fbpx

מסתמן: מס הקניה על רכב חשמלי יעלה בינואר ל-20%

הדיון שתוכנן למחר (שלישי) בנושא הארכת הטבת המס לרכב חשמלי בוועדת הכספים של הכנסת בוטל. ללא כל שינוי, המיסוי על רכב חשמלי יעלה בעוד מספר ימים. ״מצד אחד המדינה חתומה על הסכמים להפחתת הפליטות, לקידום איכות הסביבה, ומצד שני מעלים את המס על רכב חשמלי, שהוא בעצם מונע זיהום, מונע רעש, יש פה משהו לא הגיוני״ אמר ח״כ דלל (ליכוד) היום במליאת הכנסת.

לפי תכנית המיסוי שנקבעה ב-2019, מס הקניה על רכבים חשמליים מתוכנן לעלות מ-10% ל-20% בראשון לינואר 2023. בצל המחסור ברכבים, עליות המחירים בענף הרכב והעליות במחירי החשמל נקבע דיון ליום שלישי, ה-27/12 לצורך דיון בהארכת ההטבת המיסוי ועצירת עלית המס המתקרב.

שנהמס קניהתקרת ההטבה (ש״ח)
עד 202210%75,000
202320%60,000
202435%50,000

כעת, כשהדיון בוועדת הכספים של הכנסת בוטל, עליית המס תכנס באופן אוטומטי בעוד מספר ימים, והיא צפויה לייקר את כלל הרכבים החשמליים הנמכרים בשוק בצורה משמעותית. כמו כן עליית המס תשפיע גם על לקוחות שהזמינו רכב חשמלי, אך עדיין לא קיבלו אותו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

חבר הכנסת אלי דלל מהליכוד אמר על העלאת המס הצפויה: ״מצד אחד המדינה חתומה על הסכמים להפחתת הפליטות, לקידום איכות הסביבה, ומצד שני מעלים את המס על רכב חשמלי, שהוא בעצם מונע זיהום, מונע רעש, יש פה משהו לא הגיוני.״

יו״ר הכנסת, יריב לוין, הצטרף לדבריו של ח״כ דלל, ״לא פעם דיברתי בקדנציה הקודמת על האבסורד של מדינה יחידה בעולם המערבי, שבמקום לעודד מעבר לרכבים חשמליים ולא מזהמים עושה את ההיפך. זה אגב בא לידי ביטוי גם בעניין הזה [עניין המס], גם לצערי בהרבה דברים אחרים שנוגעים לעניין פריסת עמדות הטעינה.״

העליה הקרובה במס צפויה לפגוע משמעותית בחדירה של רכבים חשמליים בשנה הקרובה, בייחוד לאחר עליות המחיר שהתרחשו במהלך התקופה האחרונה.

(תמונת כתבה: Alexander Turovsky / Shutterstock.com)

מאמרים נוספים

4 תגובות

  1. המצב כרגע הוא כזה:
    1. בלי עמדת טעינה ביתית לא באמת ניתן להינות מרכב חשמלי. כלומר מי שאין לו בית פרטי או שלא גר בבניין חדש עם חניה לא יכול לרכוש רכב חשמלי. בקיצור, הטבה ל"עשירים" בלבד.
    2. מחיר של רכב בשווי 11000 יורו נמכר פה ב100000 שקל. אני משער שגם רכבים אחרים זה יחס דומה. במילים אחרות, ההטבה לא מגיעה ליעד.

    במצב כזה לא רואה שום סיבה לא להעלות את המס אפילו כמו לרכב רגיל.

    1. זה לא נכון, אני גר בבניין קומות והורדתי כבל עד לחנייה. כן זה דרש עבודה, אבל אפשרי.

      נכון שרק אנשים עמידים יכולים להרשות לעצמם רכב חשמלי, ללא הטבת המס רק מעט מעוד עשירים יוכלו להרשות לעצמם רכב חשמלי – ואז המעבר לרכב חשמלי לא יקרה וכולנו נישאר עם יותר זיהום רעש ומחלות

  2. להגיד מה צריך גם אני יודע, בשביל זה אתם חברי כנסת, שתוכלו גם לממש את הדיבורים האלה ולא רק לדבר.
    אבל אנחנו במדינת ישראל…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button