שנתיים בדיוק (פחות כמה ימים) מאז שחשפו את גרסת ה-N, גרסת הביצועים של יונדאי איוניק 5, ביונדאי מציגים גרסת N חשמלית נוספת המיועדת לייצור סדרתי, הפעם של רכב הסדאן החשמלי, יונדאי איוניק 6, והם עושים את זה באירוע פסטיבל המהירות של גודווד (Goodwood Festival of Speed) – אחד מאירועי המוטוריקה הפופולריים והמוכרים בעולם, שמשמש במשך שנים כבמה לחשיפת רכבים חדשים ובמיוחד רכבים עם אופי ספורטיבי כמו יונדאי איוניק 6 N.
האות N מסמלת את דגמי הביצועים של יונדאי, חטיבת N-Perfromance של יצרנית הרכב הקוראנית, שהוקמה בשנת 2015, יצאו תחת ידיה דגמי N עם מנועי בעירה פנימית והחל מ-2023 כאמור גם דגמי N חשמליים. המטרה של יונדאי בדגמי ה-N שלהם (וכך גם במקרה של יונדאי איוניק 5 N או איוניק 6 N החשמליים) היא לייצר מכוניות עם "יכולות מסלול" המתאימות לשימוש יום-יומי על הכביש הציבורי – Everyday Sportscar – מכונית ספורט יומיומית, כך הם מכנים את זה.
היונדאי איוניק 6 N מצטרף כאמור ליונדאי איוניק 5 N שהוצג בגרסה המיועדת לייצור סדרתי (רכב הביצועים החשמלי נמכר גם בישראל משנה שעברה) ובגרסאות נוספות כמו ה-NPX1, en1 ועוד.
מעניין לראות אם ביונדאי הולכים לפנק אותנו בעוד כמה גרסאות אקזוטיות נלוות גם במקרה של האיוניק 6 N הסדרתי…

היונדאי איוניק 6 N מבוסס על האיוניק 6, רכב הסדאן שמהווה את הדגם החשמלי השני של יונדאי שמבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים, ה-E-GMP (קדם לו יונדאי קונה החשמלי שלא מבוסס על פלטפורמה שכזו).
שנה אחרי שנחשף בחו"ל נחת יונדאי איוניק 6 בישראל, ובתחילת השנה הנוכחית, שנת 2025, הוא עבר עדכון הכולל רענון העיצוב החיצוני והפנימי, שימוש בסוללות חדשות ועוד וגם – הצגת גרסת ה-N-Line, תחנת הביניים בין הגרסאות הרגילות של היונדאי איוניק 6 לגרסת ה-N כוכבת הכתבה.
כל הפיצ'רים המיוחדים שהפכו לחביבי הקהל באיוניק 5 N זמינים גם באיוניק 6 N ובתוך כך ה-N e-Shift שמופעל מכפתור ה-N בהגה ומדמה תיבת הילוכים בעלת 8 מהלכים עם "משוטים" להעלאת או הורדת הילוך, וחיווי תאורה שמסמן לנהג מתי צריך ל"העביר הילוך", יחד עם N Active Sound + שמייצר סאונד של מנוע בעירה פנימית, מצב דריפט, מצב זינוק כאמור ומצב N Grin Boost שמאפשר לנהג לנצל את הכוח המירבי של הרכב למשך 10 שניות ועוד.

ואם כבר הזכרנו את הביצועים אז זה הזמן לציין שהיונדאי איוניק 6 N מגיע עם אותו מערך המנועים שראינו גם ביונדאי איוניק 5 N, שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 448 קילוואט (166 קילוואט מקדימה ו-282 קילוואט מאחורה) השווים לכ-600 כ"ס, עם אפשרות להגיע להספק מירבי של 478 קילוואט (כ-640 כ"ס) עם מצב הבוסט.
הספק זה מביא את הרכב לתאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 3.2 שניות (עם מצב הזינוק הייעודי N Launch Control) ומהירות מירבית של 257 קמ"ש.
האנרגיה מגיעה מסוללה בעלת קיבולת של 84 קוט"ש ולמרות שהיונדאי איוניק 6 הרגיל נחשב לבעל טווח נסיעה גבוה, אפשר להעריך שהעלייה בביצועים תבוא לידי ביטוי גם בירידה ביעילות, כפי שבדרך כלל קורה. ביונדאי עדיין לא פרסמו את נתוני הטווח הרשמיים של היונדאי איוניק 6 N.
זמן הטעינה, כמו בשאר דגמי האיוניק שמציעים הספק טעינה מירבי של 350 קילוואט, עומד על 18 דקות בלבד מ-10% ל-80% סוללה, זאת בהנחה שיש עמדת טעינה ציבורית אולטרה מהירה (ובארכיטקטורת 800 וולט) בסביבה וזה לא דבר שקל למצוא, בטח לא בישראל.

למעט הספויילר האחורי והחישוקים, קווי העיצוב החיצוני של היונדאי איוניק 6 הרגיל והיונדאי איוניק 6 N לא מאד שונים, ומה שעושה את ההבדל בעיקר זה מה שנמצא מתחת לגוף – היונדאי איוניק 6 N מקבל שלדה ומערכת מתלים משודרגים לחלוטין ומרכז כובד נמוך יותר לשיפור ההתנהגות וגם צמיגי פירלי P-Zero 5 שייסייעו "להוריד" את הביצועים אל הכביש בצורה מיטבית.
ביונדאי מציעים גם את קטלוג ה-N Performance Parts (שהוצג לראשונה עם האיוניק 5 N בגרסת ה-NPX1) עם תוספות כמו קיט קרבון-פייבר לגוף הרכב, ספויילר קרבון-פייבר גדול, חישוקי 20 אינץ' ועוד, לטובת אלו שירצו להוסיף טאץ' אישי לרכב הביצועים החשמלי.
מחיר היונדאי איוניק 6 N טרם פורסם, אך אין ספק שהוא יהיה גבוה משמעותית ממחירו של היונדאי איוניק 6 הרגיל (275,000 ש"ח לרמת הגימור עלית, היקרה ביותר מבין רמות הגימור) – ההפרש בין היונדאי 5 הרגיל (255,000 ש"ח לרמת הגימור לימיטד היקרה ביותר מבין רמות הגימור) ליונדאי איוניק 5 N (כ-445,000 ש"ח) עומד על קרוב ל-200,000 ש"ח, מה שיכול לתת לנו מושג על ההפרשים הצפויים בין היונדאי איוניק 6 הרגיל ליונדאי איוניק 6 N, לכשתגיע גרסת הביצועים החשמלית לישראל.