fbpx

Electrify America מקימה את תחנת הטעינה הגדולה בארה״ב לרכבים כבדים

בתוך שנתיים תקים אתר שיכלול 34 עמדות טעינה מהירות, שיספקו את צי המשאיות החשמליות הגדול באמריקה. הצי עצמו יוקם באמצעות התמיכה של וולוו ומדינת קליפורניה.

חברת הבת של פולקסווגן בצפון אמריקה לפתרונות טעינה הודיעה לאחרונה על פרויקט משותף עם חברת NFI, במסגרתו תקים עבור חברת האספקה והלוגיסטיקה מרכז טעינה שיוכל לשרת צי של שישים משאיות כבדות, באמצעות 34 עמדות טעינה מהירות בזרם ישיר.

הפרויקט יושלם עד סוף 2023 ונכון לעכשיו הוא האתר היחיד הגדול ביותר לטעינת רכבים כבדים חשמליים בארצות הברית. כרגע מפעילה אלקטריפיי אמריקה את רשת הטעינה המהירה הנרחבת בארה״ב לרכבים חשמליים כבדים, ולאחרונה הודיעה על כוונתה להכפיל את מספר המטענים שלה בצפון אמריקה עד 2025 – כך שהרשת תכלול כעשרת אלפים מטענים בכמעט מאלפיים מיקומים.

חברת NFI מפעילה למעלה משנים עשר אלף רכבי מטען ומשאיות ומעסיקה כמעט 4000 נהגים ברחבי ארה״ב, ומתכננת כעת הקמה של עמדות טעינה חשמליות בקליפורניה ובאונטריו, קנדה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

המטענים המהירים של אלקטריפיי אמריקה יספקו טעינה בהספק של 150-350 קילוואט-שעה – בין ההספקים הגבוהים הזמינים היום בשוק. בהודעה לתקשורת התייחס ביל בילם, סגן הנשיא לשירותי צי ב-NFI, לפרויקט החדש בשיתוף אלקטריפיי:

״בעוד ש-NFI ממשיכה לקדם קיימות בשרשראות האספקה ולצמצם את ההשפעה הסביבתית של התעשייה, מרכיבים רבים צריכים להצטרף יחדיו כדי להבטיח התקדמות. באמצעות הניסיון שלנו, למדנו ששותפים נכונים, טכנולוגיה וגישה לתשתית טעינה מהירה, בטוחה ואמינה הם חיוניים להצלחת ההטמעה של רכבים חשמליים.״

תחנת טעינה של Electrify America עם מספר מטענים סופר מהירים

במסגרת הפרויקט, יהפוך הצי של NFI, שיכלול 60 משאיות חשמליות כבדות, לצי נטול הפליטות הגדול בקליפורניה. חמישים משאיות ימומנו על ידי היוזמה המשותפת להרחבת המשאיות החשמליות (JETSI) במימון מדינת קליפורניה, והעשר הנותרות ייתרמו על ידי הסניף הצפון-אמריקאי של חברת וולוו.

 NFI נחשבת היום כאחת מחברות הלוגיסטיקה המובילות בתחום הקיימות באמריקה, ותפעיל את הצי החשמלי החדש שלה בנמל לוס אנג׳לס. בהמשך יוקם גם אתר לטעינה מהירה של משאיות גם באונטריו, קנדה.

מה אנחנו חושבים?

כפי שמוכח שוב ושוב – הפתרונות לתחבורה חשמלית כבר נמצאים בשטח, ומה שמונע מהם להתממש הוא לרוב מימון ולחץ פוליטי. כאן אנחנו מקבלים דוגמה נוספת כיצד מדינה שמגויסת לנושא הסביבתי (קליפורניה) יכולה להצמיח בתוכה חברות עם דגש סביבתי בולט, וגם לרתום חברת רכב גדולה לתוך פרויקט שיוכל לשמש תקדים עבור המדינה כולה.

מבחינת כל החברות המעורבות מדובר באירוע מסוג ״ווין-ווין״: וולוו ממשיכה למצב את עצמה כאחת המובילות העולמיות בתחום התחבורה החשמלית, ובפרט בסקטור התחבורה הכבדה שיהפוך בקרוב לתחרותי מאד. אלקטריפיי זוכה להרחיב את פעילותה ולדריסת רגל משמעותית בממלכה של טסלה, ו-NFI מצליחה להרחיב את פעילותה כמעט ללא עלות, בזכות הרצון של חברות גדולות ממנה להרוויח מיחסי הציבור החיוביים הקשורים במעבר לחשמל.

המרוויחים השקופים מהמהלך הם העובדים והנהגים בסביבת הנמל – שיחסכו לעצמם חשיפה לתוצרי שריפת דיזל, לפחות לאלו שנפלטים מהמשאיות. 

המשאיות החשמליות הנוכחיות של וולוו מסוגלות לגמוא עד 300 קילומטר בטעינה בודדת, מה שהופך אותן למועמדות מעולות עבור תוכנית טעינה מהירה, אותה הן יצטרכו לא מעט.

הכנסה של משאיות כבדות ובינוניות חשמליות לפעולה במסגרת הנמלים בישראל, כמו גם המשלוחים של הסחורות למרכזי החלוקה והסיטונות, היא הזדמנות פז לחסוך זיהום ולהוכיח עליונות של התחבורה החשמלית. בשילוב עם רכבות משא חשמליות, ניתן יהיה לחסוך מרכיב משמעותי בפליטות גזי חממה הקשורות למשלוחים וללוגיסטיקה. כעת נקווה שאת הנעשה בלוס אנג׳לס נראה גם באשדוד, חיפה או אילת.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button