fbpx

פולקסווגן מתחילה לייצר את רכבי ה- ID.3 שלה ופותחת עידן חדש

זמנים חדשים בחברת פולקסווגן: החברה החלה בייצור רכבי ה- ID.3, הרכב החשמלי הראשון שלה אשר מסמן את ההתחלה של העידן החדש במפעל הייצור במחוז צוויקאו (Zwickau) שבגרמניה אשר עובר ממפעל לייצור רכבים המונעים על ידי דלק למפעל לייצור רכבים חשמליים. ההשקעות בהפיכת המפעל לחשמלי מגיעות לסכום של כמיליארד ומאתיים אירו, נתון שהופך את המפעל כולו לגדול וליעיל ביותר באירופה ולחלוץ במהלך של הפיכת פולקסווגן ליצרנית רכב חשמלי.  

פולקסווגן חשפה את ה- ID.3 שלה בחודש ספטמבר האחרון ומציעה מספר גרסאות שלו, החל מטווח נסיעה של שלוש מאות קילומטרים ועד לחמש מאות קילומטרים לטעינה, כשהמחיר מתחיל בכשלושים אלף אירו. יש לציין שלאחר מדיניות הסבסוד האחרונה של ממשלת גרמניה, המחיר אמור לרדת בכחמשת אלפים אירו לרכב.

ה- ID.3 אמור לצאת לשוק הקונים באמצע שנת 2020, כנראה בתקופת הקיץ. על פי פולקסווגן, ה-ID.3 בעל טכנולוגיה אלקטרונית המאפשרת נסיעה לטווח ארוך, תכנון פנימי מרווח ושימוש נוח ברכב כשגולת הכותרת שלו היא פחות פליטה מזהמת. עד כה, כשלושים וחמישה אלף קונים הזמינו את רכב ה- ID.3 ושילמו עבורו פיקדון מוקדם, אך נראה שרק כשלושים אלף רכבים מהמהדורה הראשונה הזו שהוזמנה ייוצרו.

מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, הרברט דיאס, אמר בטקס הפתיחה: "גרמניה חייבת להנהיג שינוי ולהתמקצע בשרשרת של הניידות החשמלית. זאת הסיבה שאנחנו מייצרים רכבים חשמליים בגרמניה והחלטנו לייצר בו זמנית רכבים חשמליים וגם סוללות ומערכות חשמליות." עוד הוסיף דיאס לגבי הרכב עצמו: "ה- ID.3 יתרום בצורה משמעותית לפריצת הדרך בהתניידות החשמלית. הרכב הופך את הנסיעה הנקייה האישית לנגישה עבור מיליוני אנשים וגם מהווה ציון דרך לחברה שלנו בדרך להיהפך לידידותית לסביבה עד שנת 2050."

חבר ההנהלה בתחום הרכבים החשמליים בפולקסווגן, תומאס אולריך, הוסיף על הדברים הללו ואמר: "ה- ID.3 הוא רכב היי-טק ממפעל היי-טק. עם אלף ושבע מאות רובוטים, מערכות שינוע אוטונומיות והליכי ייצור אוטומטיים, (מפעל) צוויקאו נותן לנו הצצה בהווה על תהליכי הייצור העתידיים בנפחים גדולים של הרכבים החשמליים. בסופו של דבר, אלה האנשים שבונים את הרכבים שהם המפתח להצלחה: הצוות שלנו בסקסוניה שהביא את תהליך ההפיכה (של המפעל לחשמלי) לשיא בכל תהליכי התכנון והייצור עם הידע והמסירות שלהם. הישג יוצא דופן לצוות."

המפעל בצוויקאו ייצר עד כה את רכבי גולף של פולקסווגן ושלדות של בנטלי ולמבורגיני. המפעל מייצר למעלה ממאתיים וחמישים אלף רכבים בשנה ומעסיק שמונת אלפים אנשים. כל העובדים במפעל מקבלים הכשרה וימי אימון לקראת המעבר לייצור חשמלי, לא רק כחלק מתהליך העבודה, אלא גם כדי לשמור על מקומות העבודה של העובדים במפעל. כעת, מתכננת פולקסווגן להגביר את הייצור במפעל ולהגיע למאה אלף רכבי ID.3 בשנה הקרובה, כשמספר הרכבים החשמליים שייוצרו במפעל יגיע לשלוש מאות ושלושים אלף בשנת 2021.

תמונה: Volkswagen AG

המהלך הזה של ייצור ה- ID.3 הוא חשוב מכמה בחינות: גם מדובר כאן בייצור המוני של רכב חשמלי- דבר שישפיע לחיוב על תפוצתו ורכישתו בקרב קהל הקונים וגם מדובר בצעד נכון כלפי הסביבה והפיכת המפעל לכזה שמייצר רכבים חשמליים במקום רכבים מזהמים. בנוסף לאלה, יכולה להיות לפולקסווגן השפעה עתידית על מהלכי ייצור אצל יצרניות רכב אחרות שעוד לא עברו לייצור חשמלי מובהק או שעדיין נמצאות בשלבי תכנון של הדבר, לעודד אותן לקראת המהלך.  

קבוצת פולקסווגן מתכננת למכור כעשרים ושניים מיליון רכבים חשמליים ברחבי העולם עד שנת 2028 והמפעל בצוויקאו הוא נקודת מפתח במהלך השאפתני הזה. חוץ ממנו, ישנם עוד מפעלים המעורבים בתהליך הייצור של ה- ID.3, אלה מפעלים שנמצאים במקומות אחרים בגרמניה כמו: ברונסוויק, קסל, זלצגיטר וולפסבורג ומייצרים חלקים חשובים לרכב כמו מערכות לסוללה החשמלית. שני מפעלים נוספים של החברה, באמדן ובהנובר, מתוכננים להתחיל לייצר גם הם רכבים חשמליים, החל משנת 2022.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button