
כשמדברים על קלאסיקה מודרנית, לזה בדיוק מתכוונים. אנשי סדנת לונז (LUNAZ) הבריטית לוקחים רכבים קלאסיים יוקרתיים ממותגים בריטיים נחשבים – אסטון מרטין, בנטלי ורולס-רויס, והופכים אותם לחשמליים.
ואי אפשר לדבר על בריטניה ומוטוריקה בלי להזכיר את לנד רובר וריינג' רובר – בסדנת לונז לקחו את אחד הדגמים הכי אייקונים של המותג, הריינג' רובר ספארי ממודל 1983 שלפו ממנו את מנוע הבנזין V8 בנפח 3.9 ליטר והשתילו בו שני מנועים חשמליים. ההשראה לפרויקט – ריינג' רובר ספארי שכיכב בסרט אוקטופוסי מסדרת ג'יימס בונד.
כל פרויקט של לונאז מתחיל בבדיקה מדוקדקת של האקזמפלר עד לרמת הבורג, החלקים מפורקים, על מנת לחדשם, המנוע ומערכת המתלים מוחלפים, והשלדה עוברת חיזוק – אח"כ סורקים כל חלק וחלק ב-3D כדי לעבור באופן המדויק ביותר שיש.

החלפת מנוע הבנזין המיושן של הריינג' רובר ספארי בשני מנועים חשמליים חדישים, מה שהקפיץ את ההספק מ-124 כ"ס ביותר מפי 3 ל-375 כ"ס הוא כמובן החלק הארי בפרויקט אבל לא היחיד – למעשה אין כמעט חלק ברכב השטח הדו-מושבי שלא הוחלף או חודש, כולל אחרון הכפתורים בתא הנהג.

השלדה חוזקה, מערכת מתלים חדשה הותקנה, הבלמים שופרו, ויש אפילו מושבים מחוממים והתאמה לאפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו – קלאסיקה מודרנית, כבר אמרנו, לא?
5000 שעות עבודה
זה הזמן שלקח לאנשים המוכשרים מסטודיו לונאז כדי לחדש, כשרוב הפעולות נעשות בעבודת יד, את יצירת המופת הזו. 1000 שעות מתוכן רק על החלק הפנימי.
ובהתאם להשקעה, כך גם המחיר – שלא פורסם אגב, אבל צפוי בהחלט להכיל 6 ספרות (בפאונד כמובן). את הלקוחות המעושרים ששולחים את בבת עיניהם המוטורית, זה לא ממש מטריד.
(תמונות: LUNAZ Design / Instagram)