fbpx

איוניק 6 נדחית לאמצע 2022

עם טווח של 500 קילומטר, שני מנועים חשמליים ובלי הגה של מטוס- הדגם יזכה לעיצוב מחודש ולפלטפורמה חשמלית משופרת, שתאפשר טעינה דו-כיוונית וטעינה סופר מהירה של 80% תוך 20 דקות (או בערך 400 קילומטרים של טווח תוך 20 דקות).

איוניק 6 של יונדאי הוא עוד צעד חשוב שלה בדרך לחשמל, גם אם אינו דגם שישנה את עולם הרכב. בגדול, מדובר על אח לאיוניק 5, שבעצמו זוכה להצלחה לא מבוטלת ברחבי העולם.

מדובר על רכב מרווח עם טווח נסיעה של מעל חמש מאות קילומטר, המבוסס על עיצוב הקונספט פרופסי (Prophecy – נבואה) אך עם הגה קונבנציונלי (בימיו כקונספט יונדאי תכננה מערכת היגוי המבוססת על זוג מוטות), זוג מנועים חשמליים, המבוססים על פלטפורמת ההנעה החשמלית E-GMP שפיתחו בחברה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אמנם דגם טרום-ייצור כבר נצפה בנסיעות מבחן ברחבי קוריאה, אך טרם ברור מתי הדגם יגיע לייצור רשמי. לאחרונה פורסם כי ביונדאי דוחים את הייצור לאמצע השנה הבאה לכל הפחות, ככל הנראה למטרת שינוי בעיצוב הרכב.

יונדאי פרופסי שחורה במבט מבחוץ עם עיצוב עתידני
יונדאי פרופסי

סיבה נוספת לעיכוב הצפוי הוא האיחור בהסבת המפעל בקוריאה בו מתוכנן ייצור הרכב. נכון לעכשיו, המפעל עוד מוקדש לייצור של סונטה, בעל מנוע בעירה פנימי, ולא מותאם להרכבה של הפלטפורמה החשמלית של יונדאי. 

הדגם הסופי יהיה מעט ארוך יותר מזה שנצפה לאחרונה, האורות האחוריים יזכו לעיצוב מחודש, ונפח הסוללה יוגדל במעט – מ-72.6 קוט״ש ל-77.4 קוט״ש, בזכות שיפור ושדרוג בעיצוב הפלטפורמה, שתאפשר טעינה בהספק של 350 קילוואט – כ-80 אחוזים בפחות מעשרים דקות, בדומה ליכולות של האיוניק 5.


יכול לעניין אותך:


כמו כן, הפלטפורמה החדשה תאפשר טעינה דו כיוונית, מה שיאפשר להשתמש ברכב כסוללה לזמני חירום, או למכור את האנרגיה שהצטברה בו לחברת החשמל בשעות השיא. אנחנו רואים עוד ועוד חברות שמשלבות רכיב זה ברכביהן. בינתיים, הפלטפורמה עם הסוללה הגדולה יותר זמינה כבר בקרוסאובר החשמלי החדש של קיה, EV6.

מה חשוב?

ובכן, מצד אחד מעציב לגלות על דחייה של דגם חשמלי, בפרט כשמדובר בדגם שצפוי להקל את המעבר של רבים לכלי חשמלי. מנגד, נראה שהשיפור שיונדאי רוצה להעניק לדגם לפני שיגיע לייצור הוא אכן משמעותי – שיפור בטווח הנסיעה ובביצועים הוא חיוני.

כמו כן, היכולת להפוך את הרכב לאמצעי לאיזון רשת החשמל הוא בשורה חשובה, בפרט אם רוצים להפוך את רשת החשמל למבוססת על אנרגיות מתחדשות, בהן שעות שיא הייצור לא בהכרח תואמות לשיאי השימוש. נזכיר בהקשר הזה שגם האיוניק 5 יכולה לספק חשמל, וגם את תרצו תוכלו להטעין רכב חשמלי אחר ממנה.

ואצלנו? איוניק 5 הצטרפה להיצע הדגמים החשמליים בארץ זמן קצת אחרי שהחל הייצור שלה, כך שסביר להניח שנראה גם את הדגם החדש זמין אחרי שיגיע לייצור.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button