fbpx

חינוך לרכב חשמלי מגביר את הסיכוי לרכוש אחד כזה

אם אתם בני פחות מ-40 וקראתם כבר כתבה או שניים על רכב חשמלי, הסיכוי שלכם לבחור ברכב כזה בשנים הקרובות גבוה פי שלושה מאשר מי שעדיין לא מבדיל בין טסלה לרכב היברידי.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי משרד האנרגיה בארצות הברית הראה כי קיים קשר בין מידת הידע של רוכשי רכב פוטנציאליים על רכב חשמלי ובין הסיכוי שיקנו אחד כזה.

שאלון שבחן את דעותיהם של יותר משלושה עשר אלפים אמריקאים הראה (למרבה הצער) כי רק 39 אחוזים מהם שוקלים לקנות רכב חשמלי, בעוד 46 אחוזים מהמשיבים ציינו כי הם לא שוקלים או לא יקנו רכב חשמלי בתור הרכב הבא (14% מהמשיבים לא מתכננים לקנות רכב, לפי הסקר) – נתונים ירודים ביחס לנתונים דומים שפורסמו בשנים האחרונות מבריטניה ומאירופה, שם מחצית ואף יותר מהנהגים ציינו כי הרכב הבא שלהם עשוי להיות חשמלי.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עם זאת, בחלוקה לפי מידת הידע וההיכרות של המשיבים עם רכב חשמלי, ניכר כי יחד עם החשיפה למידע אודות רכבים חשמליים כך גובר גם העניין בהם. מתוך אלו שהעידו על עצמם כי ״אינם יודעים דבר״ על רכבים חשמליים, רק שלושה עשר אחוזים התייחסו בחיוב לרכישת רכב חשמלי (יש שיגידו כי גם נתון זה הוא הישג עבור ההנעה החשמלית) – כשמנגד, למעלה ממחצית מהאנשים שהעידו על עצמם כי ״יודעים הרבה״ על רכב חשמלי גם שוקלים לרכוש אחד כזה בתור רכבם הבא.

החלק המעניין ביותר הוא המשיבים שאמרו כי הם ״יודעים מעט״ על רכבים חשמליים – יותר משליש מהמשיבים בקבוצה זו מביעים עניין ברכב חשמלי. משמע, מספיק גם ״מעט ידע״ על מנת להכפיל וכמעט לשלש את מידת העניין ברכב חשמלי, ביחס לאנשים שלא מכירים את התחום מספיק.

מידע זה, שנאסף באפריל, רק מחזק מידע מהשנים האחרונות, שמראה יחס ישר בין הנטייה לרכוש רכב חשמלי ובין ההבנה על ההטבות שרכב זה מסוגל לספק – בין אם במישור האישי-כלכלי, ובין אם במישור הסביבתי, הלאומי והמשקי. 

עם המשך ההתייעלות בתחבורה החשמלית, התועלת הכלכלית שברכב חשמלי נעשית מובהקת יותר, והחשיפה של לקוחות פוטנציאליים למידע על רכבים חשמליים רק מגדילה את הסיכוי שאדם יקנה רכב חשמלי.

כאשר חולקו הנשאלים בהתאם לגילם, מסתבר שהקבוצה בעלת העניין הגדול ביותר ברכבים חשמליים הם ׳מילניאלס׳ – ילידי השנים 1981-1996 – שם 47% ציינו כי הם שוקלים מעבר לרכב חשמלי. הקבוצה הבאה בתור היא ילידי דור ה-Z, הצעירים מהם, מה שלא מפתיע במיוחד. דורות מבוגרים יותר נמנו בין הלקוחות המסויגים יותר בנוגע למעבר לחשמל – עוד סמן, כנראה, למידת המודעות הטכנולוגית וסביבתית הגבוהה יותר של הדורות הצעירים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button