fbpx

לקוחות נאמנים של טיוטה פריוס עוברים לטסלה מודל 3

טויוטה, אחת מיצרניות הרכב המובילות בעולם, מתגאה בנאמנות לקוחותיה. לאחרונה, הודיע מנכ"ל החברה בארצות הברית, ג'ים לנץ, כי ישנה נטישה של 9% מבעלי טיוטה פריוס לטובת חברות אחרות. המנכ"ל אף אמר כי כחצי מאלו שבוחרים שלא להחליף לטויוטה פריוס חדשה, עוברים לטסלה. יצרני הרכב לא מרבים לשתף לקוחות בנתונים אלו, וודאי שלא להתייחס למתחרים כך שההודעה הייתה מפתיעה כשלעצמה.

מאוחר יותר השנה פרסמה חברת טסלה נתוני טרייד אין. 5 הרכבים שהופיעו בראש הרשימה כרכבים שהוחלפו לעתים הקרובות ביותר ברכב טסלה מודל 3 בארצות הברית היו:

  • טויוטה פריוס
  • BMW סדרה 3
  • הונדה אקורד
  • הונדה סיביק
  • ניסאן ליף

בשנה שעברה הפכה טסלה מודל 3 באופן רשמי לרכב הפרמיום הנמכר ביותר בארצות הברית.

רכב חשמלי לעומת שדרוג

עד היום המאמץ העיקרי של חברת טויוטה במכירת רכבי היוקרה היה ממוקד בשדרוג הרכב ההיברידי הוותיק. במודל האחרון, לדוגמה, הוכנסה אפשרות לשליטת 4X4 גלגלים ובכל המודלים של פריוס מותקנות מערכות בטיחות מתקדמות המשלבות מצלמות רדאר ולייזר למניעת תאונות פרונטליות, פגיעה בהולכי רגל ורוכבי אופניים, סטייה מהנתיב וכיוון תאורת ערפל. נראה, כי תוספות כגון אלו כבר אינן הדבר היחיד שאותו לקוחות טויוטה פריוס מחפשים. הרכב החשמלי המלא הראשון של חברת טויוטה מתוכנן לצאת לשוק בשנת 2020, התקווה היא כי הירידה במכירות תוביל להאצת המעבר לדגם חשמלי נטען.

השפעה על סגמנטים נוספים בשוק

ההשפעה של טסלה על מכירת רכבים ניכרת לא רק בשוק דגמי הפרמיום אלא גם על סגמנטים אחרים. למרות העלות הגבוהה יחסית של רכב טסלה מודל 3 נראה כי הדגם נמכר גם בקרב אלו שבעבר קנו בעיקר רכבים זולים יותר דוגמת רכבי סאדן בגודל בינוני.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button