אפילו מקרר משקאות, שבעת הצורך מסוגל גם לחמם עד ל-50 מעלות צלזיוס. המושבים המרווחים כוללים הדום אינטגרלי לרגליים, אותו ניתן לכוון לפי הצורך. כמובן שגם הצורך בבידור בזמן הנסיעה לא נותר מאחור, והרכב מאובזר במסך 17 אינץ' הנשלף מהתקרה, מה שנותן אף יותר תחושה של ישיבה במחלקה ראשונה.

שורת המושבים השנייה בלי מגה

בשורה האחרונה שלושה מקומות ברמת פינוק מעט נמוכה יותר, אך גם כאן מדובר במושבים מרווחים בעלי חימום מובנה ואופציית כיוון חשמלית. את השורה השלישית ניתן לקפל לצורך הגדלת תא המטען, אשר ללא הקיפול עומד על 500 ליטר. גם את שאר המושבים ניתן לקפל עד ליצירת מיטה לצורך שינה בטיולים או שהות ממושכת. את חוויית השהות ברכב משלימים חלונות בזיגוג כפול, המאפשרים בידוד רעשים חזק ונסיעה שקטה.

פריסת מושבים עם מיטה במיניוואן החשמלי לי מגה
תמונה: Li Auto

הנסיעה ברכב צפויה להיות חלקה למדי גם בזכות מתלי האוויר האדפטיביים ברכב, המשתמשים במצלמות כדי לקבוע את רמת הקושי בהתאם לתנאי הדרך. המתלים האדפטיביים מאפשרים גם את כיוונון גובה הרכב, להקלה בכניסה אליו, או בהעמסת ציוד.

הזווית שלנו

הלי מגה נראה כמו רכב אידיאלי למשפחות ונסיעות ממושכות. פנים הרכב מפנק ומאפשר שהות ארוכה בנוחות, שמבוגרים וילדים יהנו ממנה כאחד. הוא מתאים במיוחד לטיולים, ומסוגל לספק גם חוויית קמפינג מפנקת לאוהבי השטח. בנוסף הרכב מצויד במתלים אדפטיבים שצפויים לשדרג את נוחות הנסיעה ברכב.

הבטחות הטעינה האולטרה מהירה דורשות פריסה של עמדות שלא קיימות כיום בישראל (כנראה אפילו בעולם), אך עם זאת, גם בעת טעינה בהספקים נמוכים יותר הרכב מסוגל לספק את מרבית המשתמשים. 

עם תג מחיר התחלתי נמוך יחסית למה שמציע הרכב, נראה שהלי מגה יכול למשוך תשומת לב רבה במידה ויגיע לארץ. נכון להיום לי אוטו משווקת את רכביה בעיקר בסין, ולא ידוע מתי והאם החברה תחל לייצא את רכביה גם למדינות נוספות.

אך במידה וכן, המחיר של הרכב צפוי להיות גבוה משמעותית בעיקר בשל המיסוי על רכבים חשמליים בארץ יחד עם עלויות היבוא וההתאמות הנדרשות. במקרה כזה מחיר הרכב יחצה בקלות את רף ה-450 אלף שקלים. ימים יגידו אם הקהל הישראלי מעוניין במיניוואן יוקרה, או האם הוא צריך זאת.

(תמונות כתבה: Li Auto)

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. 290,000 זה מחיר מפתה!? ועוד לפני המסים.

    כלומר 600,000 ש"ח !???? זה לא מצדס! ולא bmw. זאת חברה סינית צעירה!

    המחיר צריך להיות גג 200,000 בשביל להיות אפילו טיפה אטרקטיבי. וגם זה חקר בטירוף! יש מלא רכבי מיניוואן במחיר נמוך יותר ואמינים הרבה הרבה יותר

    1. זה טוב מאוד כדי לייצר תחרות ולהוריד את המחירים של המתחרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button