סיטי טרנספורמר היא חברת הזנק ישראלית שהוקמה לפני עשור, והיא מפתחת רכבי מיקרו חשמליים. הרכב הראשון של החברה שצפוי להכנס לייצור ולעלות על הכביש ב-2026 הוא רכב דו-מושבי, עם טווח נסיעה של עד 180 ק״מ, והוא יכול לשנות את רוחבו על ידי שינוי המרחק בין הגלגלים.
לצורך נסיעה במהירויות גבוהות הרכב מסוגל להרחיק את הגלגלים שלו ובכך להגיע לרוחב של 1.4 מטרים, ולמהירות מקסימלית של 90 קמ״ש, אך לצורך התניידות במקומות צרים ולחניה כיווץ של המרחק בין הגלגלים יביא את הרכב לרוחב של מטר אחד בלבד, מה שמאפשר לו לחנות במקומות שאף רכב פרטי אחר לא הצליח בעבר.
המימדים הקטנים של הרכב (אורך של 2.5 מטרים ורוחב של מטר אחד בלבד בזמן חניה), מאפשרים לארבעה רכבי CT-1 לחנות במקום חניה אחד, או במלים אחרות – לרבע את כמות החניות. אך מעבר למימדיו המרשימים, החברה מנסה לשנות גם את מודל האחזקה של הרכב, ולהפוך את התחבורה השיתופית לפשוטה יותר, זולה יותר וחסכונית יותר, באנרגיה, בכסף וכמובן – במקום חניה.
ההשקעה בפרטים הקטנים של הרכב, בעיצוב וביכולות שלו, משפיעים על המחיר של הרכב, שעם המיסוי על רכבים מקרב אותו יותר אל המחירים של רכבי מיני בעלי חמש מקומות, מאשר למחירים של כלי מיקרו-מוביליטי.
למרות זאת, המייסדים של החברה מאמנים שהיכולת של ה-CT-1 לעקוף פקקים מצד אחד, ועדיין להשאר בתוך רכב סגור וממוזג מהצד השני תהיה אטרקטיבית ללא מעט נהגים, למרות מחיר לא נמוך. איך משכנעים אנשים לעבור לרכבים קטנים, האם סיטי טרנספורמר מתכננת לעשות מהפך בעולם הרכב השיתופי, מתי נראה את הרכב בישראל, כמה הוא יעלה, והאם באמת אפשר לעקוף פקק עם רכב סגור? מוזמנים לצפות בריאיון המלא.