חברת LG החלה בייצור עמדות טעינה ומתן פתרונות טעינה לרכבים חשמליים. החברה רכשה בשנה שעברה את חברת AppleMango, חברה דרום-קוריאנית שיוסדה לפני ארבע שנים (2019), ומתמחה בייצור עמדות טעינה, ונקראת כיום HiEV. חברת LG מחזיקה ב-60% ממניות החברה החדשה, 40% הנותרים הם בבעלות GS Group.
במהלך טקס השקת העמדות, שהתרחש בסיאול בשבוע שעבר, החברה חשפה ארבעה דגמים של מטענים, מתוכם שתי עמדות רגילות בהספק של 7 קילוואט, ושתי עמדות לטעינה מהירה, בהספקים של 100 קילוואט, ו-200 קילוואט.
״תחילת הייצור של עמדות טעינה לרכבים חשמליים מסמנת אבן דרך משמעותית עבורנו ב- LG״, אמר בהשקה סו יינג קיו, סגן נשיא וראש החטיבה העסקית לטעינת רכבים חשמליים בחברת LG, ״היא דוחפת אותנו להמשיך להתקדם, ולהפוך לספקית כוללת של פתרונות טעינה לרכבים חשמליים״.
שוק טעינת הרכב החשמלי העולמי צפוי לגדול ל-186 מיליארד דולר עד לשנת 2030, זאת לפי רולנד ברגר, חברת ייעוץ ניהולי גלובלית. התרחבות וצמיחת השוק מונעת על ידי מספר גורמים, לרבות יישום מתמשך של תקנות שמטרתן להגן על הסביבה, וההתקדמות ההולכת ומתפתחת במעבר לרכבים חשמליים.
הזווית שלנו
למי שתוהה על הקשר של LG לרכבים חשמליים – חברת LG Chem, חברת בת של LG, היא אחת מספקיות הסוללות הגדולות בעולם לרכבים חשמליים. רק לאחרונה החברה הודיעה על הקמה של מפעל חדש לסוללות בארה״ב, יחד עם יונדאי.
הכניסה של LG לתחום – חברה עם יכולות ייצור בסדרי גודל כאלו, ניסיון מול לקוחות פרטיים ועסקיים, והבנה של משתמשי קצה – הוא יתרון גדול בכל מה שקשור לעולם הטעינה, שלצערינו עדיין סובל מעלויות גבוהות, תקלות תכופות וחווית משתמש גרועה.
מעבר להספק העמדות, החברה לא סיפקה פרטים נוספים על העמדות, כמו האם העמדות תומכות בטעינה מנוהלת או ב-Plug & Charge. העמדות הביתיות שנחשפו יכולות לספק 7 קילוואט בלבד, ואני מאמין שנראה בעתיד גם עמדות שיכולות לספק 11 קילוואט.
LG החלה עם ארבעה סוגי עמדות, ושיווקן בשוק המקומי, אך לפי החברה, מתוכננים מוצרים לטעינת רכבים חשמליים וקידום שיתופי פעולה נרחבים במדינות נוספות ברחבי העולם.