למקרה שפספסתם – פורד חשפה לאחרונה את הגרסה החשמלית של פורד פומה. לאחר שחשמלה דגמים פופולרים כמו הטנדר החשמלי פורד F-150, פורד מוסטנג, פורד טרנזיט ועוד, החליטו בפורד שהגיע תורה של המכונית שהחלה את דרכה בתור דגם ספורט-קופה קטן שהפך בתחילת העשור הנוכחי לדגם קרוסאובר מן המניין.
לפני שנספר לכם מה חדש, אולי נתחיל דווקא במה שלא חדש – העיצוב של הפומה החשמלית נשאר כמעט זהה לזה של מכונית הבעירה החשמלית – וזה לא בהכרח דבר רע. בעוד שלא מעט דגמי רכבים חשמליים מזוהים בקלות ככאלו, יש גם לקוחות שמעדיפים את העיצוב המסורתי ודגמי פורד החשמליים, למעט המוסטנג ששינה צורה לחלוטין בגרסתו החשמלית, עושים בדיוק את זה.
האמת היא שהתרגשנו לראות את הפורד פומה החשמלית החדשה, פורד פומה Gen-E בשמה המלא עד ש – הגענו לשורת נפח הסוללה במפרט. 43.6 קוט"ש בלבד, זו הסוללה שמקבל הקרוסאובר החשמלי החדש של פורד. 43.6 קוט"ש שספק אם יספיקו לטווח נסיעה של 300 ק"מ בין טעינות – בתנאי אמת, לא לפי תקן WLTP שמדד לפורד פומה החשמלית 347 ק"מ, ואנחנו לארג'ים.
אנחנו מצטערים שאנחנו באים קצת אגרסיביים, אבל נמאס לנו שבשנת 2025 עוד רגע, יצרניות רכב עדיין חושפות רכבים חדשים עם סוללות בעלות נפחים קטנים. די, מספיק עם זה. אם קיה EV3, כנראה המתחרה הכי ישירה של הפורד פומה החשמלית, שעולה כמעט כמו הפורד פומה החשמלית, יכולה להגיע עם סוללה בנפח של יותר מ-50 קוט"ש, אז בפורד יכולים גם להתאמץ קצת יותר.
וכששני הדגמים עולים באזור ה-35,000 אירו וכשהקיה מציעה טווח נסיעה גדול משמעותית מזה של הפורד, קשה לנו לראות איך השנייה תתחרה בראשונה.
זהו, פרקנו, אפשר להמשיך.
בסיס הגלגלים של הפורד פומה החשמלית נמתח למעט יותר מ-2.5 מטרים, כשבפנים יש 5 מקומות ישיבה. יש לה תא מטען אחורי בנפח של 523 ליטרים ועוד תא מטען קדמי בנפח של 43 ליטר. אין מה לומר, בנושא המטען, הפורד מנצחת את הקיה בנוקאאוט. אתם רואים? אנחנו לא רק קוטלים – כשמגיע מגיע.
בחו"ל, הפורד פומה החשמלית רשאית לגרור עגלה במשקל מירבי של 750 ק"ג (נגרר קלאסי רגיל), אך אנחנו לא יודעים מה יהיה אם וכאשר היא תגיע לארץ הקויידש.
הפורד פומה החשמלית מגיעה עם מנוע חשמלי יחיד המציע הספק של כ-170 כ"ס ותאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש בתוך 8 שניות.
זמן הטעינה של הפורד פומה החשמלית מהיר, אפילו מאוד, אחד המהירים שראינו לאחרונה – באתר הרשמי של פורד נכתב שסוללת הקרוסאובר החשמלי תטען מ-10% ל-80% סוללה בתוך 23 דקות בלבד ואם זה אכן המספר הנכון אזי שמדובר בהספק טעינה מרשים ועוד נקודה שאפשר לזקוף לזכותה של הפורד פומה החשמלית.
הפורד פומה החשמלית משווקת בחו"ל בשתי רמות גימור. הראשונה ביניהן, סלקט (Select) ופרימיום (Premium), שתיהן מגיעות עם אותה סוללה ואותו מנוע, אך עם מספר הבדלים באבזור והעיצוב. רמת הגימור פרימיום מגיעה עם גלגלי 18 אינטש שמחליפים את גלגלי ה-17 אינטש של רמת הגימור סלקט. רמת הגימור פרימיום מגיעה עם מסך תצוגה Landscape שמחליף את מסך ה-12.8 אינטש של רמת הגימור סלקט. רמת הגימור פרימיום מגיעה עם הנעה ללא מפתח, מראות חשמליות ודלת תא מטען חשמלית – פיצ'רים שאינם זמינים ברמת הגימור סלקט.
בגזרת מערכות הבטיחות אפשר למצוא התראת התנגשות עם בלימה מקדימה, שמירה על נתיב, זיהוי תמרורים, התראה על נסיעה כנגד כיוון התנועה ועוד.
הפורד פומה החשמלית כבר זמינה לרכישה באירופה, שם היא תעלה כ-35,000 אירו.