fbpx

מודל X בשליש המחיר: הייפר HT SUV

המותג הסיני, שפועל תחת GAC Aion, מציג דגם שלישי במספר שדומה קצת יותר מידי לרכב הפנאי החשמלי.

המודל X הוא רכב יקר – אין המוני סינים שיכולים להוציא 738,000 יואן (כ-100,000 דולר) כדי לרכוש רכב – ב-GAC-איון (GAC AION) מצאו לבעיה פתרון. 

הרכב המדובר משתייך למותג הייפר, שפועל תחת GAC Aion. המותג הוכרז בשנת 2022 והשנה הגיע הדגם הראשון שלו, ההייפר GT, רכב סאלון חשמלי, לייצור סדרתי. ה-HT SUV הוא הדגם השלישי של המותג, דגם הפנאי הראשון שלה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עד שבסין די הצליחו להפטר מהסטריאוטיפ של חקיינים שיודעים לייצר העתק כמעט מושלם של כל מוצר, באה הייפר והורסת הכל.

סביבת הנהג ומערכת המולטימדיה של ה-GAC Aion הייפר HT הדומה מאוד למודל X של טסלה

ה-HT SUV מגיע עם הנעה אחורית או קדמית ובסיס גלגליו עומד על 2,935 מ"מ – הפרש של 30 מ"מ בסה"כ מהמודל X. בסה"כ, מוצע רכב הפנאי החשמלי של הייפר ב-4 רמות גימור שונות: 

  • גרסת כניסה בעלת מנוע חשמלי יחיד עם הספק של 240 כ"ס, תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות וטווח נסיעה של כ-600 ק"מ*.
  • שלוש גרסאות עם שני מנועים חשמליים, הספק של 335 כ"ס ותאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות, וטווח נסיעה של 670 ק"מ.

* טווחי הנסיעה נקבעו על פי תקן CLTC, שנוטה להיות אופטימי מדי.

רמת הגימור היוקרתית ביותר של ההייפר HT SUV מגיעה עם דלתות "כנפי בז" כמו של הטסלה מודל X, טווח נסיעה של 770 ק"מ, חיישניי לידר ועוד תופינים. בשונה מהמודל X שנמכרת בתצורת חמישה, שישה או שבעה מושבים, ב-HT SUV של הייפר יכולים לנסוע 5 נוסעים בלבד. המושבים הקדמיים מתקפלים למצב שטוח ויוצרים סוג של מיטה או כורסא נוחה מאד, כפי שניתן לראות בתמונות. 

מחירה של גרסת הכניסה עומד על 220,000 יואן, מעט יותר מ-30,000 דולר.

מאמרים נוספים

4 תגובות

    1. צעצוע יפה ובזול השאלה אם מחר לא תיסגר החברה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button