fbpx

גם GAC Aion מצטרפת לתכנית החלפת הסוללות

אחרי שהחליטה להיכנס לתשתיות הטעינה ולקראת תחרות על הבכורה בשוק הסיני, GAC Aion חושפת תחנה ראשונה להחלפת סוללות. פרט להתמודדות מול ניו, מדובר בהזדמנות להוזלת מכיר הרכישה של רכביה.

החל מהחודש, ניו היא לא החברה היחידה שמספקת חלופה לשיטת הטעינה המקובלת – וגם GAC Aion, הודיעה כי תקים עמדות החלפת סוללה ותחל לייצר את רכביה עם סוללה נשלפת.

לפי הודעת החברה, בשבועות האחרונים נפתחה התחנה הראשונה להחלפת סוללות בגואנג׳ואו (עיר המחוז אליו משתייכת החברה), והיא מסוגלת לבצע החלפת סוללה לרכביה החשמליים תוך פחות משתי דקות וחצי.

Aion היא הזרוע החשמלית של איגוד התחבורה של גואנג׳ואו – GAC – ומציעה נכון לעכשיו חמישה דגמים חשמליים, כולל דגם פנאי חדש, Aion LX Plus, שהחל להימכר בתחילת השנה ולפי החברה מאפשר טווח נסיעה של כמעט אלף קילומטרים לטעינה (לפי תקן NEDC האופטימי מאוד).

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

פרט לייצור של רכבי ״אנרגיה חדשה״, כפי שהם נקראים בשוק הסיני, GAC Aion מתכננת להיות שחקנית בולטת גם בתחום טכנולוגיות הטעינה. רק בקיץ שעבר חשפה החברה מטען מהיר (זרם ישיר) מתוצרתה, שמסוגל לספק 480 קילוואט, ומסוגל לטעון את סוללות רכביה החדשים עד 80% בפחות מחמש דקות.

עם הכניסה הנוכחית לתחום החלפת הסוללות החברה נכנסת לתחרות ישירה עם הכוכב העולה של שוק הרכב הסיני, ניו, ובקרוב גם עם יצרנית הסוללות העצומה CATL שהודיעה גם היא כי בכוונתה להתחיל ולהקים תחנות להחלפת סוללה.

שינוי שיטת הטעינה

נכון לעכשיו, GAC פתחה רק תחנה אחת להחלפת סוללות בגואנג׳ואו, בסמוך למשרדי הנהלת החברה – אך בכוונה להקים לא פחות מ-219 עמדות בתחומי העיר (בת 15 מיליון תושבים) שיוקמו עד סוף השנה.

ככל הנראה, החברה תתמקד קודם כל בשינוי שיטת הטעינה בגואנג׳ואו, שם מתוכננות כאלף תחנות שיוקמו עד מחצית העשור, ובמידה והמהלך יצליח תרחיב החברה את הקמת התחנות הללו לערים ומדינות אחרות.

המהלך של GAC הוא צעד חשוב בהפיכת הרכבים החשמליים לנגישים יותר עבור הציבור הרכב, שעדיין מסתכל, לרוב, על מחיר הרכישה של הרכב ולא על העלות הכוללת של רכישתו ואחזקתו.

בדומה לניו, השימוש בסוללות מתחלפות יכול לאפשר ל-GAC להוזיל משמעותית את מחיר הרכישה, שכן היא ״שומרת״ את הסוללות בראשותה ומוכרת את הרכב בלעדיה. מהלך כזה לא רק הופך את הרכב לזול יותר, אלא גם עשוי לעזור לחברה להפוך רכבים יקרים יותר (כמו רכב הפנאי שלה) למתאימים לתמריצי הרכישה שמספקות ממשלות.

כך יכולה החברה להפוך את רכביה לאטרקטיביים אפילו יותר – דבר שיכול להתאים במיוחד לשווקים צפופים כמו אירופה, או אפילו לשווקים בהם אין תמריצים טובים מספיק לרכישה של רכבים חשמליים כמו בישראל, בה הוזלה של שלושים אלף שקל במחיר הרכישה יכול להפוך רכב חשמלי למבוקש ביותר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button