fbpx

סין מעלה את יעד המכירות של רכבים חשמליים ב-2025 ל-25%

הענקית האדומה העלתה ב-25% את יעדי המכירות של הרכבים החשמליים. עם הביקוש שהולך וגובר עבור רכבים חשמליים מכל הסוגים – בסין כבר לא מתביישים לדבר על שינוי נרחב של דעת הקהל בקרוב. וכמובן שגם טסלה בתמונה.

בסין רוצים שרבע מכל הרכבים החדשים בשנת 2025 יהיו חשמליים (או לפחות היברידיים), כך לפי טיוטה שפורסמה במשרד התעשייה הסיני. זהו למעשה שדרוג של ההחלטה משנת 2017, שהציבה יעד של לפחות 20% עבור רכבי ״אנרגיה מתחדשת״ – חשמליים והיברידיים – עד שנת 2025. מדובר בעדכון משמעותי כלפי מעלה.

החלטה זו מגיע על רקע עליה בביקוש לרכבים חשמליים ברחבי המדינה, על אף שאלו עדיין מהווים רק 5 אחוזים ממכירות הרכב בסין. כעת, המכירות נמצאות לראשונה בארבעה חודשים רצופים של ירידות בעקבות הפחתת הסובסידיות הממשלתיות. המהלך מעיד על החשיבות שממשלת סין מעניקה למעבר לתחבורה חשמלית, על אף הפחתת הסבסוד ועליית המחירים, כך שהמדינה תהיה תלויה פחות בייבוא של נפט ותפחית את זיהום האוויר בשטחה.

שומרים על מבט ריאלי

למרות שממשלות רבות, וסין בהן, הולכות ומפחיתות את תמיכתן הכלכלית הישירה במעבר לתחבורה חשמלית, המדיניות היא אחד הגורמים המניעים היום את השינוי בשוק לכיוון החשמלי, כך לפי מחקר של בלומברג בנושא. הקידום של תחבורה חשמלית על ידי סין נעשית בעזרת הקלה במס רכישה, רישוי מהיר יותר והגבלות מועטות על השימוש.

״המדיניות אומנם משמעותית בקביעת המציאות, אך בכל הנוגע לטכנולוגיות חדשות, כדאי לקבוע יעדים ריאליים בטווח הזמן הקרוב מאשר לחשוב רחוק עד גבול הדמיון. הממשלה הסינית עשתה נכון שבחרה את היעד הזה״ אמר קוי דונגשו, המזכיר הכללי באיגוד לתחבורה פרטית בסין, אחד מגופי התעשייה המרכזיים במדינה. דבריו נעשים ברורים יותר כאשר התגלה כי טיוטה ראשונית של דף העמדה רצה להוסיף יעד של 60% רכבים חשמליים חדשים עד שנת 2035 בסין, שהוסר בסוף בטענה שעד אז רכבים חשמליים יהיו העיקר ושאין צורך להגדיר זאת כבר עכשיו.

לדברי דונגשו, היעד הנוכחי נראה ריאלי וכנראה שיביא להתאוששות של השוק במהלך השנתיים הקרובות.

וורן באפט בחזית המאבק על הרכבים החשמליים בסין

בדרך להגדלת המכירות של רכבים חשמליים, הכניסה של טכנולוגיה לשיפור חווית הנהג והנוסעים משחקת תפקיד חשוב למדי. ב-2018, רק 4% מתוך 28 מיליון הרכבים שנמכרו במדינה כללו אופציה לחיבור למערכת ממשק חכמה המשתלבת עם הטלפון הנייד. מהצד השני, הביקוש למערכות כאלה עצום, והשילוב הטבעי בין ממשק אינטרקטיבי ובין תחבורה חשמלית אמור לדחוף את המכירות, כך מקווה לפחות וורן באפט.

חברת ייצור הרכבים החשמליים בתמיכתו השיקה לאחרונה את DiLink – מערכת שמספקת פתרונות טכנולוגיים לממשקים חכמים ולקישוריות של רכבים. היוזמה בנויה על מאות חיישנים ועשרות מערכות שליטה חכמות שיוכנסו אל תוך הרכבים החשמליים ויהפכו את חווית הנסיעה והטעינה לטובות יותר עבור הצרכנים.

מכוונים 'למקפצה' שהכניסה את הטלפון החכם לכל כיס

יחד עם הגדלת יעדי הממשלה, השיפור הטכנולוגי צפוי להעצים את התחרות על לבם של הנהגים ולעזור לעצור את הדעיכה בשוק, ובתקווה שהשיפור הטכנולוגי יהפוך את הרכבים החשמליים למבוקשים הרבה יותר – סין תוכל להגיע ״לנקודת ההיפוך״ כאשר 10% מהרכבים יהיו חשמליים. ההיסטוריה הקצרה של הטכנולוגיה לימדה אותנו שמספר הקסם הזה חוזה את הצלחת החדירה של הטכנולוגיה לחיי היומיום של כלל האוכלוסיה, וזה מה שבדיוק קרה עם המחשב האישי ואחר כך עם הטלפון הניידים והחכמים שכיום נמצאים בכל כיס – שהחלו להתפשט בצורת אקספוננציאלית ברגע שעשירית מהאוכלוסיה כבר החזיקה בהם.

גם טסלה תומכת בהגדלת היעדים בסין

טסלה, בחלקה הקטן אך המרכזי, עשויה לשחק תפקיד משמעותי בהגדלת נפח השוק של הרכבים החשמליים בסין. כעת, כאשר המודל 3 מיוצר גם בסין, טסלה מסוגלת לספק תחרות טובה ומפרה בשוק המקומי ולמשוך קונים חדשים בדרך למעבר לרכבים חשמליים.

מודל Y גם צפוי להיכנס בקרוב לייצור בסין, ובשל היותו רכב יוקרתי יותר כנראה שהביקוש אליו יהיה גבוה בקרב עשירי המדינה, שירצו להבדיל עצמם. הג׳גה-פקטורי 3 בשנגחאי אמור לייצר את שני הדגמים, והוא כבר פעיל כמה חודשים כעת, לאחר שסוף סוף קיבלו בו את הרישיון לייצור בקנה מידה גדול. בעוד כמה חודשים (ואישורים אחרונים) יחלו גם המשלוחים ממנו אל עבר הלקוחות הסיניים.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Back to top button