fbpx

היה מנוע? ריינג' רובר ספארי מוסב לחשמלי 

רכב השטח משנות ה-80 שכיכב בסרט של ג'יימס בונד מקבל חיים חדשים.

כשמדברים על קלאסיקה מודרנית, לזה בדיוק מתכוונים. אנשי סדנת לונז (LUNAZ) הבריטית לוקחים רכבים קלאסיים יוקרתיים ממותגים בריטיים נחשבים – אסטון מרטין, בנטלי ורולס-רויס, והופכים אותם לחשמליים.

ואי אפשר לדבר על בריטניה ומוטוריקה בלי להזכיר את לנד רובר וריינג' רובר – בסדנת לונז לקחו את אחד הדגמים הכי אייקונים של המותג, הריינג' רובר ספארי ממודל 1983 שלפו ממנו את מנוע הבנזין V8 בנפח 3.9 ליטר והשתילו בו שני מנועים חשמליים. ההשראה לפרויקט – ריינג' רובר ספארי שכיכב בסרט אוקטופוסי מסדרת ג'יימס בונד.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כל פרויקט של לונאז מתחיל בבדיקה מדוקדקת של האקזמפלר עד לרמת הבורג, החלקים מפורקים, על מנת לחדשם, המנוע ומערכת המתלים מוחלפים, והשלדה עוברת חיזוק – אח"כ סורקים כל חלק וחלק ב-3D כדי לעבור באופן המדויק ביותר שיש.

ריינג׳ רובר ספארי שעבר הסבה לרכב חשמלי

החלפת מנוע הבנזין המיושן של הריינג' רובר ספארי בשני מנועים חשמליים חדישים, מה שהקפיץ את ההספק מ-124 כ"ס ביותר מפי 3 ל-375 כ"ס הוא כמובן החלק הארי בפרויקט אבל לא היחיד – למעשה אין כמעט חלק ברכב השטח הדו-מושבי שלא הוחלף או חודש, כולל אחרון הכפתורים בתא הנהג. 

מבט אחורי על ריינג׳ רובר ספארי שעבר הסבה לרכב חשמלי

השלדה חוזקה, מערכת מתלים חדשה הותקנה, הבלמים שופרו, ויש אפילו מושבים מחוממים והתאמה לאפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו – קלאסיקה מודרנית, כבר אמרנו, לא?

5000 שעות עבודה

זה הזמן שלקח לאנשים המוכשרים מסטודיו לונאז כדי לחדש, כשרוב הפעולות נעשות בעבודת יד, את יצירת המופת הזו. 1000 שעות מתוכן רק על החלק הפנימי.

ובהתאם להשקעה, כך גם המחיר – שלא פורסם אגב, אבל צפוי בהחלט להכיל 6 ספרות (בפאונד כמובן). את הלקוחות המעושרים ששולחים את בבת עיניהם המוטורית, זה לא ממש מטריד.

(תמונות: LUNAZ Design / Instagram)

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button