fbpx

יונדאי מתכננת להרוויח בגדול ולהשקיע בחשמל

היצרנית הדרום קוריאנית הציגה תחזיות אופטימיות למדי במסגרת "חזון 2025" שחשפה לאחרונה. בין היתר, מתכננת הענקית השקעה של שליש מרווחיה העתידיים ברכבים חשמליים. כחלק מההתרחבות עומלים בחברה על הקמת מפעל אינדונזי, דגמים שימשיכו את הצלחת איוניק החשמלית החדשה ואפילו רכבים מעופפים.

ביונדאי מתכננים להשקיע לא פחות מ-61 טריליון וון (51 מיליארד דולר) בחמש השנים הקרובות בפיתוח והרחבת החברה, כששליש מהסכום מיועד לרכבים חשמליים ולרכבים אוטונומיים. ״תכנית 2025״ שנחשפה בתחילת החודש חוזה השקעה שנתית ממוצעת של עשרה טריליון וון, עליה של שני שלישים מההשקעה שנעשתה בשנה שעברה, שהסתכמה ב-6.1 טריליון וון. 

ההשקעה של יונדאי לא תסתכם רק ברכבים, אלא תעסוק בפיתוח של מספר רמות תחבורה, וחלק ניכר מהכסף יופנה להקמת שירותים שונים ונלווים לכלי התחבורה המפותחים.

על אף ההצהרה המרשימה והכוונות הטובות, התוצאות עוד רחוקות ורבים בתעשייה ספקנים בנוגע להצלחתה של יונדאי ליצור מספיק כסף כדי לעמוד בחזונה. עם זאת, היצרנית הגדולה בדרום קוריאה מאיצה את פעילותה בתחום החשמלי והאוטונומי במטרה לעמוד בתחרות ליצירה של רכבים אוטונומיים שניתן להוציא לשוק. בנוסף לרכבים האוטונומים, ביונדאי לא מתביישים לדבר גם על מכוניות מעופפות, שבמידה ויגיעו בשנים הקרובות יעפילו ככל הנראה על ההתלהבות מרכבים אוטונומים ויכנסו לשוק באופן מהיר מאד.

מלחמת ההישרדות שעולה ליונדאי עשרות מיליארדים

עם סיכומה של 2019 כשנה שבה משבר האקלים הצליח להגיע למרכז התודעה הציבורית, כל חברות הרכב ויונדאי בתוכן מחפשות להבטיח את הישרדותן בעולם שהולך לכיוון הפחתת פליטות וצדק אקולוגי בייצור ובתפעול של כלי תחבורה. 

הביקוש העצום לרכבים נקיים ולרכבים אוטונומיים דורש מהחברות להשקיע הרבה יותר כסף מבעבר בפיתוח, וההשפעות של השקעות אלו כבר באו לידי ביטוי במיזוגים שהחלו להתבצע בין חברות שונות במשק במטרה לעמוד בעול הכלכלי, דוגמת המיזוג בין פיאט ופיג׳ו שקרה בחודש שעבר. 

יונדאי, מצידה, מתחייבת כעת להשקיע בערך 20 טריליון וון, כשליש מהכספים המיועדים לפיתוח בשנים הקרובות, במעבר לרכבי העתיד. יחד עם ההשקעה, ביונדאי גם מתכננים להיכנס לשלישיה הפותחת של יצרניות רכבים חשמליים והיברידיים עד 2025, ולהצליח למכור כ-670 אלף רכבים חשמליים בשנה – רובם המוחלט יהיו מבוססי סוללה.

רכב קוריאני, ניקל אינדונזי

מפעל חדש של יונדאי מוקם בימים אלו בג׳קרטה, אינדונזיה, בעלות של 1.5 מיליארד דולר, ואמור לשמש בסיס פיתוח וייצור של רכבים חשמליים בעשור הקרוב, כשבצמוד אליו יוקמו מרכז להכשרת עובדים ומרכז מחקר ופיתוח.
כך, יחד עם בחירה בשימוש בחומרים מקומיים לבניית הרכבים שייוצרו במפעל, יונדאי מעניקה תמיכה חשובה לכלכלה ולדעת הקהל באינדונזיה – מדינה שטובעת כיום בפסולת פלסטיק הנסחפת אליה בזרמי האוקיינוסים.

לאחר עשרות שנים של מכירת שטחים לצורך אחסון זבל מרחבי העולם באינדונזיה החליטו לעשות שינוי ולהפוך את המדינה לבסיס של בנית רכבים חשמליים בעשורים הקרובים, בעיקר בזכות מצבורי הניקל הרבים הקיימים בה – ושדרושים על מנת לייצר סוללות ליתיום המניעות את הרכבים החשמליים. ביונדאי אף מודים שזהו הנושא שהכריע את הכף לטובת הבחירה במדינה זו להקמת המפעל.

בשנתיים הקרובות יונדאי עדיין תייצר רכבים המונעים בדלקים מאובנים במפעל האינדונזי, והחל משנת 2022 יהפוך המפעל למרכז פיתוח, ייצור והפצה של רכבים חשמליים. המפעל ייצר בין 70 ל-250 אלף מכוניות בשנה, כ-70% מתוצרת המפעל מיועדים למכירה בינלאומית והשאר לשוק האינדונזי.

איוניק החשמלית- טווח של 300 קילומטר ב-34 אלף דולר

ב-2020 מתוכנת להגיע יונדאי איוניק החשמלית למכירות בעולם. הרכב החשמלי החדש יהיה בעל טווח של 300 ק״מ, כ-30% יותר מהדגם הקודם. כמו כן, המנוע החשמלי אמור להיות חזק יותר עם הספק של 100kW וסוללה יותר גדולה המסוגלת לספק 38 קוט״ש. הרכב קיבל חיזוק משמעותי ביחס לדגם החשמלי הקודם, וגם מתוכנן לכרסם במכירות של אחיו ההיברידי – שהיה הרכב הנמכר ביותר בישראל ב-2018. 

הדגם החשמלי (שנת 2019) שנמצא כבר באירופה ובאוסטרליה והגיע גם לארץ, נחשב לפופולרי מאד, והדגם החדש צפוי לזכות לביקוש גדול אף יותר. המחיר של הרכב במדינות אלו צפוי לנוע סביב 34 אלף דולר אמריקאי – מחיר נוח ביחס לרכבים חשמליים רבים הנמצאים בשוק. המחיר גבוה בכמעט 3000 דולר מהמחיר של דגם 2019, בו זמנית עם שיפור ניכר בביצועי המנוע, מה שהופך את הרכב לאטרקטיבי אף יותר.

עם רכבים שהולכים ומשתפרים ותמיכה בכלכלות במתפתחות של דרום מזרח אסיה, ניתן להבין את חזון ההתרחבות של יונדאי, שרוצה לגרום לנו להתעופף במקום לנסוע כבר בשנים הקרובות.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button