fbpx

סי-אף מוטו מציגה כלים חשמליים חדשים

החברה הסינית מגיעה לתערוכת EICMA עם כמה כלים חשמליים מעניינים, חלקם בעלי שני גלגלים וחלקם בעלי ארבעה גלגלים.

בענפי התחבורה הדו-גלגלי וענף רכבי השטח-פנאי הקלים דוגמת טרקטורונים ורכבי SBS, אין יותר מידי יצרניות סינית מוערכות – חברת סי-אף מוטו (CF MOTO) היא אחת כזו.

סיאף מוטו החלה את דרכה בשנת 1989 כעסק משפחתי קטן שניהלו אב ובנו בעיר ואנז'ו בסין. החברה התמחתה בייצור של צילינדרים למנועים קטנים ששימשו בין היתר לקטנועים. בשנת 1997 הציגה סיאף מוטו מנוע מקורר נוזל ראשון מתוצרתה, ואחרי שנה הגיע כלי הרכב הראשון שלה – קטנוע שעשה שימוש באותו מנוע 125.

בסיאף מוטו הבינו שאם הם יודעים לייצר מנועים אז זו לא צריכה להיות בעיה גדולה לבנות את המעטפת מסביב ובשנת 2005 הציגו טרקטורון ראשון מתוצרתם. אין הרבה יצרניות סיניות שמשווקות את כלי הרכב באמריקה, סיאף מוטו היא אחת כזו.

רוצים לקבל את כל העדכונים על אופנועים, קטנועים ורכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

אחרי 35 שנות פעילות סי-אף מוטו היא אחת היצואניות הסיניות הגדולות ביותר של רכבים דו-גלגלים ורכבי פנאי-שטח קלים, אם לא הגדולה שבהם. מרתק לראות כיצד החברה שהתחילה מעסק קטן של אבא ובן בסדנה קטנה מוכרת את המוצרים שלה בלא פחות מ-2000 סוכניות שמפוזרות על 100 ארצות, עם תפוצה של יותר מחצי מיליון כלי רכב בכל שנה.

בשנת 2023 ומתוך הרצון לתת מענה מידי יותר לשוק האמריקני, השוק המרכזי של החברה, הוקם מפעל חדש במקסיקו שחולש על שטח של 75,000 מטרים רבועים.

עידן התחבורה החשמלית

בסי-אף מוטו משקיעים לא מעט משאבים בפיתוח של דגמים חשמליים: החברה הסינית הציגה בשנת 2022 שני דגמי טרקטורונים חשמליים לילדים, סי-אף מוטו CForce EV110 שמיועדים לילדים בגילאי 10 ומעלה ומספר שנים לאחר מכן גם שני דגמי אופנועי מוטוקרוס חשמליים, אופנועי שטח המיועדים לילדים, הסיאף מוטו CX-2E והסיאף מוטו CX-5E.

בחברה משווקים עוד דגמים חשמליים תחת מותג בוטיק שנקרא ZEEHO (זירו?). בליין המוצרים של מותג ZEEHO נמצאים שלושה דגמים: שני קטנועים חשמליים, הזיהו AE6+ והזיהו S+ ודגם נוסף, זיהו סיטי ספורט, סוג של פלייבייק חשמלי עירוני.

במקביל, החברה החלה לפתח טרקטורון חשמלי בגודל מלא ואופנוע מוטוקרוס חשמלי ובתערוכת EICMA 2024 קיבלנו הצצה יותר קרובה לסטטוס של שני הפרויקטים האלו בתוספת של כלי נוסף – רכב שטח-פנאי-עבודה חשמלי העונה לשם סי-אף מוטו U6 EV, מתחרה של הפולריס ריינג'ר החשמלי. 

סיאף מוטו CF-X

אופנוע חשמלי CF MOTO CF-X

הסיאף מוטו CF-X הוא אופנוע שטח חשמלי המיועד לרכיבה במסלול מרוצים ש"ביצועיו מקבילים לאופנוע מוטוקרוס עם מנוע בנפח 450 סמ"ק", כך הצהירה החברה.

בעוד שאין מידע קונקרטי על זמן הרכיבה – ה-CF-X עדיין מוגדר כדגם קונספט, החברה כן משחררת מספרת פרטים חשובים עליו. ה-CF-X מגיע עם שלושה מצבי רכיבה שנשלטים דרך מסך התצוגה המרשים שלו, יש לו מזלג WP (החברה פועלת בשיתוף פעולה עם ק.ט.מ) עם מהלך מתלה של 310 מ"מ, הבטחה לטעינה מהירה ועוד. 

אופנוע חשמלי CF MOTO CF-X

במשקל של 125 ק"ג, ה-CF-X קצת כבד יותר מאופנועי שטח חשמליים אחרים שהוצגו כאן לאחרונה, אבל עדיין מדובר במשקל סביר ביחס לכלי רכב שעושה שימוש בסוללה כבדה.

בסיאף מוטו מדברים על טעינה מהירה אך בדומה לטווח הרכיבה, גם כאן אין בשורה.

אופנוע חשמלי CF MOTO CF-X

הפופולריות של אופנועי השטח החשמליים הולכת ועולה, לא מעט הודות להצלחה של הסטארק וורג, אופנוע המוטוקרוס החשמלי שליטרלי משגע את עדת הרוכבים העולמית – ולראייה, ההודעה של ליגות מירוצי השטח הנחשבות ביותר על כך שהן מתכננות לשלב אופנועים חשמליים החל מעונת המרוצים הבאה. מבחינת הענף הדו-גלגלי חשמלי שלא ממש מצליח להתרומם, אין ספק שמדובר ב"אור בקצה המנהרה". 

סיאף מוטו GEN4 וסיאף מוטו U6 EV

CF MOTO GEN4

משני הגלגלים של הסיאף מוטו CF-X אנחנו עוברים לשני כלים 4 גלגליים חשמליים. הסיאף מוטו GEN4 הוא טרקטורון קונספט חשמלי חדש שמציג את שפת העיצוב החדשה של המותג. על הסיאף מוטו GEN4 לא נחשפו פרטים רשמיים. 

הכלי הארבע-גלגלי השני הוא הסיאף מוטו U6 EV, רכב שטח חשמלי קל המיועד לצרכי עבודה/פנאי, הגרסה החשמלית של הסיאף מוטו UFORCE600. הסיאף מוטו U6 EV מתחרה בכלים כמו הפולריס ריינג'ר החשמלי. לסיאף מוטו U6 EV הספק מקסימלי של כ-45 כ"ס, מומנט של 7 קג"מ, יכולת גרירה של יותר מ-650 ק"ג יכולת העמסה בארגז האחורי של רבע טון וטווח נסיעה של כ-130 ק"מ. 

הסיאף מוטו U6 EV מיועד להמכר בשוקי צפון אמריקה, אוסטרליה ואירופה, ולא מן הנמנע שנראה אותו מגיע גם לישראל.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button