אחרי כמה שנים של טיזרים וחשיפה של דגמי קונספט, זה סוף סוף קרה – יונדאי חשפה את רכב הפנאי החשמלי הגדול ביותר שלה עד כה, יונדאי איוניק 9.
כמו הדגמים החשמליים האחרים של החברה, גם דגם זה נשען על פלטפורמת ה-E-GMP החשמלית של יונדאי, כאן היא מגיעה עם הסוללה הגדולה ביותר אי פעם, בנפח של יותר מ-110 קוט"ש, מה שטוב לטווח נסיעה של מעל ל-600 ק"מ בין טעינות (620 ק"מ על פי תקן WLTP), טווח הנסיעה בפועל של האיוניק 9 צפוי להיות באיזור ה-500 ק״מ לטעינה. כזכור, פלטפורמת ה-E-GMP יודעת לעמוד בהספקי טעינה מהירים במיוחד – סוללת היונדאי איוניק 9 צפוי להטען מ-10% ל-80% בתוך 24 דקות בלבד, או לקבל עוד 100 ק״מ של טווח במספר בודד של דקות.
פנים הרכב
כבר כתבנו בעבר שיצרני הרכב מנסים לשווק את תאי הנוסעים של הרכבים שלהם כ"מרחב מחייה על גלגלים" ואם למישהו עוד היה ספק לגבי זה שזה מה שהם מנסים לעשות, אז אפילו השמות כבר מתחילים לזלוג מעולם עיצוב הבית לעולם הרכב החשמלי ולראייה – יונדאי איוניק 9 מגיע עם "קונסולת אי (Island) אוניברסלית הניתנת להזזה". לקונסולה יש טווח תזוזה של 190 מ"מ בין שורת המושבים האחרונה לשורת המושבים השנייה וגם 5.6 ליטרים של אחסון מלמעלה ו-12.6 ליטרים של אחסון למטה.
אל הקונסולה מצטרפים גם רצפה שטוחה (הודות לפלטפורמה החשמלית) ומושבים שמתכווננים למצב שטוח לחלוטין, מגיעים עם חבילת ה"בודי-קר" עם פיצ'רים כמו עיסוי דינמי וגם מסתובבים – מושבי השורה השנייה מסתובבים לגמרי כך שיושבי השורה השנייה יכולים לשבת פנים אל פנים אל יושבים השורה השלישית. כל אלו, יחד עם בסיס גלגלים של 3,130 מ"מ, מייצרים תחושה של "סלון על גלגלים" בתא הנוסעים של הרכב. האיוניק 9 מגיע בתצורה של שישה או שבעה מושבים.
חוץ משטחי האחסון בקונסולה, היונדאי איוניק 9 מצויד בתא מטען אחורי בנפח של 620 ליטרים ללא מושבים מקופלים ובין 52 ל-88 ליטרים של שטח אחסון בתא המטען הקדמי, תלוי בגרסה.
גרסאות ואבזור
אפרופו גרסאות, היונדאי איוניק 9 יהיה זמין בשלוש מהן:
יונדאי איוניק 9 לונג ריינג' הנעה אחורית עם מנוע יחיד בהספק של 214 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 בתוך 9.4 שניות, יונדאי איוניק 9 לונג ריינג' הנעה כפולה עם הספק של 308 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.7 שניות ויונדאי איוניק 9 פרפורמנס עם הספק של 430 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.2 שניות.
היונדאי איוניק 9 תומך בעדכונים דרך האוויר (OTA), מגיע עם שקעי USB 100W משופרים בכל שלושת שורות המושבים, יכולות הוצאת אנרגיה (V2L), אפשרות לשדרוג מערכת השמע למערכת שמע מבית BOSE, מערכות בטיחות מוכרות כמו סיוע למניעת התנגשות קדימה, סיוע לשמירה על נתיב, סיוע למניעת התנגשות בשטח מת, סיוע ליציאה בטוחה, התראת נוסע מאחור ועוד.
היונדאי איוניק 9 עם מספר מערכות שהכרנו מרכבים חשמליים אחרים כמו מערכת לניהול מומנט, מערכת לייצוב הרכב במהירות גבוהה עם רוח חזקה, בקרת אחיזה לשטח קשה, מתלים אוטונומיים מתכווננים, מצב "נגרר" בו ינטר הרכב את המשקל הכולל ויציג את טווח הנסיעה שצפוי עם משקלו של הנגרר, יכולת גרירה של עד שני טונות (בדגמים המיועדים לשוק האירופאי) ועוד.
בתחילה, ייצור הרכב מיועד לקוריאה ולארה"ב, מה שיקרה במהלך החודשים הראשונים של שנת 2025 ורק אח"כ לשווקים נוספים. יונדאי איוניק 9 צפוי להגיע לישראל במהלך 2026.