fbpx

מכירות הרכבים החשמליים ממשיכות לטפס למרות משבר השבבים

בזמן שאחד מכל עשרה רכבים חדשים מגיע עם שקע טעינה, התחזיות כבר לא מתביישות לסמן יעד של 7 מיליון רכבים חשמליים חדשים השנה.

מכירות הרכב החשמלי כמעט הכפילו את עצמן ברחבי העולם בספטמבר 2021 ביחס לספטמבר אשתקד עם שיא של 685 אלף רכבים חשמליים חדשים. לא מדובר רק במספר, אלא בחודש הראשון בו למעלה מעשרה אחוזים מהרכבים החדשים הם חשמליים.

מדובר בעליה של 16% משיא המכירות הקודם, שנקבע ביוני השנה – ונראה שסוף סוף אי אפשר להתעלם ממקומם של הרכבים החשמליים מסך המכירות, כשאחד מכל עשרה רכבים חדשים מגיע עם שקע טעינה.

שלושה רבעים מהרכבים הנטענים שנמכרו השנה הם חשמליים באופן מלא (BEV) והשאר הם היברידיים נטענים. בשנה החולפת, עם הפיכת הרכבים החשמליים לרוב מוחלט של הרכבים החדשים בנורווגיה, כבר ראינו כי מקומם של ההיברידיים לא מצליח להיות משמעותי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

שיעור הרכבים ההיברידיים נותר נמוך מ-30% מכלל מכירות הרכב, מה שמאותת כי רוב הנהגים מוכנים לעבור ישר לרכב חשמלי, ולא מעוניינים בגרסת הביניים.  בסך הכל, נרשמו יותר מחצי מיליון רכבים חשמליים בספטמבר, שמהווים 7.6% משוק הרכבים החדשים.

מגיעים לשישה מיליון, או עומדים בתור לרכב חשמלי

מתחילת השנה נרשמו ברחבי העולם 4.3 מיליון רכבים נטענים (BEV+PHEV), כבר כ-40% יותר מאשר שנמכרו ב-2020 כולה(!). בידיעה שהרבעון האחרון של השנה מאופיין במכירות רכב גבוהות יותר – אנחנו צפויים להגיע בקלות ליותר משישה מיליון רכבים נטענים חדשים עד סוף השנה, ואולי אפילו 7 מיליון רכבים.

כשבעולם הרכב כולו מוטרדים ממשבר השבבים שמעכב את שרשראות האספקה העולמיות, קשה שלא להתעודד מהנתונים הללו. בינתיים עיקר הפגיעה באספקה משפיעה על אירופה וסין (וגם אצלנו), שגורם לעיכובים של חודשים באספקת רכבים חדשים.

בארה״ב ובשאר העולם צפויים להרגיש את מלוא כובד המשבר רק בשנה הבאה, בה צפוי זינוק במכירות הרכבים החשמליים. המחסור צפוי בין היתר בזכות הרחבה של תמריצים והטבות לרוכשי רכב חשמלי, וכמובן בזכות הכניסה של טנדרים חשמליים לשוק, שעשויים להפוך את הרכב החשמלי למבוקש בהרבה.

למרות החשש מעיכובים ומחסור – דצמבר 2021 עשוי להפוך לחודש הראשון בהיסטוריה בו יימכרו יותר ממיליון רכבים חשמליים. תחזית המכירות לשנה הבאה עדיין לא ברורה, ובעיקר תלויה בהמשך ההשפעה של מגפת הקורונה על מפעלי הייצור במזרח ועל שרשראות האספקה. פרט למחסור בשבבים, אנחנו צפויים לראות גם קושי גובר בייצור סוללות – שנובע מהגדלת ההיצע החשמלי וההיברידי במקביל לביקוש הגואה, שמזינים זה את זה.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button