אחרי שהריצו דגם אחד בלבד במשך זמן רב, דיימון הקנדית, אחת מחברות ההזנק הכי מסקרנות בענף התחבורה הדו-גלגלית החשמלית מגיעה לתערוכת CES 2022 עם דגם חדש – הכירו את הקולוסוס (Colossus).
מה זה קולוסוס?
ברשת מצאנו כל מיני אזכורים לשם. על פי ויקיפדיה, קולוסוס הוא התקן מחשוב מוקדם ששימש את מפענחי הצפנים הבריטיים בקריאת הודעות מוצפנות של הגרמנים במהלך מלחמת העולם השנייה. הקולוסוס נחשב אחד המחשבים האלקטרוניים הספרתיים הראשונים.ברשת מופיעות מספר משמעויות לשם הזה – מעניין אם זהו המקור לשם.
ההייפר-פייטר (שילוב של היפרמוטו וסטריטפייטר) החשמלי מצויד במנוע מקורר נוזל המפיק הספק של 200 כ"ס (150 קילוואט) ומציע טווח רכיבה משולב (עיר + בינעירוני) של 233 ק"מ – רכיבה במהירות המירבית של 274 קמ"ש שאליו מסוגל להגיע הקולוסוס (שמזנק מ-0 ל-100 תוך 3 שניות) תחסל את הבטריה בקצב מהיר הרבה יותר.
בטעינה מהירה, תחזיר סוללת הקולוסוס, בנפח 20 קוט"ש, כ-90% לתכולתה בתוך שעתיים וחצי בלבד.
ההייפר-ספורט (הדגם הראשון של דיימון) היה ועדיין אחד האופנועים הכי מתקדמים בעולם – מערכת SHIFT מאפשרת לרוכב לשנות לחלוטין את תנוחת הרכיבה – תוך כדי תנועה. ניתן לבחור בין מצב ספורט למצב 'קומיוטר', כשבלחיצת כפתור מתכוונן מיקומם של 4 נקודות מפתח באופנוע – כידון, מושב, רגליות רוכב ומשקף, מה שמשנה למעשה לחלוטין את אופי הרכיבה באופנוע.
מערכת CoPilot360 – מערך חיישנים היקפי אוסף מידע על סביבת האופנוע, ומתריע לרוכב על סכנה דרך ויברציות שנשלחות אל הכידון ובעזרת נורות LED מהבהבות שנמצאות על משקף האופנוע – בזמן אמת. בדיימון מצהירים שההייפרספורט שלהם הוא אוטודידקט – כל מאפיין ברכיבה מנוטר, עולה לענן ומנותח על ידי המערכות המתקדמות של הכלי, לטובת שיפור הרכיבות בהמשך.
ההייפר-פייטר יכלול את כל המערכות האלו ויתמוך גם באפליקציה ייעודית ועדכונים דרך האוויר (OTA).
ההייפר-פייטר צפוי לעלות כ-35,000 דולרים אבל אנחנו חושבים שהוא נראה מיליון דולר – עם מזלג האוהלינס המוזהב הזה מקדימה, ודיסקי הבלימה הענקיים שאותם חובקים קליפרים מובחרים מבית ברמבו.
בחזרה לקרקע המציאות
למרות שהיא התחילה לקחת הזמנות מוקדמות לדגם הראשון שלה לפני יותר משנתיים, עד היום, דיימון לא סיפקה ולו כלי אחד – למרות שהיא טוענת להתעניינות אדירה, בעיקר מצד מילניאלס (חברי דור ה-Y) – צעירים עשירים חובבי טכנולוגיה – כך פורסם באתר Electrek.
בדיימון מבטיחים עוד שני דגמים, עם מפרטים טכניים ומחירים צנועים יותר שיבואו בעקבות ההייפר-פייטר – נראה לנו שמסירות של כלים זה הדבר שצריך לעמוד בראש מעיניהם.