fbpx

פתרון הטעינה האלחוטי של החברה הישראלית מגיע לדטרויט

הפתרון האלחוטי של אלקטראון מאפשר לטעון רכבים חשמליים תוך כדי נסיעה ועל פי החברה, הוא יכול לייתר את הצורך ברכבים חשמליים עם סוללות גדולות, כבדות ויקרות.

  • פתרון כביש הטעינה האלחוטי של חברת אלקטריאון הישראלית מגיע למדינת מישיגן בארה"ב.
  • הפתרון של אלקטריאון מאפשר לטעון רכב חשמלי תוך כדי נסיעה.
  • הכביש החשמלי הותקן בשכונת קורקטאון, בעיר דטרויט, והוא נמתח לאורך של כחצי ק"מ.

חברת ההזנק הישראלית אלקטריאון מפתחת פתרון המאפשר לרכב חשמלי להטען אלחוטית, תוך כדי נסיעה על כביש. הפתרון של החברה דורש התקנת תשתית טעינה אלחוטית מתחת לכביש, יחד עם התקן מיוחד ברכב המאפשר לו להטען תוך כדי הנסיעה על הכביש המדובר.

לאחר שחתמה על הסכמים עם חברות התחבורה הישראליות אלקטרה-אפיקים ודן, ביצעה פיילוטים בשבדיה, בגרמניה, באיטליה, בנורבגיה (שם גם זכתה במכרז), במדינות מישיגן ויוטה בארה"ב ואפילו בסין, הפתרון התת-קרקעי לטעינת רכבים חשמליים באופן אלחוטי של חברת אלקטריאון הישראלית מתחיל פיילוט בשכונת קורקטאון (Corktown) בעיר דטרויט במדינת מישיגן.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

הפיילוט יתפרס על פני חמש שנים, במסגרתו תפרס תשתית טעינה מתחת לכביש באורך של כחצי קילומטר. הכביש פתוח לכלל הציבור, אבל על מנת להשתמש בו הרכב החשמלי חייב את ההתקן הייעודי – מה שכרגע זמין רק ברכב הפורד טרנזיט החשמלי שישמש את אנשי הפרויקט. במידה והפיילוט יעבור בהצלחה, האופציה להשתמש בכביש האלחוטי תפתח גם לציבור הרחב.

הפתרון של אלקטריאון מאפשר טעינה בשלושה אופנים:

  1. טעינה דינמית – טעינה אלחוטית של רכבים חשמליים שחולפים בנסיעה על גביו.
  2. טעינה סמי-דינמית – טעינה אלחוטית בנקודות בהן רכבים עומדים לזמן קצר / נוסעים לאט, כמו לדוגמא נתיב המתנה של מוניות בשדה תעופה.
  3. טעינה סטטית – התקנת הפתרון של אלקטריאון בחניונים או חניות של ציי רכב חשמליים.

איך זה עובד?

כפי שניתן לראות בסרטון, התשתית שפיתחה אלקטריאון מותקנת מתחת לכביש, כאשר על הרכב עצמו מותקן התקן מיוחד שמאפשר את הטעינה – למרות שמדובר בפתרון מורכב יחסית לביצוע, בחברה טוענים שההתקנה לוקחת מספר לילות בודדים, ומדגישים כי העבודה מתבצעת בלילה באופן שלא מפריע להתנהלות המשתמשים בכביש.

על הנייר, לפתרון של אלקטראון יש שלושה יתרונות בולטים:

  1. מיתר את הצורך בהתקנת סוללות גדולות, כבדות ויקרות – במקום להתקין סוללה בנפח 100 קוט"ש כדי לקבל מעל 500 ק"מ טווח נסיעה, אפשר להסתמך על הפתרון של טעינה תוך כדי נסיעה. 
  2. מיתר את הצורך בהתקנת עמדות טעינה על-קרקעיות – הפתרון מוסלק מתחת לכביש וחוסך "נדל"ן".
  3. אין צורך בעצירה לצורך טעינה – פעולת הטעינה יכולה להוות חלק מהדרך.

אין ספק שמדובר ברעיון יפה שגם מושך לא מעט עניין ברחבי העולם – אך כדי שנוכל לקבוע האם פתרון הטעינה האלחוטי, תת-קרקעי של אלקטראון (או כל פתרון טעינה אלחוטי אחר) באמת מהווה תחליף לשיטת הטעינה שאנו מכירים כיום, יש צורך להבין בסופו של דבר מהן העלויות הקמה של פרויקט, או בשורה התחתונה – מה תהיה עלות הטעינה לנהגי הרכבים החשמליים, ואיך היא משתווה לעלויות הטעינה בעמדות ציבוריות.

במקביל למרוץ לצמצם בצורה משמעותית את זמן הטעינה על ידי מטענים מהירים יותר וסוללות מתאימות, מתפתח לו ענף של פתרונות טעינה אלטרנטיביים.

מצליחים לזהות היכן צולם הסרטון? 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button