fbpx

הוסקוורנה חושפת אופנוע שטח חשמלי חדש

אחרי מספר דגמי אופנועי שטח חשמליים שהיו מיועדים לילדים, בהוסקוורנה עולים לבוגרים ומציגים את הפיוניר - אופנוע אנדורו חשמלי.

תערוכת EICMA 2024: הוסקוורנה חושפת אופנוע אנדורו חשמלי חדש, הוסקוורנה פיוניר (Pioneer).

בהוסקוורנה לקחו את הפלטפורמה בה עושה שימוש הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש, הלבישו עלייה פלסטיקה לבנה ושינו את השם – הכירו את ההוסקוורנה פיוניר. בשונה מהק.ט.מ פרירייד שנמצא איתנו כבר כ-10 שנים (הדגם עבר שיפורים במהלך השנים), להוסקוורנה לא היה מענה עד כה לרוכבים בוגרים שרצו כלי חשמלי – לחברה יש מספר דגמי אופנועי שטח חשמליים לילדים וגם היה דיבור בעבר על קטנוע חשמלי של הוסקוורנה, מהלך שעד כה לפחות לא קרם עור וגידים.

אבל רגע, לפני שנמשיך הלאה, צריך להסביר את הקשר בין ק.ט.מ להוסקוורנה.

ק.ט.מ, הוסקוורנה, גאס-גאס, אמ-וי אוגוסטה, יצרנית הבולמים WP ועוד, כולן פועלות תחת המטרייה של חברת פיירר מוביליטי (PIERER Mobility AG) – אחת המקבילות של פיירר מוביליטי בעולם הרכב ה-4 גלגלי היא קבוצת הרכב של ג'ילי שמחזיקה במותגים וולוו, פולסטאר, לוטוס ועוד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

העובדה שכל החברות האלו פועלות תחת קורת גג אחת מביאה לכך שבלא מעט מקרים אנחנו נראה את אותם דגמים או דגמים דומים מאד שממותגים תחת שני מותגים שונים – וכך גם במקרה של הק.ט.מ פרירייד החשמלי וההוסקוורנה פיוניר. מבחינה חיצונית שני אופנועי השטח החשמליים האלו נראים שונים אבל הם חולקים למעשה לא מעט רכיבים.

רוכב אופנוע על הוסקוורנה פיוניר מרים גלגל בזמן נסיעה על שלולית

ההוסקוורנה פיוניר עושה שימוש באותה סוללה בנפח 5.5 קוט"ש בה עושה שימוש הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש. למרות שמדובר בשתי חברות אחיות ובשני כלים שחולקים מכלולים רבים, מעניין לראות שהגישה של ק.ט.מ ושל הוסקוורנה בנוגע לדגמים החשמליים שלהן מעט שונה. בעוד שבק.ט.מ מתייחסים אל הפרירייד החשמלי החדש כאל אופנוע אנדורו טהור, ומדברים על טווח רכיבה במונחים של שעות, בהוסקוורנה מתייחסים אל הפיוניר כאל אופנוע דו-שימושי שמורשה לנוע באופן חוקי גם על הכביש הציבורי, ומציע טווח רכיבה של 130 ק"מ בין טעינה לטעינה, על פי תקן WMTC.

מבט צד על הוסקוורנה פיוניר

אנחנו בכל מקרה מתחברים יותר לגישה של ק.ט.מ. לדעתנו ומניסיוננו, אופנועי אנדורו חשמליים לא מיועדים לרכיבה על כביש מהיר, מה שגורם לטווח הרכיבה שלהם להתקצר באופן משמעותי.

כמו הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש, גם ההוסקוורנה פיוניר עושה שימוש במנוע חשמלי שמסוגל להגיע להספק מקסימלי של כ-25 כ"ס וכמו הק.ט.מ פרירייד החשמלי החדש, גם ההוסקוורנה פיוניר מצויד במזלג קדמי מסוג WP Xact בקוטר 43 מ"מ ובולם אחורי WP XPLOR PDS.

רוכב אופנוע על הוסקוורנה

ההוסקוורנה פיוניר מגיע עם שלושה מצבי רכיבה וסוללה נשלפת שאפשר להחליף, תהליך שלוקח כ-10 דקות – ממש כמו הק… בקיצור, הבנתם את הקטע. בשורה התחתונה ומלבד שינויים שהם בעיקר חיצוניים, הק.ט.מ פרירייד החדש וההוסקוורנה פיוניר החדש הם למעשה אותו אופנוע, רק בצבעים אחרים ועם לוגו אחר.

נכון להיום, סגמנט אופנועי השטח החשמליים הוא הסגמנטהמבטיח ביותר בתעשיית הרכב הדו-גלגלי חשמלי, סגמנט שמתחזק עכשיו בעוד שני דגמי אנדורו חשמליים שמגיעים אלינו מהיצרניות המובילות בעולם. מעניין לראות אם אנחנו הולכים לקבל גם גרסה אדומה של אופנוע האנדורו החשמלי הזה, תחת מיתוג של גאס גאס, מותג אופנועי השטח הספרדי שגם הוא פועל תחת פיירר מוביליטי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button