fbpx

קוואסאקי: עוברים לייצור של אופנועים חשמליים בלבד החל משנת 2035

הצהרה חשובה ביותר של אחד מיצרני האופנועים החשמליים הגדולים בעולם.

קאוואסאקי הודיעה לאחרונה כי ההחלטה התקבלה – "חשמול" מלא של כל דגמי האופנועים שלהם, מהלך שיושלם עד שנת 2035.

המשמעות? בתוך פחות מ-15 שנה, קוואסאקי תפסיק לייצר אופנועים בעלי מנועי בעירה פנימית.

המהלך חשוב מאוד, אך עם זאת חשוב לציין שהוא לא מהלך כולל אלא מתייחס רק לשווקים מסוימים – יפן, אירופה, ארה"ב, קנדה ואוסטרליה, בעוד שבשאר מדינות העולם כמו סין, ברזיל והודו (המהוות שווקי דו-גלגלי עצומים), ימכרו מן הסתם כלים חשמליים שקאוואסאקי עתידה להציג במסגרת המהלך, אך לא רק.

ימאהה וגם הונדה הודיעו כבר על הכוונה שלהן להגיע ליעד של 0% פליטות בתוך כמה עשורים (הונדה עד 2040 וימאהה עד 2050), אבל דווקא קוואסאקי היא זו המספקת הצהרה דומה לאלו שמפרסמים יצרני המכוניות – חשמול "על מלא" תוך שנים ספורות.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בחברה אומרים שהם מתכננים להציג לא פחות מ-10 דגמי אופנועים חשמליים והיברדיים עד שנת 2025 – ורישומי פטנט שהתפרסמו בעבר חשפו כי קאווסאקי משתעשעת גם עם טכנולוגיית מימן.

ההצהרה של קאווסאקי, שמייצרת חוץ מאופנועי כביש ושטח גם רכבי SBS, רכבים תפעוליים ואופנועי ים מתייחסת אמנם רק לאופנועים, אך עשויה להשפיע בעתיד גם על מוצרי החברה הנוספים.

יותר מסובך לייצר אופנועים חשמליים

למרות שהם קטנים יותר בגודל, כלים דו-גלגליים מציבים בפני היצרנים אתגרים גדולים יותר במעבר לחשמל, מאשר מכוניות.

האתגר הראשון קשור לטכנולוגיה. באופנוע או קטנוע אי אפשר להתקין סוללה ענקית וכבדה כמו שאפשר לשים ברכב, כך שלייצר כלי דו-גלגלי שמציע טווח רכיבה של מאות ק"מ בין טעינות זו משימה לא פשוטה בכלל.

האתגר השני קשור לעלויות. הסוללה היא החלק היקר ביותר נכון להיום ברכב חשמלי, אבל אופנוע הוא כלי תחבורה זול (יחסית לרכב) ואם מותקנת עליו סוללה שמייקרת את המחיר שלו במאות אחוזים, העסקה הופכת להיות כבר לא כל כך משתלמת.

האתגר השלישי והמורכב ביותר הוא הרוכב. על אופנוע (בדגש על אופנוע ולא קטנוע) רוכבים כדי ליהנות מסאונד המנוע, הוויברציות והעברת ההילוכים – ברוב האופנועים החשמליים המיוצרים היום אין את שניהם.

"לרוכבי האופנועים, החוויה של רעשי המנוע והוויברציות היא חשובה מאוד. אנחנו רוצים לשמר את החוויה וההנאה לרוכבים, וגם לתת מענה לעידן של ניטרליות פחמנית״, אומר נשיא קוואסאקי הירושי איטו, שמבין שלחוויית המשתמש יהיה משקל גדול במעבר של רוכבים לאופנועים חשמליים. 

חיסכון בעלויות דלק הוא גם לא משהו שממש מדבר אל הרוכבים – בשונה ממכוניות שם יתרון זה בא לידי ביטוי באופן משמעותי.

רוכבי אופנועים?

כתבו לנו בתגובות מה דעתכם על המהלך של קוואסאקי והאם הייתם עוברים לרכב על דו-גלגלי חשמלי 

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. עוברים ועוד איך. עם כל הכיף (ובעיקר הדעווין), אין כמו שקט נעים ואפשרות לדבר עם זה שאתה מרכיב…
    מה גם שאפשר להנות ממוסיקה שיוצאת מרמקולים ולבסוף חיסכון, רכיבה בכלום כסף כמעט…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button