fbpx

מכירות ינואר 2021 בעולם: טסלה כבר לא מקום ראשון, ההיברידיים בירידה

דו״ח מכירות הרכב העולמי: זה כבר החודש הרביעי ברציפות שנמכרים פי שניים רכבים חשמליים ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה. לראשונה מזה חודשים רבים – ג׳נרל מוטורס הדיחה את טסלה מראש הטבלה.

בנתוני המכירות של ינואר בולטת עליית קרנם של הרכבים החשמליים באופן מלא, שהגיעו לראש הטבלה והיו בעיקר סיניים. לראשונה מזה חודשים רבים גם לא מדובר על דגם של טסלה במקום הראשון – אלא על דגם המיני של הונג-גואנג, חברת הבת הסינית של ג׳נרל מוטורס שהחלה למכור השנה את רכבה הקטן בארבעת אלפים דולר ליחידה. בסך הכל נמכרו 36,765 רכבים מהדגם הקטנטן, שמגיע ל-100 קמ״ש ול-170 קילומטר בגרסתו המשופרת.

מודל 3 של טסלה יסתפק החודש במקום השני במכירות העולמיות, עם 21,589 רכבים שנמכרו. המקום השלישי גם הוא של טסלה, עם 9,579 מכירות של מודל Y. במקום הרביעי נמצא דגם האן של BYD הסינית, שמכר כמעט כמו הטסלה מודל Y.

גם מבחינת מותגים טסלה ניצבת שניה, בפער של כמעט ששת אלפים רכבים, מאחורי שיתוף הפעולה של ג׳נרל מוטורס עם SAIC ווולינג (Wuling) בסין, שהצליח למכור כמעט 39 אלף רכבים במהלך החודש האחרון.

למקום השלישי, באופן מפתיע ביחס להיצע שלה, הגיעה ב.מ.וו. אחריה, בפער קטן מאד, נמצאות BYD ו-SAIC (בתור מותג יחיד). החברות הגרמניות האחרות, מרצדס ופולקסווגן, הגיעו למקומות השביעי והשמיני במכירות, בהתאמה. 

הזינוק במכירת הרכבים החשמליים ממשיך

רכבים חשמליים חונים ונטענים בנורווגיה
רכבים חשמליים בנורווגיה (צילום: Baloncici / Shutterstock.com)

בינואר השנה נמכרו פי שניים רכבים חשמליים בעולם מאשר בינואר שעבר, מה שהופך אותו לחודש הרביעי ברציפות בו המכירות כפולות מאשר אשתקד. במהלך ינואר נרשמו בעולם כ-321 אלף רכבים חשמליים (כולל היברידיים נטענים), שמהווים כחמישה אחוזים מכלל מכירות הרכב בעולם בחודש שעבר. 

חלקם של הרכבים הכל חשמליים ( BEV – 132% יותר מ-2020) גדל מהר יותר מאשר חלקם של הרכבים ההיברידיים הנטענים (PHEV – עליה של 80%), בעיקר בזכות העלייה בביקוש לרכבים אלו בסין, שנהגיה הכתירו מוביל חדש לטבלת המכירות בעולם.

בשנים הקודמות, במקביל לעליית כמות מכירות הרכבים החשמליים בעולם, השתפר חלקם של הרכבים המונעים בסוללה בטווח של 60-74 אחוזים מכלל המכירות. בשווקים בהם הפופולריות של רכבים חשמליים גבוהה מאד (כמו נורווגיה), הביקוש לדגמים ההיברידיים הגיע כבר לשיא וכעת הולך וקטן ביחס לרכבים חשמליים באופן מלא – מה שמעיד על ההבנה של לקוחות רבים בשוק כי הדגמים ההיברידיים הם גימיק חולף או ׳תחנת מעבר׳, וכי העתיד שייך למנוע חשמלי בלבד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button