fbpx

חברת Evergrande הסינית משקיעה מיליארדים בהקמת מפעלי רכב חשמלי

חברת הנדל"ן הסינית Evergrande תשקיע כעשרים ושלושה מיליארד דולר בהקמה של שלושה מפעלים לייצור רכב חשמלי, כולל הרכיבים שלהם. הקמת המפעלים תהיה בעיר ג'ואנג-ג'ו (Guangzhou) שנמצאת בדרום מזרח סין. לא ידוע עדיין מועד מוסכם להקמת המפעלים הללו.

התוכנית היא להקים מפעל אחד שבו ייצרו כמיליון רכבים חשמליים בשנה ועוד שני מפעלים שבהם ייצרו סוללות לרכבים בהספק כולל של חמישים ג'יגה-וואט לשנה.

Evergrande אשר עוסקת בתחומים רבים בסין ומחוצה לה ונסחרת בבורסה של הונג קונג, החליטה להתרחב לתחום הרכבים החשמליים ובשנים האחרונות עשתה צעדים בונים בדמות רכישת חלקים מחברות כמו Faraday Future, יצרנית מכוניות הספורט השבדית Koenigsegg וחברת NEVS  ששייכת ל-SAAB אשר עוסקות בייצור רכבים חשמליים. בנוסף, התבצעו גם רכישות של חברות שעוסקות בטכנולוגיה וייצור של סוללות כמו CENAT בשנחאי, כאשר כל הרכישות הללו מסתכמות במיליארדי דולרים. Evergrande טוענת שבעקבות הרכישות הללו, יש בידיה את הידע והטכנולוגיה לייצור סוללות ורכבים חשמליים.

בחודש מרץ האחרון, יו"ר והבעלים של החברה, שו ג'יה-אין, אמר: "Evergrande מתכוונת להיות היצרנית הגדולה והחזקה של רכבים חשמליים בעולם בתוך שלוש עד חמש שנים".

זהו צעד גדול ושאפתני לחברה שרק בשנה שעברה הודיעה על כוונתה להיכנס לתחום הרכבים החשמליים וכבר רכשה חברות העוסקות בתחום ומתקדמת במהירות לעבר המטרה שסימנה לעצמה.

כרגע נראה שהחברה נמצאת במקום בו היא יכולה לחולל שינוי דרמטי בשוק הרכבים החשמליים הצומח בסין. השוק הסיני הוא הגדול ביותר בעולם מבחינת רכישת רכבים חשמליים והמספרים רק עולים, כל זה חלק מהמדיניות של הממשלה הסינית לעבור לרכבים שלא מונעים בבנזין. בנוסף, הממשלה רוצה לעודד תחרותיות ואיכות בשוק הרכבים החשמליים ובמקומות מסוימים בסין אף יתחילו לאסור מכירת רכבים ממונעים בנזין לקראת שנת 2030.

מחוץ לסין, הכניסה של Evergrande  לשוק הרכבים החשמליים יוצרת תחרות עם השוק של ארה"ב ובעיקר עם חברות כמו טסלה, ג'נרל מוטורס ופורד, אולם גם כאן לא נפקד מקומה של הפוליטיקה העולמית, בעיקר כיפופי הידיים בין סין לארצות הברית.

הנהלת Evergrande מקושרת היטב עם בכירי הממשלה הסינית ואם הממשלה הסינית תרצה להשיב מהלומה לארצות הברית, היא תוכל לעכב או למנוע מחברות אמריקאיות לפעול בחופשיות בשטחה על ידי רגולציות שונות, דבר שיעזור לחברה ולתעשיית הרכב החשמלי המקומית בסין.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button