fbpx

הארלי דוידסון עובדת על פלטפורמה ייעודית לדו-גלגלי חשמליים

תחשוף אותה לראשונה בדגם חדש, השני למותג ה-LiveWire שלה.

הארלי דוידסון מתכוננת לחשיפה של אופנוע חשמלי חדש, דגם שני במספר למותג ה-LiveWire שלה שמאגד את הכלים החשמליים של הארלי דוידסון – חשיפה שצפויה להתרחש כבר השנה. מה שעוד מעניין הוא שהדגם החדש, Del Mar שמו, יתבסס על פלטפורמה חשמלית חדשה, Arrow שמה, עליה עובדת הארלי בשנים האחרונות.

בעולם הרכב הארבע-גלגלי פלטפורמות ייעודיות לרכבים חשמליים כבר הפכו לדבר שבשגרה, אבל בעולם הדו-גלגלי החשמלי, הנמצא בנקודה הרבה פחות מתקדמת, מדובר בחדשות של ממש.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

החידוש הגדול בפלטפורמת ה-Arrow של הארלי, הוא שהסוללה משמשת כגורם נושא העומס העיקרי באופנוע – אליה יחוברו כל הרכיבים החיוניים – ובתוך כך המנוע, האלקטרוניקה, מערכת הקירור, ההיגוי, המתלים והזרוע האחורית. כיום מקובל לבנות את הסוללה אל תוך שלדת הכלי ו-LiveWire רוצים לשנות את זה.

החברה ממילווקי, שצריכה את הצלחת החטיבה החשמלית שלה כמו כמו אוויר לנשימה, טוענת כי הפלטפורמה לא רק תחסוך משקל וכסף בתחזוקה לדגמים שיתבססו עליה, אלא גם תהווה בסיס לסדרות שלמות של כלים דו-גלגליים חשמליים בגדלים שונים: קטנים, בינוניים וגדולים – וזה מעורר את הסקרנות של חברות נוספות מהתחום – דווח כי קימקו היא אחת המשקיעות בפרויקט זה, ודי ברור מה האינטרס של יצרנית הדו-גלגלית הטיוואנית בשותפות בפרויקט מסוג זה.

בכל מה שקשור לדגם ה-Del Mar של LiveWire – הוא אמור להיות סופר טכנולוגי עם ניווט מובנה, חיבור לסמארטפון, עדכונים דרך האוויר (OTA) ומגוון מצבי רכיבה.

האם נראה את הארלי הופכת לספקית פלטפורמות לאופנועים וקטנועים חשמליים? האם נראה חברות אחרות שהולכות בעקבותיה ומפתחות פלטפורמות משלהן? לא מן הנמנע שלפחות אחד משני התרחישים האלו יתקיים בקרוב.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button