המודל X הוא רכב יקר – אין המוני סינים שיכולים להוציא 738,000 יואן (כ-100,000 דולר) כדי לרכוש רכב – ב-GAC-איון (GAC AION) מצאו לבעיה פתרון.
הרכב המדובר משתייך למותג הייפר, שפועל תחת GAC Aion. המותג הוכרז בשנת 2022 והשנה הגיע הדגם הראשון שלו, ההייפר GT, רכב סאלון חשמלי, לייצור סדרתי. ה-HT SUV הוא הדגם השלישי של המותג, דגם הפנאי הראשון שלה.
עד שבסין די הצליחו להפטר מהסטריאוטיפ של חקיינים שיודעים לייצר העתק כמעט מושלם של כל מוצר, באה הייפר והורסת הכל.
ה-HT SUV מגיע עם הנעה אחורית או קדמית ובסיס גלגליו עומד על 2,935 מ"מ – הפרש של 30 מ"מ בסה"כ מהמודל X. בסה"כ, מוצע רכב הפנאי החשמלי של הייפר ב-4 רמות גימור שונות:
- גרסת כניסה בעלת מנוע חשמלי יחיד עם הספק של 240 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות וטווח נסיעה של כ-600 ק"מ*.
- שלוש גרסאות עם שני מנועים חשמליים, הספק של 335 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, וטווח נסיעה של 670 ק"מ.
* טווחי הנסיעה נקבעו על פי תקן CLTC, שנוטה להיות אופטימי מדי.
רמת הגימור היוקרתית ביותר של ההייפר HT SUV מגיעה עם דלתות "כנפי בז" כמו של הטסלה מודל X, טווח נסיעה של 770 ק"מ, חיישניי לידר ועוד תופינים. בשונה מהמודל X שנמכרת בתצורת חמישה, שישה או שבעה מושבים, ב-HT SUV של הייפר יכולים לנסוע 5 נוסעים בלבד. המושבים הקדמיים מתקפלים למצב שטוח ויוצרים סוג של מיטה או כורסא נוחה מאד, כפי שניתן לראות בתמונות.
מחירה של גרסת הכניסה עומד על 220,000 יואן, מעט יותר מ-30,000 דולר.
וכך נראת מודל X מעלי אקספרס.
מתי בארץ?
מגיע לארץ?
צעצוע יפה ובזול השאלה אם מחר לא תיסגר החברה…