שברולט ספארק EUV: רכב הפנאי החשמלי שכולנו רוצים?

בעולם שבו רכבי פנאי די מאבדים קשר לכל מה שקשור לעולם שמחוץ לאספלט, הספארק EUV, שמבוסס על דגם חשמלי סיני, מנסה להציל את הכבוד האבוד - לפחות מבחינת מראה חיצוני. ומהי הסיבה שבגללה לא תוכלו לקנות אותו?

לא – אין טעות בכותרת, זהו שברולט ספארק החשמלי. לא – לא השברולט ספארק החשמלי שהכרנו, אלא שברולט ספארק EUV, אבל האמת היא שחוץ מהלוגו של שברולט שמופיע במרכז הגריל, אין יותר מידי קשר בין המותג האמריקני לרכב החשמלי הזה.

בשביל להבין מי הוא (או מה הוא) השברולט ספארק EUV, צריך לחזור יותר מ-20 שנה אחורה, לשנת 2002, אז הקימה ג'נרל מוטורס האמריקנית, מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם שנוסדה בשנת 1908, חברה משותפת עם סאיק (SAIC) ו-וולינג (Wuling) הסיניות.

גם אם לא שמעתם לפני את השם סאיק מוטורס, אתם בטח מכירים את מותג MG, ומותג מקסוס שדגמיו נמכרים כאן בישראל וגם אם לא – זה בסדר, כאן תוכלו לקרוא עליו עוד פרטים.

השם וולינג הוא שם שפחות מוכר כאן אבל אם אתם גרים בסין, והדבר נכון גם לגבי מותג Baojun אבל אם אתם גרים בסין, קרוב לוודאי שנתקלתם בדגמים החשמליים שלהם. אחד מהם הוא ה-Baojun Yep, רכב פנאי חשמלי זעיר וחמוד, שנראה כמו גרסה מוקטנת של פורד ברונקו ספורט וכמו הגרסה החשמלית של הסוזוקי ג'ימני. ה-Yep הוצג בהתחלה בגרסת שלוש דלתות (שתי דלתות קדמיות ואחת אחורית) ובהמשך קיבל גם גרסת 5 דלתות, שקיבלה את השם Yep Plus, כמו גם גרסת טנדר.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

ואיך קשור כל אילן היוחסין הסיני הזה לשברולט? אז זהו, שהשברולט ספארק EUV הוא למעשה Baojun Yep, רק עם לוגו של שברולט. וכשאנחנו אומרים רק לוגו, אנחנו מתכוונים לכך – בג'נרל מוטורס לא עשו שום שינוי בנראות של הרכב ולמעט הלוגו כאמור, מדובר בשני רכבים זהים לחלוטין.

מבט צד על שברולט ספארק EUV חשמלי

גם אם הוא לא באמת אמור לכבוש מעלות קשוחים במדבר, ה-Baojun Yep Plus שהוא גם ספארק EUV נראה כמו רכב פנאי עם יכולות שטח – בעולם שבו רכבי פנאי מאבדים כל קשר עם העולם שמעבר לאספלט הסלול.

בג'נרל מוטורס לא חשפו פרטים לגבי השברולט ספארק EUV, אבל בהתחשב בכך שמדובר באחיו התאום של ה-Yep Plus, אנחנו פשוט יכולים לשאוב את הנתונים של הראשון מהמפרט של האחרון – וכך אנחנו למדים שלספארק EUV יש בסיס גלגלים של קצת יותר מ-2.5 מטרים (שווה ערך לבסיס גלגליו של הסוזוקי ויטארה), מנוע חשמלי יחיד בהספק של כ-100 כ"ס וסוללה קטנה בקיבולת של כ-42 קוט"ש שתספיק לטווח נסיעה של כ-280 ק"מ בלבד בתנאי אמת ולא על פי תקן CLTC הסיני, שקבע כי ה-Baojun Yep Plus יוכל להציע טווח נסיעה של יותר מ-400 ק"מ.

פנים הרכב וסביבת הנהג של שברולט ספארק EUV חשמלי

בתא הנוסעים של ה-Baojun Yep Plus יש 4 מקומות ישיבה, צמד מסכי תצוגה ואפילו מערכות סיוע לנהג שפותחו על ידי DJI, יצרנית הרחפנים והמצלמות. ופה הקטע שתמיד קשה לנו הישראלים – בסין יעלה ה-Baojun Yep Plus מחיר של כ-94,000 יואן, שהם כ-12,500 דולרים. לא שאפשר לצפות שהוא יגיע לכאן אי פעם, ובטח שלא במחיר כל כך נמוך.

בכל מקרה, בתור ישראלים, הסיכוי שה-Baojun Yep Plus ינחת פה גדול יותר מהסיכוי שהשברולט ספארק EUV ינחת פה – הדגם נחשף באירוע לציון 100 שנים של שברולט בברזיל, ומיועד לשיווק בשוק המקומי במדינה הדרום אמריקנית בלבד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button