Trending

קיה חושפת את ה-EV4 וה-EV2 קונספט

יצרנית הרכב הדרום קוריאנית חוגגת את אירוע ה-EV Day עם השקה של שני דגמים חשמליים חדשים וחשובים.

בשבועות האחרונים דיברנו כאן לא מעט על קיה בהקשר של שני דגמים חשמליים חדשים שיצרנית הרכב הדרום קוריאנית אותתה שהיא מתכוונת לחשוף: קיה EV4, דגם חשמלי חדש שמציע גישה קצת שונה ממה שראינו עד כה מקיה, שהתרכזה בעיקר ברכבי פנאי חשמליים והקיה EV2, הדגם הקטן יותר בליין הדגמים החשמליים של האחות של יונדאי. 

כעת, במסגרת אירוע ה-EV Day של קיה, הוסר הלוט מעל שני דגמים אלו, ואנחנו זוכים להכיר את גרסת הייצור הסופי של ה-EV ואת גרסת הקונספט של ה-EV2. האירוע נערך בספרד, וזה נותן לנו מושג אל לאילו שווקים מכוונת קיה לחדור עם שני הדגמים החדשים שלה.

"קיה EV Day מציג את החזון שלנו לעתיד בר קיימא שבו ניידות חשמלית נגישה לכולם. קיה EV4 מגלם את החזון הזה בצורה מושלמת כהצהרה על המחויבות שלנו לעיצוב חדשני, לטכנולוגיה מתקדמת ולחוויית נהיגה מחוברת שמרגשת ומעוררת השראה. ה-EV4 מסמן צעד משמעותי קדימה במסע החשמול שלנו, ומציע טכנולוגיה מתקדמת ומבחר של סגנונות גוף לנהגים המחפשים מעבר חלק לניידות חשמלית". אמר הו סונג סונג נשיא החברה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

התוספת של שני דגמים חדשים מגדילה את ליין הרכבים החשמליים של קיה לעשרה דגמים: החל מהנירו, הסול והריי החשמליים, שמבוססים על גרסאות הבעירה הפנימית, ה-EV3, ה-EV5, ה-EV6 וה-EV9, ארבעה דגמי קרוסאובר / פנאי חשמליים שעושים שימוש בפלטפורמת ה-E-GMP של חברת האם יונדאי וה-PV5, הדגם הראשון בסדרת דגמים מסחריים חשמליים שהציגה קיה גם כן לאחרונה.

בקיה מקווים ששני הדגמים החשמליים החדשים יאפשרו להם להגיע לקהלי יעד חדשים, ובכך להגדיל את תפוצת הרכבים החשמליים שלהם.

קיה EV4

קיה EV4 בצבע כחול

קיה EV4 הוא רכב הסדאן החשמלי הראשון של קיה, כשלגרסת הסדאן תצטרף גם גרסת האצ'בק עם חלק אחורי קצוץ. אחרי החשיפה הראשונית של ה-EV4, שכללה בעיקר תמונות, משחררים בקיה את כל הפרטים על הרכב החשמלי החדש.

ה-EV4 סדאן וה-EV4 האצ'בק יהיו זמינים כל אחד ב-2 גרסאות: גרסת בסיס עם סוללה בקיבולת של 58.3 קוט"ש וגרסת טווח ארוך עם סוללה בקיבולת של 81.4 קוט"ש.

כל גרסאות הקיה EV4 מגיעות עם מנוע חשמלי קדמי בהספק של 201 כ"ס (150 קילוואט), מה שמאפשר לגרסת הסדאן טווח ארוך של ה-EV4 להגיע לטווח נסיעה של 630 ק"מ על פי תקן WLTP. בהמשך, צפויה קיה להציע גם גרסאות כפולות הנעה של ה-EV4 החדש.

קיה EV4 סדאן, מבט צד
קיה EV4 סדאן

למעשה, הקיה EV4 סדאן טווח ארוך הוא הרכב החשמלי עם טווח הנסיעה הגדול ביותר בליין הדגמים החשמליים של קיה, אף על פי שה-EV9 מגיע עם סוללה בקיבולת גדולה יותר – רכב הסדאן החשמלי מציע אירודינמיות עדיפה בהשוואה לרכב הפנאי החשמלי, ומשקל נמוך יותר, מה שבא לידי ביטוי בניצול עדיף של נפח הסוללה. בדגם ההאצ'בק של הקיה EV4 טווחי הנסיעה יורדים מעט, 410 ק"מ בגרסה עם הסוללה הקטנה ו-590 ק"מ בגרסת עם הסוללה הגדולה, על פי תקן WLTP. 

טווחי הנסיעה בעולם האמיתי צפויים לנוע באיזור ה-350 ק״מ לטעינה לגרסאות עם סוללת ה-58 קוט״ש, וכ-470-500 ק״מ לגרסאות הטווח הארוך.

קיה EV4 האצ׳בק
קיה EV4 האצ׳בק

עם טעינה מהירה זמני הטעינה מ-10% ל-80% עומדים על 29 דקות בגרסה עם הסוללה הקטנה ו-31 דקות בגרסה עם הסוללה הגדולה. הקיה EV4 האצ'בק והקיה EV4 סדאן חולקים את אותו בסיס גלגלים של 2,820 מ"מ, הראשון מציע תא מטען אחורי בנפח של 435 ליטרים והאחרון מציע תא מטען אחורי בנפח של 490 ליטרים.

בנוסף הרכב תומך גם ביכולות V2L, בדוגמה לדגמים כמו קיה EV6, המאפשר לספק חשמל במתח 220 וולט למכשירים חיצוניים. בנוסף לפי קיה הרכב תומך גם ב-V2G (ר״ת של Vehicle-to-Grid), בעברית ״רכב לרשת [החשמל]״ – יכולת המאפשרת לרכב לספק חשמל לרשת החשמל, בדומה לסוללת אגירה או פאנל סולארי.

פנים הרכב וסביבת הנהג של קיה EV4

תא הנוסעים של הקיה EV4 ובתוך כך סביבת הנהג מעוצבים באופן מרשים, עם מסך תצוגה ארוך, מותאם לעדכוני OTA, עוזרת AI, תצוגה עילית על השמשה הקדמית, אפליקציות מובנות ועוד. בגזרת הבטיחות מציע הקיה EV4 שמצויד במערך של מצלמות וחיישנים עזרים כמו סיוע למניעת התנגשות קדימה, סיוע לשמירה על נתיב ועוד, ואת מערכת ה-HOD – Hands On Detection, שמזהה אם הנהג נוגע בהגה ואיך הוא נוגע והפעלה של התראות שונות דרך ההגה וגם מערכת ה-Driving Package F+ שתפקידה לזהות סיכונים אפשריים.

פנים הרכב וסביבת הנהג של קיה EV4

בקיה אומרים שהגג של ה-EV4 יכול לשאת משקל של עד פי 5 ממשקל הרכב… רכב חשמלי לכל שיפוצניק?

הקיה EV4 סדאן ייוצר במפעל של קיה בקוריאה, בעוד שהקיה EV4 האצ'בק ייוצר רק במפעל של קיה בסלובקיה, מה שמהווה הצהרה נוספת על הכוונות השיווקיות של יצרנית הרכב הדרום קוריאנית.

קיה EV2 קונספט

קיה EV2 קונספט

"קיה קונספט EV2 מייצג צעד אמיץ קדימה לעתיד הניידות העירונית", אמר נשיא ומנכ"ל קיה, הו סונג סונג. "עם ה-EV2 קונספט אתגרנו את עצמנו ליצור רכב שעומד בפני ציפיות, ומציע טכנולוגיה חדשנית ויעילות מעבר לגודלו. תפיסה זו מציגה את החזון העתידי של קיה להגדיר מחדש את הסגמנט, ולהביא לרמה חדשה של תחכום ושימושיות לנהגים עירוניים. זהו אות ברור למסירותנו להפיכת כלי רכב חשמליים לנגישים באמת עבור כולם".

הדגם הקטן ביותר בליין הדגמים החשמליים של קיה מוגדר כאמור עדיין כקונספט ולכן ישנם עדיין הרבה פרטים חסרים. אנחנו כן רואים שבקיה מקווים לצאת מהתדמית של רכב קטן, בזכות עיצוב בסגנון פנאי וניסיון למקסם את תא הנוסעים, כפי שמעיד הנשיא סונג בציטוטו.

פנים הרכב וסביבת הנהג של קיה EV2 קונספט

כן ידוע שרכב הפנאי הקטן יגיע עם יכולות V2L ו-OTA, דלתות גדולות עם פתיחה ייחודית ומושבים שהופכים לספסלים, אם כי לא ברור אם מאפיינים אלו יהיו זמינים גם בגרסת הייצור הסופי, שצפויה להיות מושקת באופן רשמי לקראת תחילת השנה הבאה, שנת 2026. 

הקיה EV2 צפוי להתחרות בדגמי רכבים חשמליים קטנים אבל לא רק – גם רכבי מיני קטנים עם מנוע בעירה פנימית נמצאים על הכוונת של הדגם הקטן ביותר בליין הדגמים החשמליים של קיה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button