קרייזלר, שהוקמה על ידי וולטר קרייזלר בשנת 1925 תחגוג בקרוב 100 שנים להיווסדה, ואיזו דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר להודיע על 'מייקאובר' כללי לחברה? בתערוכת CES 2022 שהתקיימה בחודש ינואר, חשפו בחברה דגם קונספט חשמלי חדש, והודיעו כי הם מתכוונים להציג ליין חדש של דגמים, כולם חשמליים, ובכך להפוך למותג לחשמלי לחלוטין עד שנת 2028.
השם Airflow נשמע די חדשני אבל האמת היא שהוא ממש לא – מדובר באחד הדגמים הראשונים של החברה, שיוצר ונמכר משנת 1934 ועד שנת 1937. ה-Airflow המקורי הציע את עיצוב ה-Streamlining ששם דגש על אווירודינמיקה והיה מקובל מאד בשנים ההן בתעשיית הרכב.
ה-Airflow הישן כבודו במקומו מונח, ועכשיו ברשותכם, אנחנו רוצים להתמקד בזה החדש – זהו קרוסאובר חשמלי עם עיצוב אלגנטי ובו בעת לא יוקרתי יתר על המידה, פחות או יותר הסטייל של קרייזלר במרבית הדגמים שהיא מייצרת.
בקרייזלר מבטיחים שהקרוסאובר החשמלי שלהם יציג מפרט מוביל – טווח נסיעה בין 550 ל-600 ק"מ, טעינה מהירה, יכולות נהיגה אוטונומיות, עדכוני OTA (דרך האוויר) ועוד – שיעזור לו לתת פייט למתחרים כמו הטסלה מודל Y, האיוניק 5, הקיה EV6, המוסטאנג מאך-אי, הניסאן אריאה, הפולקסווגן ID.4 / 5 ועוד.
פנים הרכב נראה מרווח ומרשים – כיאה לרכב שמכוון בעיקר לקהל צפון אמריקני – שלושה מסכי תצוגה שמתמזגים לאחד ענק וארוך (כולל מסך רביעי מתחת למסך התצוגה המרכזי, שנראה שדרכו אפשר לשלוט על המושבים), מושבים נוחים ועוד. דבר נוסף שאליו ניתן לשים לב – העדר "כפתוריאדה" מיותרת. למעשה, מלבד בורר מצבי נסיעה עגול אנחנו כמעט לא רואים שום כפתורים בולטים. אהבנו.
קרייזלר שייכת כיום לסטלנטיס – אחד מתאגידי הרכב הגדולים בעולם שתחת בעלותו נמצאים גם המותגים ג'יפ, דודג', אלפא-רומיאו, פיאט, לנצ'יה, מזראטי, אופל, סיטרואן, פיג'ו ועוד – שלחלקם יש כבר דגמים חשמליים אי אלו או אחרים.
רביע מריח
יגיע לארץ?
אל תעצור את הנשימה שלך -כנראה עוד שנים !!!
כנראה מיועד לשוק האמריקאי