fbpx

ווין ווין: BYD תספק לאובר 100 אלף רכבים חשמליים

שירות ההיסעים אובר ויצרנית הרכב BYD משתפות פעולה לטובת חשמול שוק המוניות. נראה שההסכם יטיב עם שתי החברות במדינות בהן יחול, ועשוי להביא את בשורת הרכב החשמלי לקהל רחב.

חברת אובר, המהווה מתחרה עיקרית בתחום המוניות, הכריזה לאחרונה על שיתוף פעולה חשוב עם ענקית הרכב הסינית BYD, לפיו זו תספק לנהגי השירות 100,000 רכבים חשמליים.

חברת אובר, בשונה משירותי מוניות מסורתיים, מאפשרת לנהגים פרטיים לתפקד כנהגי מונית ברכבם הפרטי. הנהגים מתאמים נסיעות באמצעות אפליקציה ייעודית, אשר לוקחת לעצמה כרווח אחוזים ממחיר הנסיעה. השירות זמין במגוון רחב של מדינות בארה"ב, אירופה, דרום אמריקה, וכן, גם ברחבי המזרח התיכון. בישראל, אגב, שירות אובר לא זמין, בעקבות מאבק מול איגוד נהגי המוניות.

הנתונים המפתיעים שגרמו לשיתוף הפעולה, מראים כי נהגי אובר נוטים לאמץ רכבים חשמליים פי חמישה מהנהג הממוצע, זאת בעיקר בעקבות שיקולי עלויות אנרגיה (דלק או חשמל), ולמעשה השיקול העיקרי המונע מהם לרכוש רכב חשמלי נוגע למחירים הגבוהים של הרכבים עצמם. בניגוד לשירותי רכב אחרים שמנסים להמנע מחשמול הצי שלהם משיקולי ירידת ערך בעקבות נהיגה לא זהירה, באובר הרכבים שייכים באופן פרטי לנהגים, שרבים מהם מתפרנסים מהנסיעות במשרה מלאה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

שיתוף הפעולה יאפשר לנהגי האפליקציה לרכוש רכב חשמלי במחיר משתלם במיוחד, וכן יספק עבורם הטבות שונות הכוללות הנחות על מחירי הטעינה, תחזוקת הרכבים והביטוח והצעות מימון וליסינג לרכבים בהתאם לשווקים בהם הם פועלים.

חברת BYD מצידה תרוויח מהעסקה הפצה רחבה של דגמיה ברחבי המדינות המספקות את השירות. הראשונות בהן לאמץ את שיתוף הפעולה הן מדינות באמריקה הלטינית ואירופה. לאחריהן צפויות להיכנס לתמונה גם מדינות המזרח התיכון, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד. אם חיפשתם את ארה"ב, בה הוקמה חברת אובר, ולא מצאתם, זו לא טעות. המעצמה לא תשתתף בעסקת החלומות, שכן היא מטילה מכסים יעודיים על רכבים סיניים לאחר שהנשיא ביידן הכריז כי הם מסוכנים לביטחון האישי והלאומי.

הסכם דומה קרה בין שתי החברות בשנה שעברה באוסטרליה, כאשר BYD סיפקה 10,000 רכבים חשמליים מדגם BYD אטו 3 לנהגי אובר במחיר מוזל. מטרת ההסכם היה לעודד את שוק קניית הרכבים המשומשים, כאשר הוסכם שהרכבים ימכרו לציבור הפרטי לאחר שנה של שימוש.

BYD אטו 3 בצבע כחול בנסיעה בעיר

שיתוף הפעולה נעשה בין היתר במטרה להפחית פליטת גזים רעילים וגזי חממה. לפי אובר, המעבר לרכבים חשמליים בקרב נהגי החברה יפחית את הזיהום הנגרם מהרכב פי ארבעה מאשר נהג רגיל, בשל כמות הנסיעות המתקיימות ביום. בהמשך לכך, אובר מציינת כי המעבר למוניות חשמליות יחשוף קהל רחב יותר לחוויית הנסיעה ברכב חשמלי, ועשוייה לעודד רכישה גם בקרב השוק הפרטי.

עוד הכריזה אובר כי שיתוף הפעולה יתרחב בהמשך ליצירת שירות היסעים אוטונומי שיתבסס על פלטפורמת אובר, וברכבי BYD האוטונומיים בעתיד תותקן אפליקציית אובר כברירת מחדל. השתיים לא נקבו בשנה בה הדבר יקרה, אבל התחייבו להוות חלוצות בחדשנות טכנולוגית בתחום שירותי הרכב. נותר לחכות ולראות האם החברות יספקו את ההבטחה הנקובה בשם BYD, ויבנו עבורינו את החלום.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button