fbpx

מחקר: למנהלי ציי רכב חסרה מומחיות בעולם הרכב החשמלי

מסקר של 200 ציי רכב עולה של-30% חסר ידע והכשרה בהפעלת רכב חשמלי, מה שמונע מהציים ליהנות מיתרונות הדור החדש של הרכבים. שיעור הרכבים החשמליים ממשיך לצמוח, אך חשמול מהיר תלוי בידע מספק ובתשתית ותמריצים שיתמכו בכך.

אחד המרכיבים המשמעותיים בחשמול התחבורה נוגע להפיכה של ציי רכב לחשמליים – הניהול של צי גדול חושף את היתרונות בעלות התפעול של רכבים חשמליים. מעבר לחשמל מעניק מספר רב של יתרונות עבור החברה המפעילה (עלות תחזוקה נמוכה, בלאי נמוך יותר, טעינה חשמלית שזולה ממילוי דלק) ועבור הסביבה, מגדילה את החשיפה לתחבורה חשמלית במרחב הציבורי ומעלה את שביעות הרצון של העובדים מרכבים חדשים, נקיים ומתקדמים יותר.

מחקר חדש שבוצע על ידי חברת ניהול הציים ההולנדית ליספלאן (LeasePlan) מצא כי כמעט שליש מהמנהלים של ציי רכב מסחרי לא מרגישים כי הם מחזיקים ברמת המיומנות הנדרשת על מנת לקדם את מעבר צי הרכב שהם מנהלים לדור החשמל.

בסקר, שכלל מאתיים ציי רכב ומחצית מהם כבר מפעילים באופן חלקי לפחות רכבים חשמליים, אחד מכל ארבעה מנהלי צי דיווחו כי לדעתם נהגים ומנהלים ירוויחו מהכשרה נוספת הנוגעת לפעילות עם רכבים חשמליים.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

בין ההכשרות עליהן הצביעו כנחוצות מנהלי הציים שהשתתפו בסקר, בלטו הכשרות בנושא ׳כיצד למקסם את טווח הנסיעה׳ (53% מהמשיבים) והדרכה בנושא ׳טעינת רכב חשמלי׳ (51%). תחומים נוספים בהם הרגישו המנהלים כי הידע שלהם לוקה בחסר הם ׳ההבדלים המרכזיים בין רכב חשמלי ורכב בעירה פנימית׳ (40%) ונושאי בטיחות ובריאות הקשורים בתחבורה חשמלית.

8 מכל 10 מנהלי צי רכב- נשאלים על רכב חשמלי

הסקר מצא גם כי חלקם של הרכבים החשמליים ממשיך לגדול בקרב ציי רכב – כשתשעה מתוך כל עשרה עונים ציין כי הם נשאלו בנושא על ידי עובדים ונהגים, ומקווים להוות הגורם המקצועי הבכיר בחברה. כשמונים אחוזים מהמשתתפים ציינו כי נשאלו על רכב חשמלי על ידי עובדים ונהגים בשנה האחרונה, ותשעים אחוזים ציינו כי שמו לב לעליה בשיח בנושא רכבים חשמליים בקרב נהגיהם.

בהתייחסות לממצאי הסקר, אמרו בהנהלת ליספלאן כי ״המחקר חושף פער ידע משמעותי סביב רכבים חשמליים[…] זה נושא שעסקים חייבים להתייחס אליו בדחיפות, שכן מעבר מוצלח לצי נטול פליטות דורש מומחיות ותמיכה המתוכננים נכון. אחרת, צפויים עיכובים יקרים ופוגעניים בתהליך.״

הסקר של ליספלאן חשף גם העדר ביטחון של מנהלי צי באסטרטגיית החשמול. לפחות ארבעה מכל חמישה משיבים ציין כי בחברה בו הוא עובד קיימת אסטרטגיית חשמול. עשרים אחוזים מתוכם ציינו כי לדעתם החברה נעה מהר מדי לעבר חשמל וארבעים אחוזים קיוו כי החברה בה הם עוסקים תפעל באופן מהיר ותקיף יותר להפיכת הצי לחשמלי. רק מעט יותר משליש ממנהלי הציים שהשתתפו בסקר הביעו שביעות רצון מהיקף וקצב המעבר לחשמל של הצי אותו הם מנהלים.

כפי שציינו בליספלאן, מאחורי שינוי מוצלח ונכון בהתנהלות ארגונית ובהטמעה של טכנולוגיות חדשות חייב להיות בסיס ידע ומודעות מספקים – משמע, עובדים ומנהלים שהוכשרו להשתמש ולעבוד בסביבת עבודה המתבססת על תחבורה חשמלית. על מנת לבצע את המעבר לתחבורה חשמלית בצורה חלקה ויעילה, יש ליצור בסיס ידע והכשרה מספקים ולהכשיר את מפעילי הציים השונים, במקביל ליצירת תמריצים לרכישה של דגמים חשמליים ותשתית טעינה יעילה ונרחבת.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

  1. מחקר של וולוו מעלה שייצור האוטו החשמלי פולט 70% יותר! גזי חממה מייצור מקביל של אוטו בעירה פנימית ולוקח 9 שנות נסיעה בחשמלי כדי לכסות על הפער .ותזכרו שוולוו היא שחקנית חזקה יחסית בתחום וזה לא האינטרס הגדול שלה-להוריד את מכירת החשמליות .אבל אולי בכל זאת הם מעוניינים לווסת את ההתלהבות לקצב שלהם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button