fbpx

קאדילק חושפת את גרסת הביצועים של קאדילק ליריק החשמלי

קאדילק ליריק V מגיע עם הספק של 615 כ"ס, הרכב החשמלי הראשון של קאדילק שמקביל את האות הנחשקת.

בדומה לגרסאות ה-N של יונדאי, גרסאות ה-M של ב.מ.וו ולגרסאות ה-RS של אאודי, אצל קאדילק, יצרנית הרכב האמריקנית, גרסאות הביצועים מגיעות עם האות V. למרות שיש לה כבר כמה וכמה דגמים חשמליים, בקאדילק עדיין לא הציגו גרסת V שרירית לאף אחד מהם, עד היום – עת נחשף קאדילק ליריק V.

קאדילק ליריק רכב פנאי חשמלי, שנחשף לראשונה בשנת 2020 והגיע לייצור בשנת 2022, היה לרכב החשמלי הראשון של מותג הרכב האמריקני, נשען על פלטפורמת האולתיום של ג'נרל מוטורס, חברת האם של קאדילק. אח"כ הצטרפו אליו עוד מספר דגמים חשמליים, ביניהם הקאדילק אסקלייד החשמלי, הקאדילק אופטיק, הקאדילק ויסטיק והקאדילק ויסטיק. מה שעדיין לא ראינו מצידה של קאדילק זה רכב סאלון חשמלי, מקביל לדגם ה-CT5, אלא רק רכבי פנאי חשמליים.

כעת, הליריק הוא לא רק הרכב החשמלי הראשון של מותג הרכב האמריקני, אלא גם הרכב החשמלי הראשון של קאדילק שמקבל את האות V הנחשקת.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

עם צמד מנועים חשמליים שמפיקים יחד הספק של 515 כ"ס, זה לא שהיה חסר יותר מידי כח לגרסת ההנעה הכפולה המקורית אבל תמיד יש כאלו שירצו יותר – הליריק V חמוש גם כן בהנעה כפולה עם הספק שעומד על 615 כ"ס, 100 כ"ס יותר מגרסת ההנעה הכפולה ו-250 כ"ס יותר מההספק בגרסת ההנעה האחורית.

התאוצה ממצב עמידה לנסיעה במהירות של 100 קמ"ש גם היא השתפרה מן הסתם – 3.3 שניות, מהיר יותר מגרסת ההנעה הכפולה עם נתון של 4.5 שניות או 6.3 שניות בגרסת ההנעה האחורית.

לצד העלייה בביצועים, מגיעה גם הירידה ביעילות – קאדילק ליריק V מוציא מסוללת ה-102 קוט"ש של פלטפורמת האולתיום טווח נסיעה של כ-450 ק"מ בלבד, נמוך בכ-70 ק"מ מטווח הנסיעה של הקאדילק ליריק בעל ההנעה האחורית שעומד על 521 ק"מ ונמוך ב-60 ק"מ מטווח הנסיעה של הקאדילק ליריק בעל ההנעה הכפולה שעומד על כ-510 ק"מ (נתונים המחושבים לפי תקן EPA האמריקאי, שנוטה להיות אמין יותר מתקן ה-WLTP האירופאי, הנהוג גם בארץ).

מבט צד על קאדילק ליריק V חשמלי

מלבד העלייה בביצועים והירידה בטווח, ישנם עוד כמה מאפיינים שמבדילים את הקאדילק ליריק V מהגרסה הרגילה, והרשימה הזו כוללת:

היגוי מהיר יותר והנמכה קלה של הבולמים, מצב V-Mode שמופעל על ידי כפתור הממוקם על גלגל ההגה דרכו אפשר לשמור הגדרות ביצועים מסוימות, מצב Competitive Mode שמסייעת בניהול יעיל של אספקת המומנט, קליפרים אדומים של ברמבו עם דיסקים גדולים יותר למען בלימה משופרת, מערכת המדמה סאונד בשרני של מנוע V8 אותו ניתן לשמוע בפנים וגם בחוץ, נגיעות עיצוביות קלות בפנים ובחוץ, חישוקי 22 אינטש והרשימה מתמשכת ומתארכת.

פנים הרכב וסביבת הנהג של קאדילק ליריק V חשמלי

כל השדרוגים האלו לא באים בחינם כמובן – קאדילק ליריק V, שמתחרה ברכבים כמו אאודי אי-טרון SQ6, פורשה מקאן EV ועוד, מקבל תג מחיר של החל מ-78,000 דולר, יקר ב-20,000 דולרים יקר יותר מהקאדילק ליריק בעל ההנעה האחורית, שמהווים תוספת לא קטנה אל מחיר הרכב.

מאמרים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button