fbpx

דה ז'ה וו: הונדה מציגה תחנת החלפות סוללות לקטנועים

ויש לנו הרגשה שכבר ראינו אותה אצל יצרנית אחרת, רק בצבע שונה.

שיתוף הפעולה בתחום החשמלי בין ארבעת הגדולים ביפן (Big Four In Japan), הונדה, ימאהה, קאוואסאקי וסוזוקי, שנחשבים לארבעת יצרני הדו-גלגלי המובילים מיפן, קורם עור וגידים, בדמות תחנה ייעודית להחלפת סוללות לקטנועים חשמליים.

הטכנולוגיה החדשה נקראת MPPe. אממה, חוץ מזה שכתוב על הסוללות הונדה והן בצבע כחול, נראה שמדובר בסה"כ בהעתק של הרעיון של יצרנית הקטנועים הטאיוונית גוגורו, שגם הגיעה לאחרונה לראשונה לישראל, ביבוא של חברת מטרו-מוטור.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ומה זה אומר?

שיכול להיות מאד שאפשר ללמוד מכך שענף הקטנועים העירוניים החשמליים הולך לכיוון של החלפת סוללות (Battery Swap) והאמת היא שזה די הגיוני – אם אפשר לעבור שניה בנקודה ליד הבית ולהחליף את הסוללה בקטנוע לאחת טעונה במלואה בבוקר או בערב בדרך ל או בדרך מ העבודה – למה לא לעשות את זה?

זה נוח יותר מלטעון לבד, זה בטוח, ולפעמים שווה לשלם את הכמה שקלים מנוי חודשי בשביל הנוחות הזו.

מנוי חודשי?

קטנוע של גוגורו בישראל עם כוורת טעינה מאחוריו
כוורת החלפת הסוללות של חברת גוגורו. מזכיר משהו? (צילום: אור גפן)

במטרו לדוגמה, מציעים שני דגמים של קטנועים חשמליים מתוצרת גוגורו, החלפת הסוללות אורכת כ-15 שניות בדיוק והמנוי החודשי עולה כ-129 ש"ח לחודש, תמורת כך יקבלו הלקוחות הרוכבים 870 אמפר/שעה המספקים טווח רכיבה של כ-1000 ק"מ בממוצע.

מי שרוצה להבין עוד יותר לעומק איך עובד נושא החלפת הסוללות ועלויות, מוזמן ללחוץ כאן.

בגוגורו העולמית משתפים נתונים מדהימים: רק בטאיוון, בכל יום, מתבצעות כ-350,000 החלפות סוללה, ויותר מ-350 מיליון החלפות סוללה מאז החל לפעול השירות. מטורף!

חזרה להונדה

מערכת הזדהות מול תחנת החלפת הסוללות של חברת הונדה

למרות הדימיון בין שתי המערכות, יש הבדל אחד מהותי ביניהן:

בעוד שהסוללות ה"חכמות" של גוגורו שומרות את פרטי הרוכב ובעצם מאפשרות לו להחליף כשהוא כבר מזוהה על ידי המערכת, אצל הונדה, הרוכב נדרש להכניס פרטים לפני שהוא יכול להחליף את הסוללה.

לא דיל ברייקר, אבל בכל זאת נחמד שהקטנוע מזוהה מראש ושלא צריך להכניס פרטים כל פעם מחדש, במיוחד לאלו מאיתנו שרוכבים עם כפפות.

תחנות החלפת הסוללות הראשונות של הונדה צפויות להיות מותקנות בטוקיו, וגם בהודו – שם כבר עושות בהן שימוש הריקשות החשמליות.

עוד פיצ'ר מגניב שיש לתחנות האלו זה היכולת לספק חשמל בעיתות מצוקה או הפסקות חשמל גדולות. לכן בתי עסק שיבחרו שיאפשרו להתקין תחנות שכאלה יוכלו להרוויח גיבוי חשמל בעת הצורך.

מאמרים נוספים

2 תגובות

  1. לא הבנתי מי יחליף קטנוע חזק לקטנוע עגלה כשהמחיר החודשי הוא כמו ואולי יותר מדלק…

    1. יתרון משמעותי הוא שאין גניבות בגוגורו. פשוט אין לגנב כל טעם לגנוב לך את הכלי, והגניבות הן חיסרון משמעותי בקטנועים ואופניים חשמליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button