fbpx
Trending

BYD סיל בישראל: החל מ-216,990 ש״ח

מכונית הסדאן החשמלית של BYD מצטרפת להיצע הדגמים החשמליים של המותג בארץ, עם טווח נסיעה של עד 570 קילומטרים, מה יש לסיל להציע?

כשנה וחצי אחרי שמותג BYD הושק בישראל, מכונית חשמלית נוספת מצטרפת לליין הדגמים של המותג, שמציע כיום חמישה דגמים חשמליים מלאים, הכוללים את ה-BYD אטו 3, הדגם הנמכר ביותר בישראל. מותג BYD מתכנן להשיק עוד ארבעה דגמים חשמליים מלאים המיועדים לשוק האירופאי בשנתיים הקרובות.

המצטרפת החדשה היא BYD סיל, גם היא מסדרת האוקיינוס של BYD (יחד עם ה-BYD דולפין), מכונית סדאן חשמלית שמציעה טווח נסיעה שנע בין 520 ל-570 קילומטרים. הסיל מהווה קפיצת מדרגה ביחס לדגמים כמו האטו 3 או הדולפין, היא מצוידת בסוללה גדולה יותר, נטענת מהר יותר, ומצוידת בהנעה אחורית או כפולה.

רוצים לקבל את כל העדכונים על רכבים חשמליים בארץ ובעולם ישירות לנייד? הצטרפו לערוץ EV Magazine בטלגרם

כמו בשאר הדגמים של המותג גם הסיל מציעה אבזור עשיר הכולל בין היתר גג פנורמי, מסך המגע הגדול שעובר בין מצב אופקי לאנכי, ותמיכה ב-V2L.

BYD סיל בהשקה בישראל

סוללה, טווח והנעה

הסיל מגיעה לישראל בשתי גרסאות – דיזיין עם הנעה אחורית, ואקסלנס עם הנעה כפולה. שתי הגרסאות מצוידות בסוללה בקיבולת של 82.5 קוט״ש, המספקת טווח נסיעה מוצהר של 570 ק"מ לגרסת הדיזיין, או 520 ק"מ לגרסת ההנעה הכפולה. בעולם האמיתי ובנסיעות בינעירוניות טווח הנסיעה צפוי לנוע באיזור ה- 450 ק"מ לטעינה ואף יותר בנהיגה רגועה.

הסיל תומכת בטעינה מהירה בהספק של 150 קוט"ש, איתה ניתן למלא את הסוללה מ-10% ל-80% בפחות מ-40 דקות, או לחלופין לקבל 100 קילומטרים של טווח ב-10 דקות של טעינה. נתון נמוך יותר בהשוואה למתחרות הישירות, טסלה מודל 3 (עם 250 קילוואט) או יונדאי איוניק 6 (עם 350 קילוואט).

גרסת דיזיין מצודית בהנעה אחורית בהספק של 308 כוחות סוס, המאפשרת להאיץ את הרכב מעמידה למאה קמ״ש ב-5.9 שניות בלבד. לגרסת ההנעה הכפולה הספק של 530 כוחות סוס, עם תאוצה ב-3.8 שניות בלבד.

הרכב תומך גם ב-V2L המאפשר לחבר באמצעות מתאם ייעודי מכשירי חשמל במתח של 220 וולט.

פנים הרכב ואבזור

סביבת הנהג ב-BYD סיל

BYD השקיעו גם בפנים הרכב, עם גימור חומרים באיכות גבוהה, ואבזור עשיר. סביבת הנהג מצוידת במסך מולטימדיה בגודל 15.6 אינטש, ולוח מחוונים דיגטלי של 10.25 אינטש, מערכת שמע של Dynaudio, ושני משטחי טעינה אלחוטיים לסמארטפון. ברמת גימור אקסלנס תקבלו גם תצוגה עילית (HUD).

בדומה לדולפין גם לסיל יש מושבים בעיצוב ספורטיבי, עם משענת ראש הממשיכה את המושב. הודות לפלטפורמה החשמלית לסיל יש בסיס גלגלים ארוך של 2920 מ״מ, בדומה לאיוניק 6 (עם 2,950 מ״מ), המאפשר מרווח נדיב גם ליושבים מאחור. פנים הרכב מגיע בשני צבעים, שחור או כחול (Tahiti Blue(.

ל-BYD סיל תא מטען של 400 ליטרים יחד עם תא מטען קדמי בנפח 53 ליטר.

עלויות אחזקה וטעינה

עלות טעינה של הסיל עומדת על כ-50 שקלים בלבד, בטעינה מעמדה ביתית, כך שעם טווח הנסיעה ריאלי של 450 ק״מ, עלות הנסיעה לקילומטר תעמוד על כ-12 אגורות בלבד, זאת לעומת כ-50 אג׳ של דלק, ברכב בנזין מקביל.

בנסיעה של 20 אלף קילומטרים בשנה תשלמו 2,400 שקלים חשמל בשנה, לעומת 10,000 שקלים הוצאות על דלק, כך שבאחזקה של חמש שנים תוכלו לחסוך כמעט 50 אלף שקלים על הוצאות האנרגיה של הרכב. יחד עם אגרת רישוי שעומדת על 558 שקלים בלבד – החסכון צפוי להיות אף גדול יותר.

שגרת הטיפולים של הרכב היא כל שנה או 20,000 קילומטרים.

מחיר ואחריות

  • BYD סיל דיזיין, הנעה אחורית – החל מ-216,990 ש״ח.
  • BYD סיל אקסלנס, הנעה כפולה (AWD) – החל מ-233,990 ש״ח.

אחרית על הרכב של 6 שנים או 150,000 ק״מ, אחריות על הסוללה של 8 שנים או 200,000 ק״מ, ואחריות על מכלול ההנעה של 8 שנים או 150,000 ק״מ.

מאמרים נוספים

4 תגובות

  1. במחיר הזה יש מכוניות טובות בהרבה, יונדאי איוניק 5 או 6, טסלה מודל 3 החדשה או מודל y, קיה ev6, טויוטה bz4x, סקודה אניאק וכולי.
    לסינית יש עיצוב מצועצע ומטופש ונראה לא מרשים.

  2. אחרי 5 שנים תמכרו את הרכב ב 50,000₪ ככה שהתענוג יסתכם בהפסד גדול. אלא אם בא לכם להוסיף 80,000₪ על בטריה

    1. כבר שנתיים וחצי עם פלאג-אין סינית. עברה 75 אלף ק"מ. הפחת של הסוללה – בין 3 ל 4 אחוזים.
      וזה פלאג-אין, שמטעינים אותה לפעמים 3 פעמים ביום, בניגוד לחשמלית שלא מגיעה ל-3 פעמים בשבוע, והסוללה שלה נחותה טכנולוגית משל רוב החשמליות…

      אז אל תעוף עם 5 שנים.

    2. צודק לגמרי-אני נוהג בסיאט קרדובה דיזל שנת 2007 יד ראשונה עושה 1/22-הרכב עם 753 אלף ק"מ-רק טיפולים-טיימינג כל 100 אלף ק"מ-ואני מלך לא צריך חשמלית-עוד 10 שנים אמתין לטכנולוגיה טובה יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button